Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 1853 ggr
pepsan
0

Akut shetietik för omplacering!

Är det någon som kan ta hand om en sheltie tik på 8år snarast?

Hunden finns nu hos ett par och dom ska flytta i morgon och då måste hunden bort.

Jag ska in på operation och kan inte ta emot henne.

Snäll hund som önskar ett permanent hem, helst utan småbarn.

Tyvärr har hon mycket tandsten.

Kan vara lite ängslig mot nya människor i början.

Sover gärna i säng och soffa och älskar bli ompysslad.

Hon finns i Skåne och det är verkligen AKUT!!

SparklingTindra
0

Hoppas att du inte tar illa upp nu, men jag tycker att ägarna till den stackars sheltien inte verkar vara särskilt mån om sin hund.

Att komma på bara så där att man ska flytta och inte kan ta med sig hunden som dessutom är sådär gammal och att sen inte fixa nytt hem åt den ordentligt innan man flyttar är hemskt tycker jag.

Jag tycker dessutom att flytt skall ske med "avvänjning", alltså att den inte bara en dag inte kommer tillbaka till sitt hem, utan att den får lära känna sina nya ägare innan flytten är ett faktum.. 

Men jag hoppas att hon får ett bra och ordentligt hem för sina sista år i livet.

pepsan
0

Det är jag som är ägaren till sheltien.

DOm har haft henne i 2 veckor på prov och nu igår meddelat att dom inte tänker ta med henne.

Jag visste om att dom skulle flytta, men då vi sist pratades vid så funkade allt bra. Men att hunden inte går till tjejens kille.

Jag sa att har du en äldre hund Måste det ju ta tid inget som går bra över en natt precis.

Jag ska själv in på operation och söker därför ett hem akut, för jag har ingen som kan passa henne.

Singo-Torpet
0

det bästa vore ju om de kunnde ha hunden tills du kommer hem igen.. så kan du ta hem och placera om eller behålla hennes, vore bäst för hunden slippa hatta omkring på äldre dar :(

kan inte de som ska passa katterna passa hunden med? hund pensionat så länge?? eller ja vet inte…

Singo-Torpet
0

jag har en hund här hemma på 8-9mån och 3 katter är hon van vid detta?

ingen permanet lösning men tycker sybd om hunden..

Anne85
0

Hade jag inte bott så långt iväg och ike haft bättre humör mot andra hundar hade jag gärna tagit hand om henne. har alltid önskat mig en sheltie

pepsan
0

Singo-Torpet: Jag söker ett permanent hem till henne där hon kan få bo, men katterna jag har är hon van vid. Jag ska alltså in nu på Tisdag på operation, så det är ganska akut att hitta hem eller ett ställe hon kan vara ca 1 vecka.

Katterna har jag redan fixat hem men dom kan inte ha hunden oxå. Detta fick jag reda på igår, då dom tidigare sagt att allt verkar funka bra och att hon skulle med dom upp.

Finns inte hon som heter Carolin här? För hon bor ju där vid min stad.

Singo-Torpet
0

jag kan inte ha en till permanent boende hund här men en vecka eller 2 går alltid att lösa.. jag bor ockå långt bort tyvärr tänkte om dem som flyttar, flyttar upp mot stockholm…

vet många här som vill ha en äldre hund men dem vill nog inte bli "på kastade" någon.. blir ju lite akut nu.. (ska gå nu men PMa mig gärna om de inte finns någon lösning och om detta kan vara det) tittar in i morgon förmidda

pepsan
0

Hunden är hemma nu, men ska in i morgon på operation och blri borta iaf till helgen då jag förhoppningsvis kommer hem.

Om ngon vill ta över henne kan ni skriva här eller skicka ett pm.

AnneN
0

kika in på http://djurhem.ifokus.se så kanske det finns någon där som kan ta hand om hunden?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Yessica
0

Undrar hur det blir med den stackars lilla hunden nu då :(

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Anne85
0

jag vill veta mer.
har den haft valpar? är den kastrerad? renrasig? stamtavla? frisk, sjukdomshistorik? lite sådan information.

pepsan
0

Hon har ingen stamtavla, då jag inte fick någon av uppfödaren. Den som är intresserad seriöst av henne kan få mera info varför hon inte har någon, det skriver jag inte här.

Hon har ej fått några valpar och är ej kastrerad. Har bara varit som ren sällskapshund. Haft henne sen hon var 10 månader och inte varit sjuk. Är uppväxt med katter och tvätter dom gärna i ansiktet och håller dom rena i öronen Flört Hon kan lämnas själv utan problem, kissar och bajsar inte inne. Avskyr småbarn och vissa män gillar hon inte heller. Funkar bra att bada, borsta och klippa klor. Älskar att ligga och mysa i soffan och få mycket klappar. Stora som små lugna hundar tycker hon om. Men inga hopphundar, så som vissa hundar hoppar när dom leker, det tycker hon inte om. Mat gillar hon, så hon har lite trivselvikt. Cyklar med henne går ochså bra. Att ha henne lös funkar för det mesta utom om det kommer någon kanin. Kommer på busvissling eller när man säger hejdå. Kan endast sitt och ligg + stanna. Har tandsten + någon framtand som hon tappat.

giffan
0

Vem ska ta hand om hunden nu då?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

pepsan
0

Hon som tar katterna tar även hunden, då jag inte hittat något annat ställe och hunden känner henne väl och kommer säkert bli riktigt bortskämd Glad

giffan
0

Vad bra att det löste sig iaf.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus