Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1643 ggr
Zebben
0

Aktiveringsspel???

Köpte ett av de nya Nina Ottosson spelen. Dog Trubble. 279:- och 7 sekunder senare hade min otroligt smarta hund löst det. Inte värt pengen för hennes del med andra ord. Rynkar på näsanIngen vidare aktivering för henne…

Tur att man har en mindre intelligent hund också…hon håller på fortfarande. Skrattande

Dog Trubble

zabelle
0

Smart vovve du har!! Skrattande  Hur lång tid tog det för din andra hund?

Har tittat på såna aktiveringslekaker flera gånger. Min "inte helt smarta" vovve har bry för att få ut en godis ur en toarulle….

Ännu mer problem blev det när jag la en godis under en plastmugg. Han kunde se godisen, men det tog 5 minuter för honom att välta muggen. Risken är väl att han helt tappar intresset om det är för svårt?

Zabelle   

sockerfria
0

Nina ottossons "spel" kan man se små filmer på hur de fungerar innan man köper dem. Hon har en egen hemsida eller kan man hitta dem på youtube.

Jag gillar dem, inte alla förstås. Jag jobbar med hundar och ibland får de prova de varianterna vi har. Kul att se hunden jobba och ännu roligare att se dem efteråt.

Hjärngympa är fantastiskt uttröttande.

Zebben
0

Jag köper normalt inte egna Nina O spel, då jag dels har tillgång till alla dessa på jobbet och dels för att jag inte tycker det är värt pengarna. När hunden väl lärt sig, så är det inte längre någon aktivering.

Visst kan man försvåra en hel del på egen hand. Min intilligenta schäfer klarar dessa spel otroligt fort. Men hon har ju stor motivation i godisbelöningen. Min andra tik tycker inte det är värt att jobba för en godis, oavsett om det är riktigt gott. Hon tycker spelen var svåra från början (omplacering som inte fått jobba med problemlösningar innan) men nu när hon vet hur man gör så tycker hon de är jätteroliga. Konstigt. Tungan ute 

Detta spel har hon ännu inte lyckats klura ut. Hon har gett upp. Men jag tänker inte hjälpa henne än. Hon kommer få prova på detta några gånger.

Den andra kan jag försvåra spelet för. Köpte det för att hon ska göra en stor operation på onsdag och under konvalecenttiden så täntke jag hon kunde få lite nytt att pyssla med. Men men….det tog 7 sek med ett helt nytt, så även om jag försvårar så kommer det inte bli någon direkt aktivering som hon blir trött av.