Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1112 ggr
Soffe
0

Hmm.. Konstigt??

Jo det är så att jag har skaffat hund och då undrar jag (hoppas att min fråga inte är dum) om det är vanligt att det kan kännas ovant, lite konstigt, overkligt? Jag har ju inte haft hund innan, så detta är ju så nytt för mig..

Lippi
0

Jag hör egentligen hemma på ett annat "ifokus - forum", men har själv hund och gissar att det varit en önskedröm för dig länge - detta att få hem ett litet knyte?

Det är lite samma känsla som att få barn (har 2 själv) - overkligt, otroligt! Man vill bara sniffa på huvudet på dem (gäller både valpar o bebisar!) och plötsligt drabbar det en som ett blixtslag - nu har lilla jag plötsligt fått ansvaret för en annan levande, utan mig hjälplös, varelse! Det är stort! STÖRST!

Stora lyckönskningar till dig och "voppen" - som heter?

Soffe
0

Okej.. Ja jag har ett tag önskat mig hund o nu känns det overkligt att det har blivit så.. Det är ju verkligen ett stort ansvar.. Det är ju inget impulsköp att skaffa hund.. Vovven ska jag kalla för Risse tror jag.. Lätt o säga o sen betonar man ju med S:en..

Liss
0

Jo det är nog rätt vanligt tror jag. jag kändes precis likadant. Det kändes jätte skumt att JAG hade en egen hund helt plötsligt. Fast det inte var specielt plötsligt:P hehe.. Men det tog ett bra tag för mig att vänja mig, precis som det tar för hunden att vänja sig vid dig:)
Ibland kommer jag på mig vissa dagar att fortfarande titta på Ecko och bara bli så lycklig att han faktist bara är min!:)

Men absolut, overkligt, konstigt, känns inte som om det händer:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Lippi
0

Lyckliga Risse som har fått komma till dig Soffe!

Kram!

Soffe
0

#3 Okej.. Då är jag inte ensam om det iaf :) Det kommer nog ta ett tag innan jag o hunden vant oss som du säger.. Jag kommer nog fundera en o annan gång emellanåt..

#4 Tack va snällt sagt.. Jag hoppas att vi kommer att bli bra vänner.. Jag skrev ju inte om det, ber om ursäkt, men han är snart 1 år, så ingen valp.. Men jag hoppas att det kan bli bra ändå..