Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1385 ggr
LinaK
0

Åh vissa människor alltså..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sitter här nu irreterad som 17, var nyss ute på en liten runda på "stan" med Algot, allt gick finfint. Det var flera som ville hälsa på honom men dom lät han styra det hela, så dom gjorde väl som man skulle - satte sig ner på huk och försökte inte tvinga sig på honom. men sen när vi är precis på väg tillbaka så möter vi våran granne som kommer med sin sambo (kan förövrigt tillägga att han är lite pling-plong…ja) och han försöker alltid tvinga sig på Algot fastän han ser att han inte vill. "Kom då lilla valpen koooom då" så brukar han göra. Men jag har sagt åt honom att det är bättre att han sätter sig på huk och låter Algot hälsa om han vill. Men nejdå det fattar inte gubben. Så idag började han typ jaga honom och försökte busa. Då sa jag samma sak igen att det är bättre han sätter sig på huk.. Men nejdå det fattade han inte. Så då gick jag bara därifrån. Blir så irreterad på vissa människor. Varför ser han inte att han blir rädd för honom? Gaah..

Bifogar en fin snöbild på lillgrabben som min sambos syster har fotograferat :) tycker det är en himla fin bild

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

rulda
0

vilken söt liten skrutt du har.

Ibland blir man galet sne på människor, ibland ger jag upp på männskligheten totalt.
Men tyckte att du gjorde rätt, det är bara att gå därifrån

LinaK
0

#1 Ja visst är han söt? :)

Ja man kan verkligen bli irreterad. Visst om man kanske inte vet hur man ska bete sig mot en valp om man aldrig haft någon själv, men jag har ju liksom sagtåt honom en gång innan, DÅ är det faktiskt tillåtet att bli sur :P

spiritedaway
0

Förstår att det är irriterande, speciellt när du redan sagt åt en gång tidigare.

Men oj så söt vovven är :)

ingann
0

Vissa har jättesvårt att förstå vad man säjer när man har en liten hund och allra helst när det är en valp… Jag brukade fråga dem som inte lyssnade om de skulle gjort likadant om jag haft en rottis i kopplet, vilket i princip alla svarat nej på.. när man förklarar att även en liten hund kan bli folkilsk av deras beteende har de faktiskt slutat:)

Samma sak om jag ska in på affären 1 minut och sätter Åskar utanför (sätter han bara där om jag ska in en snabbis och ser honom hela tiden) om nån frågar om han är snäll och ställer sig ända intill, då brukar jag säja att han är snäll när jag är med men han vaktar om jag inte är där så nu får han stå ifred;P

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

ingann
0

Åh! jag glömde ju skriva hur söt han blivit! vill se mer bilder på han eftersom jag aldrig fick nån själv:P

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

gejsa
0

Ja, han är verkligen söt.

LinaK
0

#4 Ja vissa tror ju att bara för att det är en liten hund så är den snäll. Algot kan ju vara en liten terroristhundOskyldig som biter alla han ser. det vet ju inte dom liksom. Man får väl gå åt andra hållet när man ser dum-grannen igen. Får köra med din grej också, det där med rottis.
Ja visst har han blivit söt? Eller ja sötare :P han var ju söt innan också. haha. Kan lägga upp lite mer bilder senare på lillskiten.

#6 Ja visst är han väl det? "Ååhh, den ser ju ut som en leksakshund" har jag nog fått höra minst 100 ggr nu ;)

Vattnadal
0

Vill man vara ifred från främmande hundar och folk för den delen, säg att han har skabb!Tungan ute

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

gejsa
0

Haha du får skylla dig själv och köpa en så söt liten sak. Det är ju en sådan som man bara vill ta upp och pussa på ju. Flört

FurryTails
0

Argh! Blir tog irriterad när jag hör sånt här! Irriterar mig löjligt mycket och blir näst intill förbannad på folk som inte kan respektera andra.  Eller personer som går med hunden sin lös utan att ha den minsta pli på den! Tränade min tik häromdagen och det helt ur ingenstans kommer en stor hund flygandes, visserligen med vänlig attityd, men min hund blev skit rädd. Sen kommer ägaren och förstår inte alls varför jag är upprörd. Hur ska en hund kunna vara trygg med sin ägare när sånt händer? Och under träning dessutom när fokus ska vara på matte/husse!Skrikandes

Hyacint1
0

SkrattandeVerkligen en jätte söt liten valp vad är det för ras??????Kyss

LinaK
0

#8, hahha ja jag får nog göra det :P den har skabb och en smittsam sjukdom som förs över mellan hundar och människor får jag säga.

#9 haha ja jag kan bara hålla med :P har också svårt att låta han vara eftersom han är så söt.Flört Fast ALLA valpar är ju faktiskt söta. Eller djurungar överhuvudtaget.

#10 Jo jag vet vad du menar. det är himla irreterande.

#11 Ja visst är han go? Det är en bichon havanais Skrattande eller en liten ulltottsskit kan man också kalla honom. hihi

Hyacint1
0

SkrattandeJa du får kalla honom för vad du vill, han är i allafall URSÖT JAG VILL HA EN SÅDAN jag tycker att det verkar vara en så " lagom stor hund" det passar mej, jag vill ha en liten hund men det ska vara lite motor i dom allafall dom du förstår vad jag menar….Skrattande