Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundsport-och-aktiviteter
Läst 1029 ggr
Teja-Bea
0

Får min hund tävla?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en blandrastik, 2½ år gammal, som är välmusklad, snabb och smidig. Jag har gått flera lydnadskurser och Freestyle med henne så hon är välhanterad.

Jag skulle vilja att hon fick starta i hundkapplöpning. finns det tävlingar för blandrashundar?

Jag har mailat till en hundkapplöpningsförening, men ej fått svar…

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Faxlin
0

Har aldrig hört talas om hundkapplöpningar för blandraser. I de vanliga loppen startas enbart renrasiga.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Diezel
0

nej jag tror inte att hon får springa faktiskt… men du kan ju börja träna agility… då får hon ju springa rätt myckrt ändå.. bara ett tips

Teja-Bea
0

#2 Vi börjar träna agillity nästa vecka =)

synd att man inte får… hon älskar att skpringa ikapp med någon och springer med när jag tränar mina ponnytravare. *Så hon är jättesnabb! Men men. Vi satsar på Agillityn!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

AlexH
0

agility och lydnad och freestyle kan du med blandras tävla i.. men inte Lurecoursing eller rundbana…

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

SundblomMaria
0

Lure coursing får du nog vara med på när dom har träningar kontakta avdelningen närmast dig!

Det är skitkul, även om man nu inte får tävla i det, både min Bullmastiff och Bouvier älskar det.

giffan
0

På de flesta banor så kan man åka ner och träna med sin hund, oavsett ras. Hör med dem i västerås, det bör vara den närmaste banan för dig.

Då jag bodde i danmark så sprang alla slags hundar, det va skit kul. vi gjorde lopp så de skulle passa alla. Även min blandis tik som knappt fick plats i buren sprang då =)

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Bliss
0

Hej! Har oxå en blandrastik (fast snart 2 år) som e fruktansvärt snabb och enorm kondition. hon springer alltid med när ja kör skoter eller fyrhjuling och ingen hund jag har testa henne med kommer upp i hennes hastighet eller sträcka. skulle vilja träna henne på en bana för att se hur de går, behöver inte tävla men bara för skoj. men vet ej om man kan göra det någonstans. finns en bana i älvsbyn i norrbotten men hittar inget nummer och man vet ju inte om man e välkommen.

Hennum
0

det hade varit roligt att testa, kul hade de oxå varit med små tävlingar för blandisar, på skoj.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

whorra
0

Nej blandraser får inte tävla men hör med närmsta bana, det kan ju gå att ordna så hunden får prova på i slutet av en träning. Det brukar inte vara omöjligt bara man är kontaktar någon i klubben innan man åker ner så personalen som har hand om träningen vet om att man kommer.