Nu har Ni chansen!
Att träna Era hundar som skäller på dörrknackningar och ringklockan. Ladda upp med karameller och hundgodis. Karameller till barnen och hundgodis till hunden under träningen. Själv har ringklockan ringt 2 gånger och jag har hunnit belöna min något vaktiga schäfer. Hon får gärna morra, men inte skälla efter att jag sagt till henne. Så är delas det ut godis!
Inte dumt att få gratis träning utan att behöva arrangera folk som kan hjälpa till med träningen.
Halloween kan faktiskt vara rätt bra! 

haha se bara till att ni ger rätt godis så inte ungarna får hundgodis och hundarna får barnens godis 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
det hade ju varit perfekt träning men här har det inte varit en enda unge *s*
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
nu när vi fick besök för en stund sen av syrrans barn så reagerade sannie på ett set jag aldrig set. hon blev jätte arg reste ragg å mrra, fick försöka förklara att spöken är inte farliga. Lilla spöket fick sätta sig på huk å kalla på henne med litte skinka i handen sen gick det jätte bra, men vad ska man förvänta sig av en 4 månaders valp *L*

# 1
Alla är inte riktigt så snurriga som dig Anne 
Här hemma så passade Boy på och traska över till grannens trädgårdsrabatt, när det kom ungar på dörren.
UTFLLYKT TJOHOOO!!! - tänkte han…
Jag lovar att jag tänkte något HELT ANNAT när jag hämtade Boy i grannens trädgårdsrabatt….där alla lökar låg ovan jord….
Allt gick på 2min!

#4 det heter ju bus eller godis, så jag förmodar att Boy inte fick sitt godis!
_**/Mvh Anne

Ehum…kan man väll lungt säga att han inte fick…..

#6 då hade han ju fattat hela idén med bus eller godis, helt rätt =)
_**/Mvh Anne

Okej, så här med resultatet i handen så kommer jag nog hädanefter anlita folk som ringer på dörren nästa gång vi tränar. Var ju liksom lite överkurs att träna när det kom fram monster på andra sidan dörren.
I början så såg hon dem inte då hon låg i vardagsrummet och boffade. Men ju fler som kom desto närmare dörren kom hon och fick ju då även synintrycket från dessa svartklädda screem-masker m.m
Hrm….tror Ni man kan ta nästa träning på julafton. En snäll, skäggig och rödklädd tjockis kanske ser snällare ut? 
haha snodden är så himla knäpp för när dom har ringt på dörren så har han viftat på svansen och hälsat dem välkommna, men när vi var på prommis och stötte på några ungar så skulle det varnas hej vilt, med riktiga tinnitus skall:-),det slutade dock med att dom fick komma fram och hälsa så var det lugnt igen;-)

Här har det inte ringt alls på dörren, och dom gånger som det är ngn som kommer hit så bryr sig inte min hund så värst mycket, på sin höjd så kan han gå fram & nosa lite för att sedan gå & lägga sig igen, Ibland orkar han inte ens resa sig upp från sängvärmen när jag får besök då brukar han bara lite slött kika fram under täcket för att se vem som kom och sedan slappar han vidare under täcket i sängvärmen..:)

*fniss* Här ringde det på dörren och där stod det 3 skelett…gissa vem som stack som ett skott in i köket
Japp!!! Skorpan, hon tappade nästan resten av sin bikini i farten 

Du skulle bara veta..den jycken gör mig galen ena dagen väger hon 3 kg för att nästa väga 4. Vikten pendlar och jag tror jag sytt bikinidelar till varenda jycke i byn, men Skorpan hon får banne mig bli nudist för nu s**ter jag i den byrackan 
*raffs, kraffs* pustar, stönar och stånkar…hmmm..nu när du säger det…visst 17 var dom gula DÄR *ruskar på huvudet*
# 13
Här har jag fått slita i mitt anletes svett medans Gejsa har snott mina glasögon och löständer. Allt för att Zebben ska kunna knycka min mögelletande marodör, utan att jag märker något. *pust*
Så har du bara suttit i förrådet och virkat bikinidelar.
pst…de kommer aldrig att kunna knycka min marodör, för jag har klätt ut honom till shaffer och har honom i "Nickis" hundgård.

