Blödningar i klorna
Hej!
Kom hem nu och upptäckte att det ser ut som min jack russel har blödningar i några av klorna, både på bakben och framben. Det blöder inte utvändigt som om man råkat klippa för långt utan det ser mer ut som om det är blod inuti klorna. Vad kan det bero på??

Är dom vita så ser du ju blodet. Du kanske inte har kollat så noga innan?
men förut så såg man ju pulpan tydligt…nu ser det mer utspritt ut eller hur man ska förklara….nästan så att den ser helt blodfylld ut fast utan att rinna ur…

Jaha, så det är skillnad mot förut. Har ingen aning faktist Men haltar hunden eller så? Isf är det väl bara veterinären som kan tala om vad som är fel.
Nä hon haltar inte och hon visar inga tecken på att ha ont…

Då är det nog ingen fara. Du får väl hålla koll så det inte blir värre.

Våra hundar har gjort så ett par gånger. De kan få blödningar i klon, utan att det går genom. Troligen har hunden sprungit och fastnat i eller skrapat i klon hårt mot något.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Nu vet jag ju inte riktigt hur underlaget ser ut hemma hos dej. Men på många håll är skaren väldigt skarp och det kan skada både trampdynor och klofästen.
Men ser du att det inte ser riktigt okey ut, så kan du nog ringa någon veterinär och rådfråga i alla fall.
Tack för alla era svar. Jag ska avvakta ett par dagar och hålla lite koll på det. Hon verkar ju inte ha ont utav det, men hon fick mitt hjärta att nästan stanna då det såg så himla läskigt ut från början….