Ser jag farlig ut?
Farlig vet jag inte ….men COOL!!
Vilken ras är det på snyggingen?

Curly Coated Retriever. Vi har problem med folk som vandrar rakt över tomten. Hon är stor, svart och har ett Rottis-skall av stora sorten så de blir rädda. Ett halsband med stora nitar kanske skulle se läskigt ut?

För en hundrädd så kanske det räcker. :)
Aha, det var det jag tänkte! Hon är jättefin!
Ja, testa med det! 

Problemet är att folk blir förbannade, fast det är på vår tomt. Hon är vaktig som alla i den rasen, men varnar bara och talar om att jag eller husse ska komma. Agerar inte vidare. Men det fattar man nog inte när man hör det verkligt magnifika skallet. Så vi tänkte i alla fall tala om att det finns en hund.
Hon går inte utanför tomten, ett staket skulle kosta 80 000 kr och hon skulle bara gräva sig ut (lite Marodören i henne, finns staket så ska det grävas). Bättre att ha en mental gräns, det finns ingen biltrafik och bara tillfällig granne ibland.
Hm, vad är det för fel på sånt folk egentligen! Det är ju på er tomt dom traskar runt och er hund gör ju bara sitt jobb!! 

Jo, just det. En person försökte slå till henne med en stor påk!
Men va f..n!!! På er tomt??

Annars är denna text en favorit som avskräcker många http://www.nordisklasergravyr.se/details.php?id=192
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
# 9 HAHA!! Den var bra!!

Ha! Den ska jag göra en skylt med.

#12 Den kan nog avskräcka en del =)
_**/Mvh Anne
PERFEKT CHRISSAN!! 
#12 snyggt 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Skulle inte tro att den funkar så bra.
Skippa bilden och kör med en röd stor varningstext för stor hund istället=)
Himla söt var den iaf - men avskräckande…..NÄ =)

Det var det jag undrade - ser för mycket ut som en Nalle?

Jag hade ändrat "Gör du" till "Hur snabb är Du?"
Dessa skyltar finns på min dörr.
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/
Spela roll, ni har ju varnat i alla fall, eller hur? 

De som är rädda blir det nog för henne också tror jag. Jag hade just tränat upp de som hyr en stuga av oss som sommarhus och som är hundrädda, till att förstå att hon är jättesnäll. Då började hunden med sin nya hobby: "Morra". Den morrade på allt, folk, djur, stenar, kvistar, vedträn, bara i största allmänhet på ingenting för att det var så kul. Det är inget riktigt morr, hon har bara en massa ljud för sig. Innan dess var det skrikande gångjärn som var favoriten. Men träning av granne fick börja om från början.
" 21 Hehe, ja det är inte lätt här i livet! Jag har nyligen upptäckt att ö-tangenten saknas på min laptop!!! Valpen som ligger här bredvid ser farligt nöjd ut!! SHIT!! 
Jobbigt med galna grannar som inte fattar…
Vi hade samma problem på vårat landställe, det var både cyklar, kor, hundar och människor som vandrade omkring på våran gräsmatta.
Vi satte upp en gärsgård (stavas det så?) inte för att stänga oss inne utan mer för att markera tomtgränsen.
Men om hon gräver så kanske det inte fungerar.
Syns det tydligt att det är en tomt eller tror folk helt enkelt att det är allmän plats?
Kör på skyltarna i alla fall. Då kan dom inte klaga ;)
Vissa skyltar kan verkligen vara roliga, min pappa hade en stor brandgul skylt på vår Finsk Spets Paavos hundgård, på vilken texten löd: Om hunden anfaller, ligg stilla på mage med händerna över huvudet tills hjälp anländer xD Och den lilla räven såg ju allt annat än farlig ut ;D Men folk vart ändå rädda när de kom upp på gården :O
Men som #17 skriver, skippa bilden och sätt upp en skyld med "varning för vakthund" eller så :P Det funkar alltid!

#23 Jo, det är inte grannar utan folk på utflykt. Staketet skulle alltså kosta 80 000 (stor tomt) och jag vet att hon genast skulle gräva då. Nu har hon mental kontroll och går inte utanför tomten (där finns fö bara skog).
Ska fixa skyltar så blir det nog bättre. Har dessutom satt upp en hundträningsbana på lagårdsbacken så det syns att det verkligen finns en hund.
Hundträningsbana, nu blir jag nyfiken! Hur ser den ut, vad innehåller den etc? Skulle vilja fixa en sån här hemma åt Bella nämligen.

Håller på med den. Den har olika hinder för "agility", dvs bockar med bommar, redan befintlig balansbom av betong, samt en kort slalom som jag sätter upp när den behövs. Ska bli mer saker för att göra konster senare. Sedan funderar jag på andra aktivitetsgrejer, men måste läsa på mera. Hon ska få söka saker etc. Det är en mycket aktiv hund! Gör man inget som hon ska tänka på så blir hon marodör (hon är ju kusin med honom). Curlies är viga och snabba, hon kan klättra i trappor som är nästan stegar. Ser ut som Nissan Patrol reklamen när hon springer i skogen, ju värre terräng desto bättre.
Du kanske kan posta ett foto här på sidan när den är klar?! 
Eller så skriver du " Hunden är ofarlig, men passa dig för ägaren!" Haha, skojade bara! 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Jag vill sätta upp en skylt med "Varning för hundägaren" på våran dörr, men det ville inte min sambo =/
_**/Mvh Anne
Min favorit som jag hade på dörren ett tag med min tik
"Du bestämmer rikningen, JAG bestämmer farten!"
Annars är ju folk ibland (alldeles för ofta) idioter..
Vacker vovve förresten :)

Tack för komplimangen säger Isse.
(Hon är bara lite blöt på bilden och har ännu inte tagit dagens rull i grävlingsbajs)
HAHA!! Vilka coola bilder!!

Visst, fyll på bara! Det blir kul med alla roliga bilder.