Fäller mycket hår - varför?
Vår hund Luna fäller jättemycket päls hela tiden!
Fastän vi borstar henne i stort sett varje dag (hon är långhårig) och tar bort gammal päls som hänger i lösa, grå tussar, fäller hon en massa under dygnet.
- Och det är verkligen stora mängder.
När man vaknar på morgonen och ska släppa ut henne finns det stora tussar med päls i hallen och om man sitter på vår trappa och borstar henne blir nästan hela trappan full med päls. :S
Så - vad kan detta bero på? Är det helt normalt (hon är blandras mellan Newfoundland / Collie långhårig så hon har en del päls jo) eller är det något fel kanske? :) Hon är klippt och borde inte ha så mycket päls egentligen, därför vi undrar.
Med vänliga hälsningar:
Sanna. :)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

Första löpet? Byter valppäls? Skabb?

Kan vara som #1 men det kan även bero på brister i fodret
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

hur gammal är han ??

Min schäfer fäller också en massa, jag borstar henne men det bara "dröser" hår ifrån henne…!!
Om jag inte dammsuger hemma varje dag så gör det inte ont om man ramlar omkull….
Vädret växlar ofta här, och det inverkar, tycker jag mej märkt.
#1 - Hmm, skabb tror jag nog inte det är ..
#2 - Vi har bytt foder flera gånger på grund av att vissa sorter tål hon inte. Vilket kan du rekommendera? :)
#3 - hon är 3 år ..
Hon har inte fällt såhär mycket förut, utan det har liksom börjat nu. Jag tycker att det är konstigt att hon inte har kala fläckar med tanke på hur mycket hon fäller, ibland kan det bli en hel plastkasse med päls när man borstar hela henne riktigt ordentligt.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

#6 min hund är foderämnesallergiker men nu ger jag henne Orijen Adult och det tål hon, är fin i hud, mage,päls och löser inte ens hälften så mkt som hon gjort med andra foder =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Sommarfäller?
Byter från vinter till sommarpäls?
Vår hund fäller som jag vet inte vad, och hon byter underhullet från vintern.. Eller vad man ska kalla det..