Ja men du vet ju att schafferägare är ju fega ägare dom måste ju vara i par så dom har väl haft gulddagar nu, men nu ska dom allt få se för nu är jag här IGEN…Mohaaaa
Ja men Kerstin det var fiiinaaa bikinidelar, du kan få en om du vill 
Är du säker på att Nicki inte är i maskopi med dom då? Huaaa hemska tanke 

#14 Moohaaa….skulle Du inte märka att Din marodör var borta?? Du skulle möjligtvis inte bli förvånad när Du vid middagen sätter Dig vid köksbordet och köksstolen fortfarande har 4 ben…som dessutom är hela? 
Eller när Du efter middagen ska besöka toaletten och ser att toalettrullen här hel och att vattnet i toan finns kvar??? 
Eller att hallmattan inte är full med fradga, saliv och tuggade fransar?? 
Eller när Du sätter Dig i soffan för att se Stjärnor på is, inte längre ser in till sovrummet genom det stora hål som han under dagen normalt skulle ha tuggat upp?? 
Eller när Du inte hör honom skrika efter schäferhjälp när grannen knackar på dörren för att be om 1 dl socker och ½ dl sirap??? 
Ha…Du skulle inte märka något! Försök inte….dessutom så är det inte så svårt att ta rätt schäfer i rastgården. En marodör kan aldrig trava så fint som en schäfer oavsett hur fint maskerad han är. Dessutom är det bara att öppna gapet på honom, luktar det tuggad matta, gips eller murbruk så är det en marodör!
Hrm…. för att visa min snälla sida också, så känner jag fortfarande till en kennel som säljer fiiiin schäfrar. 

*tjuter av skratt* Du är banne mig inte klok Zebben!
Flytta genast Amos! Du är genomskådad Zebben har nog försökt hundnappat honom men misslyckats 
# 15 och 16
Jag befarar att det värsta händer när marodören får umgås med shaffrar.
För att inte tala om vad snorisar indoktrinerar sina barn, idag kom "Nicki" och yngsta minisnorisen Tim. (Utan shaffrar, nån J%¤=(5la ordning får det allt vara)
Minisnorisen 2½ kommer med pistol för att skjuta Amos för han är så "obbig".
Amos??
Är det ingen som fattar att Marodören är i maskopi med mig? Han gör så att jag får ommålat i hallen och jag får en ny byrå också.
Det allra bästa är att jag har fått en ny fläkt till toaletten. Rumpan torkar blixtsnabbt. Toarullar? *fnys* Ohygieniskt, det ska väl vara en labbe till att komma på det.
Dricka i toastolen?? Vaddå? Alltid kallt och gott vatten. Amos tänker på ALLT!!
Ben på stolar?? Herregud, Amos är bara omtänksam, så att gamla tanter inte ramlar och slår sig.

Amos är bäst ingen protest *sjunger så det ekar över hela HIF*
Den där minisnorisen är bra go, så han är faktiskt förlåten fast han är allt lite "obbig" han med….det har faktiskt "smarta" Amos sagt till mig 

#19 Pytts…. MarodörTure gillar minisnorisar för de har oftast händer och munnar alldeles kladdiga med mumsiga saker.

#20 Ahaa…är det så, ja men det är ju bra då slipper ju Nicki kuta och tvätta snorisen hela tiden (duttig vovve).
Kom och tänka på en sak…man kanske skulle börja föda upp en speciell ras också lär man dom att så fort snorisen blir smutsig om händerna så fixar dom bort det….snacka om uppfinning! Bara att koppla upp och släppa snorisen och man slipper små kletiga minisnorishandavtryck här och där 
Hmmm…undrar om man kan få låna Amos tro 

#21 Ja, för på just den fronten är schäfern faktiskt rätt lam. Min dotter springer också med kladdiga fingrar och tappar makaroner på golvet när hon äter, men de får liksom ligga kvar. Och fingrarna är det bara att tvätta i handfatet. Där får man minsann ingen hjälp av schäfrarna, men men….de gör ju så mkt annat bra! 

Dom är bäst *drömmer och suckar*
Tappar vi en smula på golvet så är den borta i rödaste rappet, Skorpan ser allt….funkar jättebra som damsugare en så länge 

#23 Tappar en smula…. ha ha…. Du menar visa en smula så sitter hunden i handen på Dig och redan på väg att svälja! 

#24 Hahaha…nu ska inte du vara sån bara för att jag sitter här med en golvmopp som heter Skorpan och drömmer om en schäfer…..
Jädrans retsticka! Men jag kan ge mig den på att hon gör rent efter ungarna bättre en vad dina gör 
Marodören äter ALLT, ekollon, kastanjer, begagnade tuggummi (smaskens!!!) tappade okokta spagettibitar osv.
Plus väggar, byråer och stolsben. Undrar om det finns en gen av termiter i honom?
Slicka minisnorisens händer gör han också. Antagligen därför Tim tycker att han är "obbig" och ska skjuta honom.

#27 *ASG* Har han byggt det där hundtältet sjäv