Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1307 ggr
jessi_twini
0

På lördag :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja på lördag ska vi åka och kolla på en schapendoes. Vi kommer få ha honom på prov och sen om han passar oss så tar vi honom. Han är ca 2år och heter danny. Har aldrig riktigt tänkt på just den rasen men den låter intressant Glad Kommer nog lägga in mer bilder på honom sen ^^

Någon som har/haft schapendoes? Skrattande

Lägger in en bild på honom

[jakke94]
0

jag gillar dem starkt!
jag upptäckte rasen en dag när jag hade brottom till bussen och öppnar dörren ut och ser en hårig hund springa runt på tomten.. (först trodde jag det var en stor katt och blev rädd då jag är väldigt katträdd XD)
sen upptäckte jag att det var en hund.. tog tag i den :D åhh va mjuk päls :P sen hitta jag ägaren till den och sen läste jag om rasen.. dem värkar underbara.. schappendoes + bullterrier + blodhund.. det är rasrna jag vill ha! haha

jessi_twini
0

Okej :D Hahah ;) Jag skulle vilja ha bullterrier oxå :D Grymt fina ^^

Nu har vi hämtat honom Skrattande

jessi_twini
0

Juste ja glömde å skriva.. När jag är ute med honom så skäller han på alla andra hundar och när vi går utanför där det bor hundar så skäller han.. Lixom på andra hundlukter. Och på andra människor ibland. Finns det något sätt som får han att sluta med det? Flört

Eller det kanske beror på att det är helt nytt för honom?Tungan ute

gejsa
0

Vad söt han är. Även om det är kille kan du väl sätta upp en tofs på huvudet så han ser lite bättre. Vet att folk brukar göra så med sina vovvar. :)

Varför sålde dom honom när han var 2 år? Var det pga skällandet?

Är antagligen osäker eller också är han nyfiken och vill hälsa. Kanske inte van vid hundar. Har ju inte sett hur han beter sig så det är svårt att säga så här på ett forum. Men lycka till med honom iaf.

jessi_twini
0

Ja han är jätte söt =D Dom har just fått ett till barn så tiden räcker inte till riktigt ;) Dom sa att han har lite svårt med hanhundar men får han tid på sig så kan det bli bättre.

Han skäller och hoppar och drar i kopplet… Har sagt åt på skarpen och så men han vill lixom inte lyssna riktig… Har även prövat med godis men fungerar inte så bra det heller.

gejsa
0

#5# Gå en lydnadskurs med honom. Så lär han sig att umgås med andra hundar. Då kanske har slutar att skälla. Och även att sluta dra i kopplet. :)