Att blli med hund
Jo ni! För typ jättelänge sen skrev jag att jag skulle bli med valp här inne. Vi hadde tingat valp av rasen engelsk cocker spaniel hos en uppfödare. Ungefär halva tiden ut i när hunden var parad blev det struligt på jobbet och vi förberedte oss på flytt tilbaks till norge. Potensielt skulle det då hända typ direkt efter vi hämtat valpen så jag kontaktade uppfödaren och sa det vore nog bäst om alla valpar kom till annat hem enn mig just då, jag ville inte dra en valp gjennom nåt sådan.
Uppfödaren blev hur glad och tacksam som helst för att jag tänkte så, tackade hundra gonger och sa det är sådana ägare hon vill sälga till, men hon med höll med att det var bäst för framtidiga valpen.
Nu blev det så att vi blev i Sverige ändå, och vi har köpt egen lya lite mer läntligt till, och nu ser det ut som vi blir hundföräldrar äntligen! En kollega skal omplacera sin hund för att hon tror hunden blir lyckligare som ensamvovve hos någon framföre att va med henne och hennes andra hund! :)
Underbart!
Vi håller då på för fullt att leta deltids dagmatte, för vi behöver nån som kommer några timmar mitt på dagen så vovven inte blir ensam så himla många timmar, vi jobbar ju fulltid båda 8 timmar + lunch + resevägen, så jag vill ha en deltids dagmatte. Så vi skal skaffa detta, och sen blir det vovve för oss! :D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Oj, vad kul Rita. Vad är det för sort? Hur gammal? Har du frågat om hunden inte jagar katter? Tänker på dina två som du har hemma. :)

Grattis till färäldraskapet :D
Oh vad roligt :) Grattis! :)
#1 hon har varit här och hälsat på en hälg i Juli förra året, så vi vet redan att hon varken jagar, biter eller förtär katter ;)
Hon är fött Oktober 2004, och är av rasen Podenco Andaluz, ej godkänd stam i Sverige, medan den är godkjänd i Spanien där rasen kommer från :) Liten spansk vallhund, hon är bara litegrann högre enn mina katter (som rätt nog är ganska stora) och mycket spedlämmad! :D
Några bilder finns på min norska blogg :)

Oj, den var verkligen liten. hihi Hoppas det fungerar då.
ja nån bjässe är det inte vet jag, jag såg ju för mig nånting minst dubbelt så stort när jag önsketänkte om hund :)
Men hon är inte gnällig iaf, och en mycket trevlig liten hund så värd forsöket tycker jag :)

Vilken fin hund! Det är nått i min smak! =)
I morgon kommer hon :)
Och jag letar deltids dagmatte i Delsbo. Nån som har en i fickan typ?

Kommer hon i morgon? Har du hittat någon deltidsmatte än då eller hur ska du göra?
gubben har ledig ut mars månad faktisk, han hadde 25 uppsparade semesterdagar, så vi måste i så fall ha deltids matte från typ måndag 30 mars. Det köper oss lite tid så vi kan ha provtid i mars fann vi ut tilsammans med ägaren :)
Men vi letar fortfarande. Skal printa ut en hel del lappar i dag och stoppa i postlåder i kväll eller i morgon :)

Jasså, vad kul. Hoppas det går bra. :)
Nu är hon här :)
Katterma kommer i håg henne, så Ronja var lite på vakt i 2-3 minuter sen var det bra. Celine klev upp på högsta skåpet och sitter och skular surigt ner på Jewell, men annars är det lugnt även där med :)

Vad skönt att höra att det går bra. Vi får hålla tummarna att det ordnar sig med allt.