Finsk Lapphund
Är riktig sugen på att skaffa Finska lapphund när det är dags för mej att köpa en egen hund (dock inte förren jag flyttat hemifrån, vilket dröjer). Den lilla erfarenhet jag har av dem är att de är riktigt trevliga och keliga hundar.
Vad har ni för erfarenheter? Dela med er :)
Vet att min kompis har en finsk lapphund, en av de vackraste hundar jag sätt, tyvärr får hon för lite motion och "hjärngympa", hon är väldigt understimulerad. :(
annars en mycket trevlig hund !! dock vet jag inte så mycket om rasen i sig.. motion osv.
Ja, att är aktiva har jag förstått :)

ääälskar finska lapphundar! mina kusiner föder upp sådana =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Har samma erfarenhet som #1 och tyvärr får den hunden skiten för att hon utvecklar problembeteenden.
≧◔◡◔≦
Pratat rätt mkt med uppfödare då det är en av raserna jag är sugen på i framtiden. Det intryck jag fått av dem och genom läsning är att det är en ras som är väldigt lik den jag har nu. Pigga, trevliga, robusta och lättlärda. Oftast väldigt flockbunda och mer reserverade för främlingar. Behöver både få röra på sig och arbeta med huvudet.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Finsk Lapphund är en väldigt bra, söt och intelligent hund… mejla för mer info har en hemma ska skaffa en till.
Säger som de f-lapphunds-ägare jag pratat med.
Skaffar man sig en gång en finsk lapphund går man aldrig tillbaka :)
Jag har jobbat med en del, men en stal verkligen en bit av mitt hjärta.
Aslak - Troligtvis den vackraste och trevligaste finska lapphunden jag träffat.
Det är en hund jag def. skulle kunna tänka mig.

Men vilka gamla trådar! Måste ju skriva här också att jag fått min drömhund till slut!
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#8 Ååååhh va söt!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#8 Nejmen :D

Finska Lapphundar är så himla fina, här om dagen stötte jag på en sådan, visserligen var det en F.lapphunds-blandning men den var mest lik en F. Lapphund, så himla charmig. Men annars ligger den Svenska Lapphunden närmare mitt hjärta, det är hundar som jag verkligen gillar..:)