Dåliga föräldrar
Hejsan.
Tänkte bara säga att det finns valpar ute på blocket som kommer från föräldrar med D-höfter.
Flickan som fött upp valparna påstår att
-"Rasen är såpass ny i sverige, och lider inte av några problem"
Är ni intresserade av ras och hemsida till denna sk. kennel kan ni PMa mig.

hur vet du det? att de har dålga höfter menar jag

Har mina misstankar om vilken det är men PM:ar iaf
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 För att det står hos SKK och på deras hemsida.
Hunddata alltså.
Upptäckte nu att hon ändrat på hemsidan, och att fakta om hunden inte finns.. Hon har alltså tagit bort sidan om sin tik
Så jag vet inte, jag tycker inte det verkar seriöst alls.
Jag har inte pratat med henne, men goda vänner till mig har.
Så tiken ska tydligen omröntkas för hon kan omöjligen ha D-höfter..
Så, jag vet inte vad jag sak tro om denna unga och tillsynes oerfarna uppfödare.
Visst, att en ras inte har några problem kan jag köpa. Men inte att man drar till med den kommentaren efter att hunden är röntgad och det då visat sig att den har D-höfter till på köpet. Sanslöst vilket folk det finns…
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Oavsett vad det är för ras så anser jag att det är i högsta grad oseriöst att avla på så höftledsfel och andra defekter, även om det ännu inte blivit en rasbunden deffekt så är det ju dessa uppfödares ansvar att se till att det inte blir rasbundet heller!
_**/Mvh Anne
Absolut. Min ras har t.ex. inga rasbundna sjukdomar eller defekter överhuvudtaget. Men avelsdjuren röntgas ändå!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Sen även om hanen i fråga har bra höfter, så är det ändå hennes tik som åker på det, då hon har D-höfter..
Hanen som skulle omröngas.
Det är ju så tråkigt om dom ska få in dåliga höfter om rasen är frisk för övrigt.
Finns det inget avels råd inom den här rasen? Tydligen inte, för då skulle hon blivit stoppad direkt.

Ok, nu avslöjar jag rasen (dock ej uppfödare eller specifika hundar) Rasens avelsstrategi hittar ni här http://www.amstaffklubben.se/ras.htm
_**/Mvh Anne
Usch, vilka människor det finns… Låter verkligen inte seriöst.
Sedan så undrar man ju lite hur man kan säga att amstaffen inte har några problem, så vitt jag vet har de ganska mycket problem med huden och allergier. Rätta mig om jag har fel.
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
Jag vet en som funderar på att avla på sin barbet som har höftledsfel, men hon säger att det finns så få barbeter så hd-status prioriteras inte. =( Det tycker jag var idiotiskt tänkt!
HAHA, ursäkta mig. Men jag äger en Amstaff som jag köpte ifrån en uppfödare som var rekommenderad av Amstaffklubben, och som några kanske vet är det bara fel på honom, och har varit enda sedan han var liten. Amstaff är inte alls en så frisk ras som rasklubben vill få den att låta. Nio av tio amstaffs kommer in med hudproblem, då oftast i form av sjukdomen Demodex. Och jättemånga hundar av rasen bär på allergier. Så #11 du har helt rätt!
Hade jag vetat ifrån början att rasen var så "sjuk" som den var, hade jag nog inet skaffat mig Amstaff. Och då menar jag inte bara för att vi får lägga ner pengar på vår hund, utan att jag därimot tycker synd om hundarna! En seriös avel ska inte ske på det här sättet. Fast iof så har ju rasen blivit en "innegrej" nu för tiden, och alltmer hundar avlas av personer som nog har mer tankar på pengar än rasen i sig, så man kanske inte ska spy kritik över seriösa uppfödare, för de finns ju de som verkligen gör det bästa för rasen också!
Men till själva saken ;) Jag tycker det är helt sjukt att personen ifråga kan lägga ut annonser och blåljuga på det där sättet. Det verkar vara en otroligt oseriös person! Är hon godkänd uppfödare av Skk??
hej kan någon pm om vem detta handlar om?? Står i begrepp att köpa en valp. Vill ha en tikvalp till sällskap….
kram alla en underbar lördags morgon