Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1781 ggr
[IsabelleA]
1

Svalt ett grisöra

Jag gav min älskade prins ett grisöra i påskpresent. Han blev kär direkt, åt upp halva och när jag tittar till honom igen har han svalt hela örat (!!!!!!!!). Jag vet dock inte om han tuggade upp det eller om han svalde hela och jag är orolig nu. Men vi ska hålla koll på honom om han äter och dricker, bajsar och kissar som vanligt. Annars åker vi in och röntkar och ser hur det ser ut. Nu verkar han må bra. han äter och dricker. Mina morföräldrar sa att magsyran smälter ett ben. Stämmer detta?

Grisörat var inte så stort då jag köpte det minsta för att anpassa mig till hans storlek.

Emaljoh4
0

Han kanske har hunnit tugga det utan att du hann se det? Så är våran hund också.. Han verkar svälja saker, men lever gör han fortfarande och han har hunnit bli 12 år! :) Så jag hoppas att det inte är någon fara med din lilla söta hund!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[IsabelleA]
0

#1 Jag blev måttligt lättad när jag läste några svar i tråden "idag fyller Bessie ett år" där några skriver om hur deras hundar ivrigt tuggar upp örat. Men blir han sämre kommer jag ändå att kolla upp med vetrinär. Oj så orolig jag är … :(
Han är ju bara valp, 15 veckor. Kan han tugga upp det så snabbt?

Emaljoh4
0

#2 Svårt att svara på, men inte omöjligt!  Men jag förstår aTt du är orolig!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Zandrinos
0

Jag tror inte det är nån fara med Ben. Är grisörat för svårsmält, så kräks han upp det. När våran  labbe var liten, så svalde hon katternas leksaksmöss och spydde upp dom igen.

Gluskap
0

jag tror inte heller det är någon fara!
När min tjej var så liten så fick hon också tugga örat under uppsikt, det gick så fort så man han inte med ;)

[IsabelleA]
0

Då känner jag mig lite mera lättad. Men jag tror att vi åker in någon gång nästa månad åndå för att kolla att allt är okey med honom och magen. Inte för att jag tror att grisörat fastnat i magen och inte kommer ut, utan mer för att kolla att han mår bra allmänt.

Tack för alla kommentarer. Vi kommer fortfarande att ha honom under uppsikt och söka upp vetrunär om han får diaré osv.

Men än sålänge äter han och dricker och kissar normalt.