Hundar iFokus

Hundar

Etikettänglahundar
Läst 1219 ggr
Alexej
0

Varför blundar Sverige?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Cattiiis
0

Finner inga ord…

Velsan
0

:( jag tvingade mig själva tt läsa igenom allt, gråter för dem, tänk om man kunde rädda alla :( För min del är det okej om de äter hundar, men inte när det går till sådär.

lena1
0

det är sjukt, men sverige blundar ju också för sina egna djur väl och ve, så det är ju inte konstigt att sverige inte reagerar,faaan jga blir så frustrerat arg, att man inget kan göra åt det!!!!!!!!!!!!!

Sara87
0

Min dator lyckas inte öppna sidan…

Liss
0

Först satt jag bara och var arg! när jag såg hur dem transporterades! Sen vart jag mer och mer ledsen för varje bild dem visa.. och när dem visade bilder på hur schäfern behandlades och hur kinas poliser behandlar hundar som går fritt så brast de!

Egentligen vet jag ju om de här redan.. men eftersom jag inte kan göra något åt de vill jag inte gå runt och tänka på det. OM de fanns något!!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Karmatarerskanise
0

Jag vågar inte kolla.

Liss
0

#6 det är inga filmer, är bilder.. iof är de hemskt med. Men de står mycket intressant text

Karmatarerskanise
0

#7 Jo, men eftersom det tydligen är om hur dåligt djur behandlas så skiter jag i det. Orkar inte läsa eller se sånt då man känner sig så maktlös. Påverkar mig så kraftigt.

lena1
0

8, förstår dig hera, man känner sig fruktansvärt maktlös när sånt här kommer fram,jag kan drömma mardrömmar flera år framöver….

Karmatarerskanise
0

Precis som jag då :(

Tezza
0

Ångrar att jag läste och tittade på bilderna. Tårarna rinner, finner inga ord. Hemlis

CarolineJ
0

Någon som vet om man kan adoptera hundar från just dessa länder. vi har inga planer på att skaffa en ny hund just nu men när vi väl ska det så har vi snackat om att adoptera.

AnneN
0

#12 ingen aning om ifall det gå att adoptera från dessa länder men annars så finns det många hundar i detta land (Sverige) som också behöver komma till ett kärleksfullt hem

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Liss
0

#8 Neeh jag vet.. därför jag sa de där om att inte vilja tänka på de, när jag ändå inte kan göra nått:(

CarolineJ
0

#13 Ja jag vet. jag har kollat vovve på nätet.

det gör så ont i mig när folk inte bryr sig. blir så arg! speciellt när man ser hundarnas ögon, man ser hur dom lider.

Sara87
0

Ååh fy f*n!!!! Jag finner inte ord. Tårarna rinner. Fy satan va fruktansvärt! Hur i helvete kan man göra så mot djur som påstås vara människans bästa vän å som aldrig gjort dessa människor nåt ont???????? Hur f*n är det möjligt?? det är ju helt ***** sjukt! Nu ångrar jag att jag tittade.. Helt ofattbart!

Karmatarerskanise
0

Kan någon berätta lite kort vad dom gör mot hundarna?

Sara87
0

#17 De torterar dom levande, transporterar ett flertal hundar i smååååååå burar, de slås hjäl på gatorna med påkar, de dras runt i benen å svansarna, de flås (ibland levande), grillas därefter å äts upp. Lite av det. Helt otroligt fruktansvärt!

LillMalin
0

Seriöst va hemskt!!!!!

SparklingTindra
0

Usch, jag tänker inte läsa. Jag kollade en gång på början av nån film om hur vissa hundar (och andra djur) behandlas och jag kan fortfarande inte ens lyssna på låten som spelades i bakgrunden.

