Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 699 ggr
amela87
0

golden frågor

Jag vill skaffa en Hund,vet inte riktigt vilken ras,men det lutar åt Golden sidan,är det någon som har en större hund?isåfall hur mycket kostar dom per månad och hur mycket brukar en renrasig valp kosta?jag bor i en större 2.a,är det lagom för en sån hund?

Tack för era svar

LillMalin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror att det skulle funkat med en golden i en 2:a lägenhet, för det är ju inte inne hunden ska motioneras! ;)

Dom flesta renrasiga hundar kostar runt 9000-10.000 kr. (och sen beror det på vad du ska ha för hund, men en golden ligger nog på det priset som jag nyss skrev upp! :))

Det är svårt att säga hur mycket dom kostar i månaden, det beror på hur mucket sakerm an köper till hunden, vad den äter för mat osv. men några hundralappar skulle jag säga!

Jag lägger upp en bild på våran 11 åriga labrador! :)

amela87
0

Tack=) vet du hur mycket brukar vetrinär besök kosta?(om hunden är frisk)för ja har hört att d kan bli massa pengar =(

LillMalin
0

Jadu, det är inte trevligt med vettrinär besök! Vi har tyvärr bara har hunden sen han var 9 år. Men vi har varit tvungen att åka dit 2 gånger pga. öroninflammation! . Första vetrinär vi var hos, blev det ungefär 500 kr.
Andra gången vart det över 1000 kr (det var olika vetrinärer), så det spelar STOR roll vart man åker…Så ring runt och fråga. Hos den vetrinären vi var hos sist, tog dom pengar för att man klev in i rummet >_<'  Sen är det väääldigt smart att försäkra hunden, för gör den illa sig och man måste åka in akut, så kan det kosta otroligt mycket! ..

Men om den är frisk, det veyt jag faktiskt inte. du får ringa och höra. :)

Tezza
0

Ja en golden valp kostar ca 10 000kr. Och det funkar att de bor i en 2a, själv har jag 3 golden i en tvåa:) Det som är viktigt är att man motionerar och tränar med sin hund, en golden är INGEN soffpotatis som vissa tror….. Det som är dyrt är veterinären och försäkring och försäkring måste man ha. Försäkring kostar ca 1000 - 2000 kr per år. Och sen kostar kurser en hel del och det bör man gå tycker jag framförallt om det är första hunden. Är du osäker på om du kommer ha råd så avvakta till din ekonomi är bättre….

amela87
0

Tack,ja valpkurs är ett måste för oss om vi skaffar hund=)