Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 5651 ggr
Nitro
0

Dubbla tänder på valp?

Vi fick nyss se att vår rottweilervalp har dubbla hörntänder nere. Är det något som valpar har?

Annars, vad gör man åt det?

spikes
0

låt honom tugga ben, och ha lite dragkamp med en frottehandduk eller nått är dom lösa så åker dom ur då….annars kan man gå till vet så att dom tar bort dom…..men är han inte så gammal så kan ni vänta, har de nya tänderna nyss kommit?

kerstinjo
0

Mjölktänderna kan sitta kvar när de permaneta tänderna kommer, men det brukar för det mesta inte vara något problem. Mjölktändrna brukar lossna när de andra tränger på.

Kerstin 

Singo-Torpet
0

det hade min hund oxå ganska länge tyckte jag, vi var hos hans uppfödare en dag och då lekte han med 2 av sina syskon sen när vi skulle hem blöde han lite men inte några mjölktänder kvar efter det… supper skönt tyckte både jag och han, slapp vi åka till vet som ja planerat veckan efter.

spikes
0

javisst men man ska vara uppmärksam, för en del raser som yorken tex, brukar man få åka iväg med,min sista jag hade fick vi söva ner och ta bort dom på, dom satt som berg oavsett vad man gjorde….men sånt ser man juFlört

Bleenda
0

Det är bra om man håller koll på tänderna.

Jag har råkat ut för det en gång. Man kan vicka på dom så kanske dom lossnar till slut. Vi fick låta vetten dra ut mjölktänderna.

Men vänta inte för länge för då får hunden fel tandställning.

Singo-Torpet
0

på min JRT satt dom som berget ja trode inte dom skulle åka ut själv, men ja hade fel men som sagt ha koll… min hund fick en tand som sitter lite längre bak pga detta, inget som spelar någon roll för hans del men skulle man vilja ställa kommer dom dra på det.. dock har ja inte tänkt ställa honom som tur är.. pga hans nos fläck.

christ
0

Nu har hon tappat mjölktänderna nere bara uppe kvar….

spikes
0

7,vad braFlört