Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 5732 ggr
Jasmiin
1

Chihuahua

Hej e det nån här som har en Chihuahua?
Isåfall kan inte du som har en berätta lite om hur de e som hundar??

Sara87
0

(putt)

[Malin3033]
0

Det ända jag kan säga är att den har fyra ben precis som alla andra hundar.

Skane-Maria
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en Chihuahua!

Gå in på chihuahualilli.egetforum.se , där finns fler chihuahuaägare!

själv har jag en långhårig , black and tan Chihuahua på 2år, men har stora planer för fler , ÄÄLSKAR CHIHUAHUAKyss

Wiizy
0

#3 - så söt! =)

//Wizy

Jasmiin
0

#3   JAG MEEE:)

Skane-Maria
0

#vad kul :)

Gå då in på chihuahualilli.egetforum.se , där finns fler chihuahuaägare!FlörtGlad

Skane-Maria
0

Gå då in på chihuahualilli.egetforum.se , där finns fler chihuahuaägare!FlörtGlad

Skane-Maria
0

babsan
0

Jag har (;
Jag tycker det är en toppenras! (fast nu pratar jag utifrån hur min hund är)
Hon är helt ljuvlig, vill gärna ligga och mysa när man själv vill mysa med henne. Hon är väldigt lättlärd, jag har haft henne i 3 veckor nu och hon kan redan sitt, stanna, ner och varsågod. Innan kunde hon ingenting. Dock är hon en liten diva, hon vill helst bli buren dit vi ska och sen vill hon springa fritt hem (:
Hon är lite vågad mot andra hundar, sätter gärna dit dom på plats om dom gör ngt hon inte tycker om osv.

Hoppas du fick dig en liten uppfattning om hur jag tycker en Chihuahua är (: Men som sagt utgick jag från min (:

Jasmiin
0

naaaw  :) !! kan du sätta in någon bild :D ?

Jasmiin
0

6# Tack :)

Jasmiin
0

vad e ditt användarnamn på den sidan?

LiindaLarsson
0

jag tycker oxå Chihuahua är söta

Jasmiin
0

Skrattande

Fluum
0

har ingen Chihuahua själv, men känner några som har det.
och dom hundarna är som vilken hund som hällst, fast i litet format ;) man kan säga att det  är en stor hund i liten kropp (:

Men bara för att dom är så små, så köps dom oftast bara som assesoar ! :( Men det finns självklart dom som köper Chihuahua för att dom trivs med rasen :)

[Fiction]
0

Jag har en liten chihuahuatös på 4,5 år. Nu kan jag bara utgå ifrån hur min hund är, men låt gå för det…

Gosig och busig - den bästa kombon enligt mig, fruktansvärt sällskaplig (älskar nya människor och vill vara med där det händer saker), väldigt fäst vid matte (alltså mig), lättlärd, uppmärksam, mån om att vara mig till lags, går fint i koppel, ogillar ruskigt väder (läs; snö och regn), gillar alla slags varma krypin där hon kan ligga och mysa ihoprullad som en kanelbulle. Om jag ställer min handväska på golvet invid ytterdörren när jag tar på mig skorna, försöker hon klämma sig in i den hur liten den än är (och nej, det är inget jag har lärt henne). Ibland får hon små knasiga glädjeryck och rusar runt som en galning, kanar över golvet och är väldigt underhållande. Hon gillar bara mjuka leksaker. Duktig på kommandon. Ibland när jag står och håller på med nånting (exempelvis diskar), kan hon trippa fram till mig, slicka mig på benet och därefter trava iväg igen. Det är som om hon bara vill visa mig sin uppskattning. Hon sover i min säng och brukar ligga och slicka mina fötter innan hon somnar. Skäller ganska sällan för att vara en Chihuahua - endast när hon verkligen vill ngt (exempelvis ett enda kort skall när hon vill att man skall lyfta upp henne dit hon själv inte klarar av att hoppa eller när det ringer på dörren). Ganska obrydd om andra hundar när vi är ute och går. Gillar inte att bli badad, få klorna klippta, att man petar henne i öronen eller håller på med hennes tänder. Väldigt framåt och orädd. Är dock rädd för barn och mörkhyade (tyvärr), varför har jag ingen aning om.

Om jag skulle sammanfatta hennes personlighet skulle jag nog beskriva henne som gosig, busig, sällskaplig, tuff, omtänksam och "mammig". Det ryms väldigt mkt hund i den lilla kroppen.

Eilien
0

Jag har en Chihuahua kille på snart 5 månader. Chihuahuan är den perfekta rasen för mig och jag är så glad att jag har honom. Bra psyke, lättlärd, busig, glad och lättsam.

Kika in mina sidor där jag har mer bilder.

www.freewebs.com/hoselinocherik

www.madeinjamtland.blogg.se

[Fiction]
0

Jösses så söt! :D

empan-hampus
0

Jag har ingen Chihuahua.. men jag skulle faktiskt aldrig tänka mig ha en.. dom är lixom för små.. Tungan ute Istället så vill jag ha rottweiler, dalmatiner o.s.v men alla har vi olika smaker! ;)