10 månader i dag.
Pluttenutt
Otroligt vad tiden går:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ja, jag vet inte hur jag klarade mej innan Åskar… Med honom har jag lärt mej börja tycka om så himla mycket som jag alltid avskytt innan;) Skogen hade jag nog inte varit i på 20 år och vara ute i snön och lekt hade jag inte gjort sen barnen var riktigt små *s* Promenera varje dag hade också kommit i skymundan eftersom det är så tråkigt att gå själv;)
/Ingalill
haha du kan ju ta gulingen med dig ut i snön för en lekstund 
/Ingalill
Har ni sett vilken blank och fin päls han har? Jag fick kontakt med en av Amos syskon med familj och deras komentar om Amos var; Oj, vad fin han är i pälsen.
Hihi, han är också en snygg labbe med mycket liten hjärna. Maltes matte berättade att han brukar stjäla grejjer från barnen.
Ok, har man två småbarn så märker man inte om en leksak försvinner. Men de märker direkt på Malte om han har knyckt något för barnen. Varför? Jo, som den intelligente labbe han är så sätter han sig bakom trappen och ser otroligt skyldig ut. Ögonvitorna kommer fram och huvudet böjs. Stulet något?? Jag?? Aldrig!! Jag sitter under trappen bara för att det är jätteskoj!
Grattis! :D

#7# Haha snacka om skyldig då. 

Han har inte alls liten hjärna, det syns på det snygga, intelligenta uttrycket. Han är bara lite egensinnig, blir inte slav under människan alltså. Det är intelligens det!
Precis som jag
Grattis från
Izla, Curly Coated Kusin
som ätit och bitit mycket i mina dagar men nu är en lugn dam i min bästa ålder (3 år 9 mån) och bara äter mattes sockor ibland när hon är trist. Min familj har just renoverat övervåningen efter alla mina försök att gräva ner ben i golvet.

Dom är så konstiga, människor. Först fyar de i flera månader när man gör det man ska göra som retriever - söker, biter och bär saker. Sedan ska man plötsligt bita i och bära en orange sak. Då är man ju duktig och intelligent och förstår att det får man inte göra. Då är det fel också! Vadå- apportprov? Man får ju inte bita i saker och inte bära runt på folks grejer, det har man ju lärt sig. Knäppisar är dom, människorna. Stå på dig Amos.

Ett tips till, Amos. Från en erfaren retriver. Vissa människor har ett stort rum med glasväggar, trevligt värre. Men man ska inte försöka fånga en räv klockan 4 på morgonen genom att göra ett isbjörnshopp genom glaset. Även om räven står precis utanför och retas.

Jo jag vet precis hur man gör. Ikväll skulle min nya matte (hon som haft mig ett år) skriva på kontrakt så jag blev hennes på riktigt. Då blev jag så glad så jag tänkte slicka henne i ansiktet och satte tassen på hennes glasögon - dom höll inte. 9000 kostade dom visst.

#15# Oj då! Har du drulleförsäkring eller något? Måste väl gå på någon sorts försäkring iaf.

Curlyn borde ha drulleförsäkring, precis som Marodören. Men hon var min vid tillfället så det bör gå på min försäkring. Får väl se vad de säger. Första lärdomen om hundägande…..