Kastreringen fungerade inte!
Nu har Linda valpar som hon inte hade räknat med =(
http://www.kvp.se/nyheter/1.1503598/linda-20-vadjar-radda-mina-valpar
Måste vara jättejobbigt att inte kunna lita på en sådan procedur till 100%
Kanske är det så att det alltid finns en liten risk?
Med kaniner så vet jag att spermierna kan leva kvar i några veckor efter kastraktion, kanske det samma gäller hundar?
Edit: Såg nu att det var frågan om kemisk kastrering, det var ju en helt annan sak.
Hade jag inte varit allergisk mot fluffiga hundar hade jag gärna tagit hand om en av dom. Hoppas andra vill och kan hjälpa till!
Är det inte lika som hos katt, att spermier kan ligga i "röret" i upp till 2 månader efter kastrering? Alltså kan de para upp till 2 månader efter med bebisar som följd…
En kemisk kastrering hindrar väl bara att nya spermier uppkommer och inte att de som redan producerats försvinner… eller har jag fel?
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Gud så söta dom är. Hoppas verkligen hon hittar nya hem åt dom. Hon kan ju även ta några tusenlappar styck så får hon ju in lite pengar. Hon fick ju socialbidrag.

Har aldrig hört att veterinärer kan ge 100% säkerhet på kemisk kastration. Och märkte hon inte att tiken blev tjockare runt magen?
Hoppas det löser sig iallafall.

Läste på aftonbladet (eller var det expressen?) att över hundra pers hört av sig för att tinga valpar.

Hoppas hon får pengar för valparna och har råd med en riktig kastrering av hanen.
Hur kan man missa att tiken är dräktig… med så pass många valpar 
men skulle inte veterinären sagt att spermierna kunde leva kvar så länge? och egentligen hon kunde ju ha kastrerat hannen när hon SKAFFADE tiken istället för strax innan första löpet.

#5 skönt att dem verkar få nya hem..
--------------------
man kan missa om tiken inte vissar tydliga tecken tror ja..
har bara erfarenhet från häste sidan, då vi en morgon hitta ett föl i hagen hos våran nya häst (som vi köpte av föra ägaren ändast för han inte kunnde betäcka henne) hon var kollad med utraljud..
sista månaden var hon himmla fet måste vara allt nytt gräs, tanken gick inte ens åt de hållet att hon kanske skulle kunna vara dräktig, hade hon "vart" de hade vi inte fått köpa hästen.
Men men kom något bra av det hela "bella Bonus" som föra ägaret till stoet fick köpa av oss…