Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 5513 ggr
pippa__
0

Resa Ragg?

Varför reser hunden ragg, vad har det för betydelse?

sagalisa
0

Mina hundar gör det när de är osäkra på något, tex en annan hund. De vill nog visa sig större än de egentligen är.

pippa__
0

ok, för min hund gjorde det idag när hon skulle hälsa på hund, men såpg ändå väldigt ynklig och liten ut. Sedan såg hon nästan rädd ut, och helt plötsligt var dom igång i full lek.. :/

rulda
0

Vad jag vet så reser alla djur ragg för att se stora och "kom inte nära mig titta hur stor och farlig jag är"

#2 kan vara så att din hund var osäker på den andra hunden, och ville visa att oj oj oj vad jag är stor mig kan du inte mucka med. Men sen när hon märkte att det var en snäll hund så började dom busa.
Det är vad jag tror i alla fall.
Har inga egna erfarenheter av hund som reser ragg, har bara det från katterna här hemma och då visar dom tydligt "jag blev skrämd av någonting så jag blev gigantiskt stor" eller "haha det är jag som bestämmer du är bara en liten skit"

Gullan402
0

Min hund är glad när den reser ragg… alltså helt överlycklig och vet inte vad han ska göra. Då blir det att han reser ragg.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Zebben
0

Att hundar reser ragg kan bero på väldigt många saker. Allt från dominans till osäkerhet och rädsla. Hur mycket och var på kroppen de reser ragg avgör anledningen som ligger bakom.

Din hund var säkert bara osäker i situationen Du beskrev och reste ragg av den anledningen.

pippa__
0

Ok så det kan vara så att hon inte kunde/visste hur hon skulle läsa den andra hunden och så reste hon ragg för säkerhets skull? =)

Zebben
0

Hon kan säkert ha läst av den andra hunden, men beroende på vilka signaler den andra skickade ut så visade hon att hon var osäker.

pippa__
0

Ok, tack för var =)