Rottweiler söker hem
Hej!
Min grannes rottweiler söker nytt hem pga ändrade boendeförhållanden.
Hunden som är en rottweiler heter Akilles och är ca. 15 månader gammal. Han är ganska ouppfostrad och busig men väldigt snäll.
Han söker en husse eller matte som har mycket tid och tålamod som gärna får bo på landet eller i hus.
Hunden bor just nu i Spånga/Stockholm.
Ring gärna 070 863 93 32 för mer information, eller skriv i tråden.

Uppdatering: Det börjar att bli akut med ett hem åt Akilles nu, då nuvarande ägare mer eller mindre struntar i hunden.
Jag kan tyvärr inte ta hand om honom, då han inte går ihop med våra övriga djur.
Finns det verkligen ingen som vill ta över denna, renrasiga, underbara hund?
Annars finns det tyvärr inte så mycket till val. :(

Har de frågat uppfödaren om de kanske kan ta tillbaka hunden?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Har ni lagt ut annons på blocket? Där svarar folk fort.
hastannonser.se är en bra sida, många hästmänniskor bor ju på landet =)

Blocket är tyvärr inte mycket att tänka på då många där är oseriösa.
Har precis varit på en lång härlig promenad med honom och han uppför sig riktigt bra för att vara ouppfostrad.

#5# Vad menar du, är köparna oseriösa? Oseriösa kan det väl finnas på detta forum med isf.
Är den registrerad och så är det nog lättare att sälja hunden på någon annons sida än här. Tyvärr. Lycka till!
kom på det, det finns väl sidor för renrasiga hundar där man kan sälja dem också… annars hastnet.se finns också
Att annonsera om djur, oavsett var man gör det, handlar ju om att sedan kunna bedöma köparen med hjälp av frågor och sedan avgöra om det är en bra ny ägare eller inte.

ja skulle lagt ut den på blocket som #8 skriver man får ju välja och vara noga med ev köpare..
ja skulle gärna ha köpt honom men om ja ska ha en vuxen hund nu är det väldigt viktigt att den respekterar katter och tills sommaren är sut bor vi kanske litet så det kan bli svårt med plats =(
Aw, onskar jag kunde hjalpa till. Bor ju jattenara… men en till stor hund i var lagenhet, och en hane dessutom… nej, jag tror inte det.
Men annonsera pa blocket som alla andra sager!
Jag vet en som söker hund & kanske skulle vara intresserad, ska höra med henne =) Men hur mycket ska du ha för hunden? :D Och har du nån bild?

#11 Vi har ev. en som kommer och hämtar honom till helgen men vet inte hur bra det stämmer.
Det vi vill ha för hunden är ett bra hem där han får stanna.
Försöker fixa en bild under dagen annars dyker det upp en under morgondagen.

Jag är intressead om det inte blir av med den som skulle ha honom!

Akilles har nu flyttat. Så denhär tråden är inte aktuell längre.