Dumma hundägare!
jag är så trött på folk som släpper fram sina lösa hundar på mina.
Idag när jag och syrran var ute med hennes lilla dotter i barnvagn och min hund så kom det en golden fram springandes till oss med rest ragg. Jag höll bort min hanhund så han inte skulle kunna visa någon aggressiv reaktion mot den i fall den skulle bli arg. Den hoppade till och med upp mot barnvagnen! En bit ifrån oss såg vi en tant som gick med tre andra hundar och vi ropade och frågade om det var hennes hund. -JA sa hon. Vi bad henne kalla in den men hon sa att den kommer av sig själv. Hon försvann upp mot bilvägen och efter ett tag sprang hennes hund efter henne ut på parkeringen. Livsfarligt! Senare på promenaden kom ett gäng tanter med 5 lösa hundar!! Alla sprang fram och omringade min hund som kände sig oerhört trängd! Jag visade starkt att jag inte ville ha deras hundar nära min eftersom jag gick upp med honom en bit från vägen när dom kom! Ska man behöva skälla ut dom?
Har ni också problem med vissa hundägare??

Ibland händer det att jag råkar ut för sånt… Har då lärt mig att om jag ropar till ägaren att min hund har skabb så är de snabba på att koppla sin hund. (säger det även fast min hund inte har skabb)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#1, haha va smart! Kanske man ska börja med =)
Har faktiskt inga problem med sådana hundägare.
Kan visserligen bero på att så fort de ser min hund på långt håll, vänder de på klacken och går iväg så fort de kan.
Detta har hänt x antal gånger nu när han inte längre är den där söta lilla valpen, utan en stor bjässe.
Så jag slipper problemet med lösa hundar, eller snarare hundar överhuvudtaget (på gott och ont).

Haha, ja, skabb är nått som de allra flesta vet vad det är och ingen vill få det så det är det mest effektiva jag hittat ännu =)
_**/Mvh Anne

#1 det var verkligen smart sagt!
tack för tipset :)

#5 så lite så =)
_**/Mvh Anne

Min hund har blivit attackerad två gånger av lösa hundar sen i september. Gjorde det ända rätta och gav den senaste hunden en rejäll spark, blir så förbannad när jag bor i ett lägenhetsområde där det är förbjudet att ha hundarna lösa.
Första hunden lämna jag inte till polisen, dom ringde sen och berätta att hundens ägare hade hämtat den. Dom hörde aldrig av sig och tackade, riktigt dålig stil!
Andra hunden hade ett nr på halsbandet och ägaren kom sen med sin andra hund kopplad och skyllde på att den slitit sig :O ljug jug! Han hade ett halvstryp som var helt och ägaren kom med ett läder koppel i handen, eller hur att hunden slitit sig! Blev skit förbannad, först släpper han hunden så att den attackera min och sen ljuger han mig rätt upp i ansiktet.