Varning för hundtjyvar!
I katrineholm- vingåker- österåker och trakterna runt omkring bör hundägare hålla noggrann koll på sina jyckar. Lämna inte hunden utan för affären när du handlar, och låt inte hunden vara ute utan din uppsyn. Flera hundar har stulits och förts bort i en vit skåpbil. Än så länge är det ingen hund som har hittats och ingen vet vad som hänt hundarna.
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Fy så hemskt, skulle aldrig låta min hund sitta bunden utanför affären!
Men gud! Hur kan man göra så?! Vilka idioter!

Fyy
Hur har man hjärta att göra sånt? Usch…
~Quila Roze~

Bor precis utanför Katrineholm och vi har försökt sprida varningen till dom flesta hundägare vi känner, men man blir ju tokig på sånt här, vad är det för folk ?
jag råder att ALLA vart än dem bor inte ska binda fast sin hund utanför affärer..mångamåånga hundar har blivit stulna på det sättet.. har hört att vissa nu även går in i trädgårdarna och tar hundarna =(
man skulle ha en vakttränat ovtjarka…. ^^
Men fy så hemskt
Det har även påtalats om en vit skåpbil som åker runt och rånar äldre. Dom vill växla mynt mm och under ett obevakat ögonblick så åker både mobil och plånbok. Det här har hänt i Örebro med omnejd.
Vingåker ligger inte så långt härifrån.
#0 Tack för tipset.
Det verkar som vissa mäniskor är som galna idag, dom skyr inga medel om det är djur eller annat dom skadar.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Att binda en hund utanför en affär är inte alls bra. :S För vem vet utanför affären vem som äger hunden? ja ingen så utan för en affär kan man jú få en hund gratis! Bara välja och vraka! haha!
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

ursh vad hemskt o itne veta hur dom har det måste ju vara värst av allt…. :*/ Jag ser ofta här att folk binder sina hundar stora som små, en förstår jag att dom kan lämna då han är lite aggrisiv av sig o läskig att gå förbi, vi tar omvägar för att inte trissa upp h*n. Söt new folund men himmel så arg skrämde sk*ten ur oss en gång. Nä, jag lär inte binda våran hund för lätt att sno hundar, gillar inte att folk släpper ut sina katter heller för även dom blir stulna.
Det är hemskt att djuren blir tagna!
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Skulle aldrig ta med hunden om jag ska handla,då får hon vänta hemma!
#0 Är det polisanmält? Hur många hundar har försvunnit? Hur har du fått reda på det här?
Ursäkta alla frågorna, men jag har inte sett eller hört något. Jag tycker det skulle stått i tidningen mm.
Det var kanonbra att jag fick reda på det här. Men jag vill veta lite mer innan jag gå vidare med allt.
Jag har hört att det är många som stjäl hundar för att ha som "träning" till sin kamphund.
Jag kan inte tänka mig någon annan anledning än det i heller. Känns knas om någon skulle stjäla en hund för att ha som sällskap. Det blir ju inte 'deras'.

Det är rätt många som fått fina välmeriterade jakthundar stulna också. Där handlar det nog om rena beställningsjobb.
#15 Då får jag hålla hårt i min exotiska Japanska Älghund med grymt fin stamtavla, vem vet, det kanske kommer upp till Kopparberg för att hämta honom? =P

Usch tragiskt för dom som mist sina vovvar, men ärligt talat varför ska hunden behöva sitta utanför när matte eller husse ska handla ? i de läget gör de nog inte mycke om hunden är aggresiv eller inte, en kompis till min syster hade en riktigt aggro schäfer hanne som blev stulen utanflör icamaxi för ett par år sen, personen hade fått med sig hunden med en fläskfile..
Själv skulle jag aldrig ta mina hundar o sätta utanför,till vilken anledning, behöver dom ut o jag handla gör jag antingen de ena eller andra först!!

#14 Jag kan tänka mej att de flesta blir snodda för att sedan säljas, många köper ju hundar utan papper så det är nog lätt att låtsas att dom måste omplacera hunden och så tjänar dom några tusenlappar.
Bor i katrineholm och här går varningen runt för fullt!
17 Ja, tex om man har en hund som inte kan bli lämnad ensam, tex min hund, så kan man inte lämna den ensam hemma medans man åker till affären. Man kanske inte heller har körkort eller bil, så man ej kan låta den sitta i bilen. Som tur är så är bilen de ända ställe min vovve kan vara på utan att gå bärsarkargång =P

#19 har du ingen som kan hjälpa dig att passa den då? av villken anledning kan den inte vara hemma? är de en valp ?
#20 Nej, oftast inte, och de gånger jag inte har bilen och behöver in på affären för att köpa tex den där mjölklitern så får han nog snällt vänta utanför 5 min.
Det är ingen valp. Han skäller konstant medans han är ensam hemma, har provat att ha honom själv medans jag är i tvättstugan, men de skulle sluta i vräkning. Dessutom kan det hända att han biter sönder något.
Kan ju inte sirekt påstå att han har fått stått utanför affären många gånger, kan bara komma på 2 ggr, så länge jag har haft honom.

aha oki, jobbigt läge ändå :(
#22 Jo, för även om man är borta i 20 min eller 3 timmar så vill nog inte grannarna att min hund ska stå hemma och skälla. Så en del planering krävs om man inte kan ha med honom i bilen. Som tur är älskar min hund att åka med i bilen, för jag i princip bor i den =P (Skämt o sido).
Hunden finns i backspegeln =P

#23 Hahaha de e väl härligt att kunna bjuda grannarna på lite skön sång :P *lol* Söt hund =)

Obs, en hund till försvunnen från gård utanför Katrineholm igår.
#25 Jobbar polisen på det här? Hur många hundar har försvunnit?