Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 728 ggr
Novasolihs
0

Kan han säga så??

Hej

Jag och min familj bor på en gård på landet, och hyresvärden bor på samma gård fast i en flygel. Vi funderar på att skaffa en valp, vi har haft hund förr, men inte när vi hyrt av honom.

Vi ville förvarna honom lite och sa att vi skulle ev åka och titta på en valp nu i helgen. Då sa han nej rätt ut och sa att vi fick inte skaffa hund,katt eller papegoja..!? Kan han förbjuda oss, står inget i kontraktet om "djurförbud" eller någonting. De som bodde här innan hade 2 hundar, den ena grannen har katt. Vi frågade om anledningen till varför vi inte fick..då fick vi svaret att de skäller och stör honom..!

Jag blir så arg och besviken..bara för att han inte är djurvän så ska vi behöva lida för det.

Vad kan man göra?

AnneN
0

Står det inget i kontraktet så har han inget att komma med. Om en hund skäller eller inte beror ju ofta på uppfostran.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Novasolihs
0

Nej, jag menar det. De som både här innan hade 2 taxar om jag inte minns fel som de använde till jakt el liknande. De skällde så fort de kom ut och så…men som du säger det beror ju på uppfostran. Bara tråkigt att  han drar alla över en kam och inte ger oss en chans att bevisa att det inte är så.

Novasolihs
0

Sen vill man ju inte åka och köpa en iaf på ett sätt när han säger så för vill inte bli osams

Millan1971
0

Tja måste nog säga att det är hyresvärden som bestämmer ang djuren,oavsett om det står i kontraktet eller ej…tänk om ni köper en hund och ni blir vräkta sedan? kanske ni ska kolla er om efter nytt ställe att bo på ifall ni vill ha djur vilket är helt förståeligt och att hundar skäller ibland gör ju alla hundar,precis som barn som grinar…det är levande varelser,ej dockor!!!!Lycka till!!!

Bleenda
0

Tråkigt för er. Det är nog hyresvärden som har sista ordet i alla fall. Går ni emot honom fattar han kanske agg mot hunden och letar fel hela tiden och det blir en otrevlig spänning. Ni kanske hela tiden går på tå för att inte hunden ska skälla till. Skäller gör dom ju även när dom är glada och leker. Det var verkligen hemskt tråkigt för er. Tur var det i alla fall att ni tog upp det med hyresvärden innan köpet.

Klump
0

Om han äger fastigheten så kan han förbjuda er att ha husdjur.

spikes
0

föersök förklara för honom att alla hundar inte skäller lika mycket,för han kanske var väldigt irriterad på taxarna sedan innan och säger nej bara för det, han kanske aldrig har ägt en hund själv, man vet ju aldrig försök diskutera mera ingående om det så släpper det kanske;-)