Gömmer allt hon får
Amira gömmer allt hon får, Hon stoppar undan i hörn , under sängar ,petar under skåp o alla ställen hon kommer på, sen flyttar hon runt det, En gång hittade jag en köttbulle bland stryktvätten som låg i en fotölj, måste ha tappat den på golvet utan att jag märkt det, Jag testade med en annan köttbulle, Hon bar omkring den i munnen jättelänge sen la hon den under en matta, Hon går ut o släpper hundben genom staketet o sen stoppar hon ut tassen o gräver ner det, Nästa dag vill hon ha det då står hon o krafsar för att få upp det, Min förra hund åt upp allt hon fick med en gång, annars låg det lite var stans på golvet om det var tuggben,, Ibland tycker jag det är lite töligt att hon gör så, för jag köper olika tuggsaker som är bra för tänderna, Märben däremot biter hon på , men sen åker de in i ett hörn någonstans, Råa morötter o råa potatis gillar hon, Hon gnager lite på dem sen försvinner de under något, Gör många fynd ska jag säga, Ute gräver hon ner allt

Påhittig jycke!
Jag blir ständigt överaskad på mina hundar, för de är så olika som individer - även om en del har varit samma ras. MAn begriper inte vad som styr deras tänkande - och tur är väl det:)
Det finns säkert någon fiffig uträkning bakom "gömmandet"!
Vi hade en Jack Russelkille, som var en hejjare på att gömma saker. Särskilt godsaker skulle läggas på ett säkert ställe.
Fast min yngsta dotter blev inte så glad när det fanns pizzabitar och annat läckert nedbäddat i hennes säng.
Alfons Töntbull grävde också ner saker, särskilt om Quila var i närheten. Han ville väl inte dela med sig.

#2 Ruggiga bilder - är den fläckiga en haj?
Snitsig grabb Alfons Töntbull(är det hajen?) klart att man inte skall dela med sig om man inte måste!
Min lillasysters lilla Knutte gräver oxå ner ALLT;) Det spelar ingen roll vad han får.. gömmas ska det *s*
Lite dålig bild men tagen med mobilkamera;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Jag kan tyvärr inte se din bild - är det något fel på min dator

Jag kan inte heller se fotot.

Det är fullt naturligt att hundar går och gömmer/gräver ner saker/gott dom får. Dom spar det till ett senare tillfälle helt enkelt.
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/
*7 Jo jag vet att det är deras sätt, Men lustigt att se, min förra hund svalde allt hon fick , denna äter inget, bara spar, Hon äter eller gnager inte på det utan flyttar runt det bara, Kan bära en köttbulle i fem minuter innan hon hittar rätt plats att lägga undn den på
Hades han sparar aldrig :)
*9 Det är nog det vanligaste, kan jag tro
och jag vill ju hon ska gnaga på det jag köper,
kan ni se den nu då? (knutte är så liten så han fortfarande kan sova i husses 43or trots att han är 7 månader;p)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Nu ser vi "Ludd-fia"! Jättegullig!