Aggressiv av rått kött?
Haha, min kompis som var här såg att Hades fick ett märgben med lite kött på. Då sa hon; du vet väl att hundar som äter rått kött blir aggressiva hahahahaha :P
Möjligen för stunden, om det står en annan hund intill och snikar efter benet. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Nja, jag håller nog med där. Inne i våra hundgårdar ligger det mycket benknotor. Det är efter dom förra besökarna brukar jag förklara
Skämt åtsido så har jag aldrig hört talas om det. men visst tänder dom till lite. Dom vill ju ha det smarriga benet för sej själva. Men agressiva, det håller jag inte med om. Därimot så är det ju förbaskat nyttigt. För hela vovven.Tänderna, kroppen och för huvudet.
#2 Vår tänder inte ens. Vi kan ta benet bäst vi vill.
Kanske är en gammal myt? Har för mg jag har hört äldre säga samma sak.
#3 Vissa hundar kan ju bli lite griniga när de får någon speciellt så att säga.
Vår tik kan man "äta" ur samma skål om man skulle vilja, därmed ta vadsomhelst ifrån henne.. så, det är nog lite sanning i mycket myt? :p
#4 Fast min kompis menade på att om en hund får äta rått kött, så blir den aggressiv. Inte just när den äter, utan att köttet väcker bästen i hunden vid liv ;)
Hunden är ju så domesticerad av människan att det vill till mer än rått kött för att väcka "rovdjuret" till liv. Möjligen dåliga ägare.
Alltså….Myt.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Då är nog min gamla whippet rätt så aggresiv av sig för han brukar få rå nötkött av mig ibland,:) Fast det ska nog mycket till att min hund ska bli arg..
Mina blir ju inte agressiva på det sättet. Jag kan ju plocka benen i från dom utan problem. Och dom slåss inte sinsimellan heller. Men man ser blicken att "här vankas det extra gott käk".

Samma myt finns gällande illrar…. min erfarenhet är att det inte stämmer på någon av djurslagen. Hunden jag hade en kort tid åt mycket rått kött, han var så snäll så han var dum.