Matvägrande Enya..
Nu har Enya matvägrat sen igår (ingen panik, jag vet). Hon är ju åksjuk och igår åkte hon bil och spydde och mådde jättedåligt. Sen ville hon inte äta, troligast på grund av att hon fortfarande mådde lite dåligt. Och sen ville hon inte äta för att hon mådde dåligt på grund av att hon hade så tom mage. Så hon spyr galla lite då och då men vägrar fortfarande äta. Levergodis äter hon dock. Tror ni att man kan ge henne lite levergodis så hon får något i sig och inte mår lite bättre och att man sen kan få i henne lite mat när hon inte mår lika illa? Eller låter det bara korkat? =P Hon är lite mager så därför vill jag inte att hon ska hålla på och matvägra så länge. Hon är fem och en halv månad gammal.

Jag tror absolut att du kan ge henne lite av något som hon vill äta för att lugna magen hennes, du kan även testa att blanda det goda med den vanliga maten. Bara det inte blir en vana så att hon matvägrar för att hon inte får gotta i maten
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tack för ditt svar. =) Då ska jag prova det.
Nä, tänkte inte ge det annars för att hon ska äta, utan bara för att bryta den onda cirkeln hon är i nu. Jag har provat att blanda det i maten men då äter hon inte alls. Har också provat att lura i henne maten genom att träna tricks med henne och helt plötsligt ge henne en hundmatskula istället för en levergodis men det funkade inte alls. Hon har ratat kyckling, skinka, burkmat och vanliga hundmaten, det enda hon äter är den där levergodisen. =P (Detta brukar jag inte heller göra vanligtvis, detta är ett undantagsfall som hon inte varit med om förut)

Testa å ge lite flytande b-vitamin på maten så det blir lite sött brukar fungera på de flesta :)
När vi hade problem med vår valpis, att han spydde galla (hände inte alltför ofta) eller matvägrat, gav vi honom A-fil.
Det åt han glupskt utav och åt utan problem sin vanliga mat direkt efter eller vid nästa måltid.
Hon började att äta mitt i allt. Men dagen efter blev hennes mamma magsjuk så jag gissar att hon också hade lite magsjuka.=P