Västerås i helgen !

Jag ska inte dit men jag håller tummarna för er =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
# 1
Tusen tack………..

Jag ska ställa min hund, Sting, på söndagen där i Västerås! :D Den lilla plutten, Pippi, är för liten än så länge =/ Men jag hoppas det går bra med Sting. Hon brukar vara så busig.. :P Men vi har inte ställt henne sen i augusti 2007 för att hennes päls ska få bli mera färdig. :) Får se vad det blir denna gång, första gången i öppen klass också! :D
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Jag ska dit, ställer min Grand Danois på söndagen. =)
Fast vi är i stan redan på lördagen, då det kommer att hållas en Grand Danois konferens.
Ja, och av misstag har jag anmält till öppenklass, fast att han är unghund! :s Så nu blir det debut i öppen *fnissar* Men det är ju bara 2 månader kvar tills han är "öppen på riktigt".
Jag ska ställa min sheltie på söndagen. =)

Lycka till alla som ska delta i utställningen. :)
hur gick det för er, som var där?
Jag hade ju anmält till fel klass (dvs öppen, fast att han är ungund).
Fick en 1a på kvalitet, men oplacerad i kokurrensen. Vilket jag ändå är nöjd med, han är mindre än alla andra, mindre utvecklad osv.
Fick en kanonfin kritik i alla fall, så jag är nöjd!
Svante fick en 2a i placering. Helt ok, men en skum domare…Skrev att min hund har för lite muskler ? Herregud, Svante är 10 månader. Undrar när dom börjar träna muskler på hundarna i Kroatien ? Vid 4 månaders ålder kanske ? 
va va va vaa är det utställning i västerås vad har jag missat nudå? jag vill ju dit o se (bor som sagt i västerås)
ojdå läste ju fel datum jag var ju där då hha trodde det va nu ihelgen ni pratade om måste lära mig att kolla när inläggena är skrivna :P

I dag hade vi utställning på min hundklubb. 122 hundar var anmälda. Stackarna som får stå i hällande regn och ställa ut. I morgon har vi officiell lydnadstävling. Men då ska det väl vara bättre väder får vi hoppas.
Hur gick det för din hund då #0#?
#11 jag var på utställning i Eskilstuna, regn hela dagen, men vi slutade som BIR, HP och sedan BIG2 placering, så jag är helnöjd, tänk att det var en heeler som blev BIG, och vi äger ju en heeler själva men han fick stanna hemma idag, rackarns!
ang. västerås utställningen så tyckte jag det var lite skumma domare, den rumänske domaren som dömde min sheltie Ronja tyckte att hon hade för mycket muskler! hon är väl knappast än body builder, men han kanske ser den där beniga sheltien framför sig som ramlar ihop av en vindpust. Nä, min lilla tjeja är en arbetsnarkoman och vi tränar mycket agility och lydnad, då får det minsann synas också!

#12# Grattis! Jag har inte fått resultaten än men dom kommer in på hemsidan sedan.
Ville inte ens åka dit när det var så dåligt väder.

Vi fick en 2a i kvalitén -.- Uuuusch! Domaren var helkonstig. Det bara haglade 2or och tom någon 3a.. :O Näee.. svansen för hög, en tvåa.. när lite rak skuldra 2a… suck! 1(!) av 11 hanar i öppen klassen fick CK :O En kusin till Sting iofs ;D så det var ju kul! Men det var ingen rolig domare.. Men men. Sting är nog ingen utställningshund ;) Vi ska ställa på Svensk briardvinnarutställningen i Almare Stäket den 3 juli ( i samband med Dog Show - circuiten) och ser vad det blir där. Men det blir nog den sista för henne. Däremot ska vi ställa Pippi nu några, och se vad domarna tycker om henne :)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi