Regga i JBV
Hur bär man sig åt för att regga en hund i JBV? Har suttit och klurat på deras hemsida ett tag men hittar ingenting.
Vet inte om hunden redan är reggad där eller inte, är den redan det så ska det anmälas ett ägarbyte.
Mejlar man dem, ringer eller hur bär man sig åt?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Det enklaste är att mejla dem och be om en ägarbytes-blankett…
Är hunden över 16 veckor borde den vara reggad eftersom det är lag på att alla hundar ska reggas senast vid 16 veckors ålder:)
(alla gör det dock inte men de flesta hoppas jag gör det)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Länken fungerade inte ser jag.
Men gå in på sidan jag länkade till, och klicka på "Djur och veterinärfrågor" i vänsterspalten. Sedan på "Blanketter" och där på "Hund och katt" och där på "Märkning".
Då kommer det fram 3 olika blanketter, hoppas jag.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#3 vad smart du är:) mycket enklare än att mejla. (alla 3 kom fram när jag testade)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Denna länk kanske funkar
Beställ blankett på jbv om ägar registrerin

Jag har fortfarande min blankett liggande på stereon, färdigifylld och allt… Pinsamt, hunden har ju hunnit bli ett halvår nu…
Eros, om du inte vet om din hund redan är registrerad är det kanske lättast att ringa och höra? Eller finns det något smidigt sätt att kolla upp chipnummret på internet som man kan på häst?

För några år sedan övertog jag en liten hund som valsat runt hos sammanlagt 5 olika ägare under sina första 1,5 år. Den före mig hade ingen aning om han var reggad eller inte så jag tog honom till en vet som läste av chipnummret. Sedan var det bara att ringa jordbruksverket och kolla om han var anmäld där.

Regga era hundar ifall de skulle komma bort för polisen behåller hundar endast i 10 dagar tror jag det är sedan om ingen ägare hör av sig så tas de bort. Om hunden tillhör ett annat län än det län den infångades i.
Vill ni veta om hunden är reggad eller inte tro jag man kan maila chipnummret till de register som finns och på så viss få reda på om den är reggad
jag ska också regga min hund för när vi skulle byta ägare på honom från min mammam till mej så hittade dom inte honom i deras register :S så förra ägarna har inte reggat honom.
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Tack för alla svar!
Jag tror det lättaste blir att ringa eller mejla JBV och fråga dem, eftersom vi inte vet om hunden är reggad där eller inte.

Regga hunden för du måste ju ändå reigistrera om den du kan pm mig din adress så skickar jag dig ett papper och kuvert från jordbruksverket då jag har massor av dem angående registrering av hund och ägar byte, dock vad du bör tänka på är att du skall skicka med en chippremsa som klistrar på det ifyllda dokumentet och har du inte en remsa bör du kopiera första sidan av födelseattesten eller hundpasset du har och skicka med eller annan orginalhandling där hundens chippnummer är med

Jag mailade och fick hem blanketten på posten
~Quila Roze~
Kostar det inte att regga en hund i jordbruksverket i Sverige? Vet att SKK tar en avgift för agarregistrering och vi fick betala reggistrering av våra hundar här med men hur är det med jbv?

# 13 Har för mig att jag betalade 60-70 kronor förra året.
#14 Vi fick betala 70 pund/hund (cirka 1000kr) för att regga dem men i det ingick även märkning och vaccinering. Var någon kampanj dem hade.

Oss kostade det ingenting när vi reggade Quila.
~Quila Roze~
Ringde och pratade med dem, de skulle skicka hem papper men har inte hunnit få dem än.

jag tror ja betala 70-80kr…
om hunden är reggad i jbv och de sägs att den har stamtavla hos skk vart vänder man sig då, om man inte har stamtavlan?
#18 Har den stamtavla i SKK kan du ju alltid kontakta SKK och uppge hundens märkning. Dem kanske har möjligheten till att ge dig en ny.

märkning är de chip nr då? vet nämligen inte om dem har de.. men de kanske måste uppges chip eller öron märknings nr för att få regga en valp? ja har chip nr och hans nr i jbv men inget annat tror ja?

Japp, antingen nummer från chip eller tatuering.
Men vart menar du att du ska regga? Du skriver att han är reggad i jbv?? Om du inte är uppfödare till valpen så kan du inte registrrera den hos skk om det är så du menar??
#18 Vänta, menar du att uppfödaren sa att hunden hade stamtavla men att stamtavlan inte följde med när valpen såldes? Låter som lurendrejeri i mina öron…
Börja med att söka på hunden här:
http://kennet.skk.se/hunddata/
Där kan du söka på hundens namn, chipnr, regnr etc… Hittar du inte hunden där så bör hunden inte vara reggad i SKK.
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Du ska ju få med stamtavla med hunden om den är renrasig eller är jag lite

Jo det stämmer.
Men det finns många som säger ungefär
Mina valpar är renrasiga, men jag har valt att inte registrera valparna. Men det kan ju du välja själv om du vill göra eller inte.
Då får man ingen stamtavla och tyvärr vet iunte alla att det bara är uppfödaren som kan regga valparna, och då måste regga hela kullen!

Så var det när jag skulle köpa vår vorsthe och vi bad honom att registrera hela kullen och vi betalade reigistreringsavgiften för vår tjej
För det kan man inte höra som ny ägare för valpen endast uppfödaren som du säger #24

Precis, och då måste hela kullen registreras =)

nej ja vet inte om han är regad ja fick ingen stamtavla men de kan bero på att han vart såld och lämnades tillbaka och dem som köpte honom inte lämna med den.. varför ja tror han är regad är för att syskonen (samma mamma och pappa ska ha valpar igen i sommar) och ja vet en som ska köpa hund där och på henne lät de som att hennes valp var reggad och då borde min vara de… lite krångligt de här, men ja är inte lurad ja köpte honom och visste då om att han var regad i jbv och ja vet vem mamman och pappan är mycket väl då ja känner personen i fråga.. men ja har inte fått tag i henne hon skulle opereras och är nog inte hemma på ett par veckor så då kan ja ju forska lite själv så länge :)
#27 Men sök på chipnr på hunddata och kolla om din hund dyker upp där… Så vet du sedan om han är reggad i SKK eller inte.
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

exakt hund data på skk
annars reggar du hunden så får du se