Stj3rnfallet
0

Usch, jag grät igenom hela texten =( Hur kan man göra så mot hundar?! Det är så sjukt vidrigt! Jag kommer Aldrig åka till Kina eller ngt av de länder han nämnde! Aldrig att jag vill stödja sånt! Stackars alla hundar och katter som plågas på detta vis varje dag!=( Lider verkligen med dem..

nobsan
0

Orkade inte titta klart. Hur vidrigt kan det bli. Dom har passerat gränsen för länge sedan. Även om dom ser det som levebröd så är det rent förj….t!!!

Liss
0

#17 poliserna slår dem med påkar ibland till döds! Enbart för att dem går lösa, dem har inte gjort dem ett skit!

Hundarna transporteras i burar som kanske är 1 meter lång fullpakat med hundar upp till taket och även fastbundna runt ben och hals i gallret på buren bara.
Dem slår dem och flår dem levande och ibland tar dem även och använder gaslågan på dem för att bränna bort håret när dem lever!
Dem skär upp dem i buken när dem lever, en schäfer stod och vifta på svansen åt dem tills bladet fördes genom magen!
De ligger hundar flådda som ligger och viftar på svansen för en sista chans, men de får dem ingen!

De är en del av den brutala sanningen!:(

Karmatarerskanise
0

#18 Okey. Tur jag inte tittade med andra ord.

Jag undrar vad som saknas i hjärnan på människor som gör sådant.
"Normala" människor har ju en spärr som säger åt en att man inte gör så. "Normala" människor KAN inte göra så…

LillMalin
0

Alla människor har nåt gott i sig, men ibland börjar jag verkligen undra om det stämmer.. Fundersam

SusanneStromstedt
0

Jag har bojkottat alla de där länderna och råder andra till att göra så också…

Alla länder där djur(Asien) och barn(Brasilien,Kina m.m) överhuvudtaget far illa har jag bojkottat

KerstinP
0

Jag såg början på en sådan film från Kina och jag finner inte ord för det jag kände. Nu förstår jag lite hur man kan bli så arg så att sinnet rinner över. Tur för dem att de inte var i min närhet för jag vet inte vad jag hade gjort.

Jag tänker bojkotta alla de länder som hanterar djur på detta horibla sätt.

CarolineJ
0

Denna tråden finns även på politik i fokus. gå gärna in och kolla på den. snacka om natt och dag!

Carruu
0

Gick att läsa ett tag sen sprack de. Kunde inte hålla mig länge, började gråta! Att man ens kan göra något sånt för pengar, Hemskt!

gejsa
0

#28# Jag länkade till tråden på ridsport. Kultur kallar dom det. Finns inget som man kan göra åt det osv.

Jag måste ju säga att jag blev väldigt förvånad över deras sätt att reagera. Mycket besviken blev jag. :(

CarolineJ
0

ja dom bryr sig inte om djur verkar det som.

gejsa
0

#31#  Det gör mig väldigt ledsen och upprörd. Jag har alltid trott att om man har egna djur så har man en annan sorts empati och förståelse. Men så var det tydligen inte.

eMMa-LuLLan
0

vad är detta för värld vi lever i ?… hur kan människor bara göra något sådant mot människans bästa vän ?…

ett hål i mitt hjärta.

SaraC
0

Jag håller med #26 och #27, om man tycker att något är helt fel i ett land så bojkotta dem! Min farbror bor i Thailand, men jag skulle aldrig åka dit och hälsa på pga av landets hantering och behandling av djur, barn mm.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Chimney
0

jag har nog aldrig kramat min egen hund så hårt…

Mellorine
0

Är inte direkt någon verkligt tröst… men kroppen är faktiskt så smart att de stackars djuren förmodligen får en sån psykisk/fysisk chock att de nästintill tappar medvetandet och känseln, och att de därav åtminstone lider mindre än man kunnat tro. Förklarar eller förlåter ingenting.. men det är iaf.. nåt..

lisette
0

#30-32

så nu är jag empatilös och bryr mig inte om djur, det var ju roligt att veta.

vilken tur att ni känner mig och bara utifrån EN tråd kan säga att jag inte bryr mig om djur. det är bara det att jag inser att det är många länder som skulle gå ihop mot kina och bojkotta landet och dess produkter för att ngt skulle hända.

säg till mig när ni får alla stora eu-land att reagera så är jag med.

vad man måste börja med är ju att få politikerna att ragera!

