Nån idé om vad för ras...
Ja de första jag tänkte var en Westi också.. men svårt att se hur hög han är:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Verkar ha en mankhöjd på 50 cm ungefär, utifrån vad jag ser från filmen i förhållande till människorna och så… Han har som små svarta kanter runt öronen också, lite lustigt. =P
//Lina

cairnterrier på andra bilden kanske? :)
kanske en blandis av båda;-)

jag tror att det är en cairnterrier!!!
Fast en cairnterrier är ju också väldigt låg.. men nått sånt kan de ju med vara^^
Kan cairnterrier vara vita?
//Lina

#7 jag tror inte det, det är westie som är vita. men carin kan vara ljusa i färgen, vete tror jag dom kallas då.
Men Cairntarrier är väl inte 50cm i manke? :O
#9 Neeh de var just de jag mena:)
#10 Hehe ;) Såg inte ditt inlägg fören nu ;)

#9 så som jag ser det så sitter flickan på knä.

Blandras
#12 Ja på bilden ja, men hon skrev ju att i filmen vad hon kunde se så såg den ut att vara 50cm i manke i propotion till människorna.

inte en renrasig westie väll??? öronen stämmer inte i mina ögon
En till bild, i färg.
Westies och cairnterrier har ju ganska korta ben dessutom, något den här vovven inte har. En westie kombinerad med någon större lurvig sak kanske, en Bearded Collie eller nåt.
Tycker hursomhelst att den var otroligt söt.
//Lina

Det kan ju även hända att det är någon ras som inte är godkänd i Sverige men i det land filmen spelades in =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Nej, westie är det inte.
Många amerikanske filmhundar är tagna från shelters och liknande där blandraserna är dominerande.
Man söker inte enhund med visst utseende, man vill ha en "charmig hund"
Den ras jag närmst kan identifiera med hunden skulle vara en ljus berger de picard.
≧◔◡◔≦
Kan det inte vara en Berger des Pyrènèes à Poil Long?
#19 Jamen det kanske kan vara rätt spår! Sökte på Google och det var ju helt klart mest likt hittills. =)
//Lina
#20 :D
Det är en Westie
#22, hur kan du vara SÅ säker?
Nä, westie tror jag nog inte på längre, utom möjligtvis blandras då. Den här hunden i filmen är långbent, det är ju sannerligen inte westies.
Och höjden är off, westies blir vad, 30 i mankhöjd eller mindre t.o.m? Dessutom har hunden i filmen en ganska lång och fluffig svans. Jag tror mer på tidigare nämnda berger des pyrenees. Den vita färgen är däremot väldigt westie.
(För övrigt är det en väldigt dålig film nu så här i vuxen ålder. =P Vart är handlingen, hahaha! Men hunden är fortfarande GÖRGÖLLIG)
//Lina

En sealyhamterrier som de klippt av skägget på? Vild gissning bara.