Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 6212 ggr
TheUnknown
0

Vit Jack Russel Terrier

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan.

Jag har en nästan helvit Jack Russel hane på 4 år, Poppe är hans namn. Är det någon mer som har en helvit Jack Russel? Det skulle vara kul att se hur han/hon ser ut. :)

Anna

Singo-Torpet
0

nej har ingen helvit men sett endel på blocket som är vita med blå ögon.. själv vill ja att de ska vara tecknade över ögonen som min pojk är.. men om man ska gå efter gammalt så ska de ju vara minst 55% vita.. tycker heller inte om övertecknade min har bara färg i ansiktet och en svart fläck..

Bullan
0

Blå ögon!? de måste ju vara albino då! Kan väl inte vara bra att avla på sådant anlagObestämd

Fina Russlar ni har! Själv har jag en som är mer tecknad.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

SparklingTindra
0

#2 Om dom skulle vara albino så skulle väl ögonen vara röda. =P

Bullan
0

#3 Ja, äkta albino har alltid röda ögon tack vare total avsaknad av pigment. På hundar och människor m.m. så blir det ofta stålgrå eller ljusblå ägon istället. Om man korsar två "albino"djur, så är det inte säkert att avkommorna överlever, och gör de det, så blir de ofta både blinda och döva.

Det är många åkommor som kan följa det vita anlaget, därför borde man nte medvetet avla på det.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

SparklingTindra
0

#4 Que? Jag känner två "albinos" och ingen av dom har grå eller blå ögon utan röda.

Att hundarna har blå ögon behöver absolut inte betyda att dom är albino.

TheUnknown
0

Har här hemma en iller som är albino, röda ögon han med.

Men ingen som har en näääästan/helt vit Jackis? :)

Singo-Torpet
0

ja håller med om att man ej bör avla på de helvita men varför ja tycker de har inget med albino anlaget att göra utan för att för mig är de fel… men ja är lite petig och tycker dem ska se ut som  de gjorde från början det vill säga tecken runt ögon och en fläck minst på kroppen gärna vid svansroten är önskvärt och slätt håriga =) nu var ja pettig men sån är ja =)

#3 nej dem är inte albino, och ser och hör utmärkt… vart inne på deras sida och de utför hörsel och syntest, men de gör man väl i regel på alla vita hundar/katter..

#2 snygg, inte övertecknad han heller då han är mer än 55% vit :)

[Teddy]
0

#2 Såå söööt!!

Här är min, inte vit men söööt!

Bullan
0

#7 och #8 TackGlad

Så kul att se bilder på flera Russlar!

Jag har inte sett just någon som är i det närmsta vit. På Blocket har jag sett någon med litet tecken, men de har alltid haft färg på iallafall öronen.

Noa-Nisse
0

#9 herregud vilken liten godbit! :D honom skulle man inte sagt nej till :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

TheUnknown
0

#9 jag har också för mig att jag sett en hane, vit jackis på blocket… har till och med för mig att han hade blå ögon. Häftigt. Hehe. Min har svart, en liiiiiiten kant med brund och en jääääättttte svag nyans av blått (eller han hade det när han var mindre i alla fall, den kanske har försvunnit nu:P)

Mischa
0

Jag lever fortfarande på hoppet om att JRT skall fortsättas avlas för prestation och inte utseende.

≧◔◡◔≦

anaprincess
0

Min har extremt mkt färg och har stickelhåriga fält. Men valde det medvetet eftersom han endast ska vara sällskapshund. :)

TheUnknown
0

#12 jag håller med dig till fullo!

#13 Gud va söt!!! :D Absolut! Man ska inte välja en hund för utseendet, utan för personligheten. :) Jag tycker inte det är något fel med "övertecknade" JRT. Aldrig, man älskar väl en "övertecknad" hund lika mycket som en "undertecknad" *skratt*

anaprincess
0

#14 Jo vi valde mellan han och en som var vit med ett svart öra, men den vita satt bara i ett hörn och stirrade medans Lukas här var tjockast av valparna i dom två kullarna som uppfödarn hade och var tuff och busig :P Tror vi gjorde ett smart val där :) Busigheten har hållt i sig hela tiden.