SaraC
0

#37 Vadå ni? :S Jag förstår ingenting av ditt inlägg faktiskt. Ser att #30 & #32 skriver om någon tråd på Ridsport, är det en diskussion er emellan därifrån du ger ett svar på här så blir nog inte bara jag förvirrad :)

Karmatarerskanise
0

Nej jag hänger inte heller med :P

lena1
0

37, du kanske ska förklara dig, för jag fattar ingenting nu??

lisette
0

eftersom det nämns ridsport här i tråden och nästintill dumförklarar de som skrivit i tråden på ridsport så blir jag faktiskt lite irriterad.

bara för att man itne har riktigt samma åsikter så bryr man sig inte om djur? snälla… *ironi*

här är tråden på ridsport

Karmatarerskanise
0

Ingen kommentar om den tråden ;)

SaraC
0

#41 Förstår att man blir upprörd när man får höra att man inte bryr sig om djur. Fast ni kan väl hålla den diskussionen kvar på Ridsport :)

lena1
0

41, var in på ridsport och tittade på inläggen, och kan inte riktigt begripa varför du skriver som du gör här?, det känns lite som du vill skapa en tråkig diskussion här inne, men jag kan fel vilket jag hoppas. Fortsätt gärna diskussionen på ridsport i stället eftersom det var där du började den;-)

krasivis
0

Tack Alexej för att du visade oss detta!

Jag har nyss kommit hem från Vietnam där vi besökte en bekant o hans fru. Vi märkte ju att synen på djur är mycket olik vår där. Vi såg nästan inga katter bl a , kanske tre st på 14 dagar. Våra vänner berättade att många äter katter där!

Vi åkte båt i Mekongdeltat och där åkte en stor båt förbi oss. De höll en hund i bakbenet och spolade den i vattnet. Benet måste ju ha gått av genast. Förmodligen så skulle de äta upp den.Då förstod jag inte helt o fullt men mu förstår jag lite mer hur vidrigt det är.

lisette
0

tacksam då om ingen skriver saker som nervärderar andras åsikter. lämnar er nu då.

SaraC
0

#46 Men vart har vi nervärderat dina eller nån annans åsikter?? Du är ju självklart välkommen att skriva både i tråden och övriga forumet hur mycket du vill! :) Menar bara att diskussionen mellan dig och gejsa från Ridsport kan ni - båda två - väl hålla kvar där :)

lena1
0

precis som eros skriver menade jag också, för det verkar ju vara en grej mellan er två ;-)

lisette
0

#47 inlägg 30-32. givetvis hålls diskussionen på ridsport. men det är itne det jag har reagerat på!

absolut inget mellan mig o gejsa ngnstans men jag reagerar på att det stod som det gjorde i nämda inlägg. gillar inte att man påstår att om man inte håller med om att detta är förj*vligt (vilket jag iofs gör) o vill stoppa det så är man helt plötsligt empatilös och inte bryr sig om djur!?

förstår ni itne vad jag menar med detta så får det vara. orkar inte förklara mer :D

Brurn-Brurn
0

Detta är inte till att tro, men det visar vad som lever i varje människa om det får släppa ur.

Tänk 60 år tilbaka i tid när Europa stod i brann.

Dom såkallade Capo i dom tyska lägrarna var ju dom värsta jävlarna och gorde tilsvarande grusamheter mot anra människor.

Det enda som hjälper är att många många fler bryr sej om

Tck Alexej

Liss
0

#49 Ja jag förstår vad du menar iaf;)

SaraC
0

#49 Ja jag förstår som sagt att du känner så. Ser bara ingenstans i tråden där det påstås något sånt, förutom det gejsa skrev.

Alexandra13
0

Vill inte ens kolla :(

Jag ska aldrig åka till Kina, det bestämde jag för några år sen. :P

Craz-y
0

Skamm att vara människa!