Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1978 ggr
Stina76
0

valpar käkar skräp...

Jag har fått hem en efterlängtad mellanpudel valp och förundras varje dag över vad han anser vara mat…..

Det är en evig kamp då jag anser att en valp mår bäst av den mat matte erverar och inte saker man finner ute som tex :aluminium folie, snusprillor , sigarettfimpar , tuggumin, harbajs , helruttna löv, helruttna äpplen och mer i den stilenSkrikandes…Jag är rädd för att han ska bli förgiftad tex om något ljushuvud haft ut råttgift…

Dålig i magen med kräkning har han redan varit trotts att jag står och gräver ut konstigheterna när han nappar upp något…

är det någon som har några tips?

och inga knasigheter tack som jag fått höra av folk som tex att mask imagen bara är bra, dom lever i symbios….

Och att det bara är bra att en valp äter sig mätt på hästskit….

Snälla…Flört

ingann
0

jag tror att det enda man kan göra är att träna valpen till att det inte är ok att äta skräp ute. Mask i magen är definitivt inte bra, så de som säjer så är väldigt fel ute:)

Försök göra dig själv intressantare än marken när ni är ute så blir det nog bra i slutändan. Lycka till!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

kerstinjo
0

Valpar har en underlig förmåga att hitta "godsaker" ute, de är som småbarn och testar om det mesta går att äta. För det mesta brukar de sluta med detta själva, när de inte längre är nyfikna på allt.

Som Ingann säger, håll ögonen öppna och avled honom och ha gärna lite godis i fickan.

Mask i magen är aldrig bra, hur någon kan påstå något så tokigt.

Lycka till med vovven.

Kerstin 

giffan
0

#0 Du det gäller nog inte bara valpar.

Min hund som är ca 2 år äter allt, utom sin mat. Nu har jag hittat mat som hon verkar gilla, och äter bra av, men hon äter fortfarande häst skit, och annat snusk. Man kan bli galen för mindre Obestämd

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

rulda
0

Hihi jag vet vad du har för problem. Min kille på ett år äter och det mesta som han hittar ute.
Jag håller på att lära honom att när jag säger "usch" så ska han inte plocka upp det han hittar på backen. Fungerar rätt så bra. Ibland fungerar det även med pinnar!