Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 980 ggr
Susan-J
0

Byte av foder vad ska man välja?

Hej nu är det så att Albin min hund är normalviktig och ska gå över från Royal Canin Performance Energy 4800 *stavas* till något som är bra för mage, tänder, päls och ja allt. Men vad ska man välja inte nåt färskfoder bara utan torr. Så snälla hjälp mig i detta vimmel av alla dessa foder..

Maddepadde
0

JAMES WELLBELOVED.

Min hund äter James och det fungerar SÅ bra. Hon har ingen tandsten alls, en jättebra och glansig päls, har en bra andedräkt och fungerar bra.
Hon åt Royal Canin i en vecka (Hon var hos min farmor och hon hade tyvärr inte tillgång till hennes vanliga foder), och efter den veckan var hennes päls avmattad och hon hade blivit småtjock, även fast hon hade fått samma motion som hemma. 

Kan starkt rekommendera James wellbeloved, helt fritt från spannmål och annan skit.
James fungerar även till allergiska hundar.

http://jameswellbeloved.se/

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

CarolineJ
0

Orijen!

Deras torrfoder innehåller bara animaliska proteiner vilket är bra för känsliga magar och tandhälsan och ja allt hehe.

Foder med mindre kött har en tendens att innehålla en hel del tillsatser.

Maddepadde
0

Har hört att Orijen inte är bra som foder. Hört att många hundar fått vitaminbrist av det fodret. Vet inte hur sant det är, men det jag hört.

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

AnneN
0

#3 Har hört talas om vitaminbrist, men jag förstår inte av vilken vitamin för det verkar innehålla alla vitaminer som hunden behöver.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

paivi
0

Hill's och Nutros Choice har funkat bra med mina…

JWB däremot inte, gud hur mycket skit det blev! Det oxå gick åt väldigt mycket foder.

Lina-Marie
0

Är också inne på att skaffa nytt foder. Har haft Hills puppy foder men Diesel vägrar äta det nu. Vet inte varför, men han har gjort det ett tag nu. Så att vi köpte pedigree junior som vi vet att han älskar, han har testat det hos en annan.  Vet inte om det är nått vidare bra foder men bara han äter något!

Susan-J
0

Ska kika in dessa foder mer.. Tack för svaren..

Tezza
0

Kan oxå rekommender dig att kika på Magnusson MB, ett svenskt foder utan köttmjöl och tillsatser. Dock är färskfoder det bästa……:)

blackangel
0

Jag ger precept lamm och ris=)

[Wera]
0

#1 Vart kan man köpa det fodret? :)

ebet
0

Absolut Orijen. Den dagen du har sett vargar odla ris och spannmål, kan du köpa annat:) Hunden blir mycket mättare, ibland tom lämnar matskålen orörd (retriver!) De som vi blir hungriga av alla onödiga kolhydtater (=alla kolhydrater) dessutom får min vovve Bravo Ox, alltså ren köttfärsbiff, inkl. hemkörning. Det är naturligt mat för rovdjur, och det blir inga vitaminbrister.

blackangel
0

Nu har jag faktiskt bytt till Olivers Lamb det bästa fodret hittills tycker då jag;)

[Wera]
0

Vart kan man hitta Orijen?

Singo-Torpet
0

#13 på zoo och andra djur affärer..

Brynhilde
0

#13 Jag köper Orijen från foderbilen.se. Då får jag det levererat hem. Jättebra då jag har flera mil till närmsta återförsäljare.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

ingann
0

Jag handlar också på foderbilen då jag inte kan bära stora säckar. perfekt att få det inburet i hallen;) köper man foder för över 500 kr kostar det ju dessutom inte mer än 19 kr i frakt eller över 900 kr helt fraktfritt;) (med både kattmat och hundmat är man uppe i över 900 ganska lätt)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner