Klickerträningsbok
Vilken bok inom ämnet tycker ni är den bästa, rent praktiskt?
/S
Om du bara vill läsa om klicker så tycker jag att skjut inte hunden med Karen Pryor är en självklarhet. Men om du vill utöva klickerträning i tex lydnad är Lydnadsträning i teori och praktik en bok man måste ha. Tycker båda är ett måste men om du bara vill läsa lite för att "känna på det" så är skjut inte hunden den bästa första boken.

Har Skjut inte hunden i bokhyllan. =)
Då så
. Det finns ju en del på Canis hemsida, dom böckerna med en ylande vargen bakom är böcker canis rekomenderar. Vill du ha t något speciellt genom boken som till exempel som jag nämde i inlägget ovan lydnad eller trix eller "problemhunds" beteenden. Eller vill du bara läsa grund. Lydnadsträning i teori och praktik tar ju upp väldigt mycket från grunden och det vetenskapliga bakom klicker.

Ah, Lydnadsträning i teori och praktik har jag helt glömt! Den verkar vara bra. Men dyr! Vill ha en bok som enkelt förklarar grunder till fortsättning och historia. Har en "problemhunds"-bok som jag tycker är super. Men vill ha en till bra bok med basic fakta.
Har bläddrat i Klickerträning för din hund, men gillade den inte såvärst.
Ja "lydnads bibeln" är dyr. Men oj vad tjock den är och den är värd varenda krona. Fick min förra veckan och oj säger jag bara. Även om jag inte är intresserad av att tävla lydnad men det skadar ju inte att träna lite iallafall, för det är en aktivering det också. Så länge man inte "traglar" på varje moment så funkar det
. Så försök spara så får du en bok som du aldrig kommer göra dig av med.

länken funkar inte..
Den hade jag glömt att jag hade
. Ja är bra tar upp basen i klickerträningen.

Fast nu ser jag ju att den har utgått ur sortimentet överallt…
Klickerglädje 110 frågor och svar om klickerträning, finns ju. Har den inte själv men folk har sagt att den är bra.