Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1186 ggr
Susan-J
0

Vad kan detta vara?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej..
Detta såg jag imorrse att Albin fått och han verkar inte ha ont och jag blir så orolig. Alltid är det nåt och jag blir så deprimerad. Nåt tips eller ska jag besöka vetten imorrn? Behöver råd.. Lägger in 4 bilder..

Susan-J
0

2

Susan-J
0

3

Susan-J
0

4

AnneN
0

Har ni bytt foder nyligt eller gett han något han inte brukar äta?
Verkar det klia?
Har det blivit bättre/sämre under dagen eller varit lika dant hela tiden?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Susan-J
0

Nä han äter sin vanliga mat som han ätit nu i ca 2 månader och han har inte regerat tidigare på den maten. Har inte hunnit byta foder än till den vanlig mat och då han äter Royal Canin Energy 4800 Performance och han ska byta till den vanliga som är Royal Canin MAXI Adult 26 maten. Hade tänkt att byta om ca 3 dagar eftersom det ska vara övergång. Han kliar inte på den sidan men andra sidan kliar det. Förbättringen såna fall är väl att det är mindre rött annars inget..

AnneN
0

Även om han ätit samma foder i 2 månader så kan det vara en alergisk reaktion… Jag skulle nog ha kollat upp det.

_**/Mvh Anne

Susan-J
0

Okej då ringer jag till henne imorrn och bokar tid.. Tack

Liss
0

Eller bara så enkelt som blåsor/munsår?

Men kolla upp de för säkerhets skull

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Tosan
0

ser ut som en allergisk reaktion..

Alt. svampinfektion.. (som kan bero på allergin)

Ser inte roligt ut, hoppas det ordnar sig hos vet.

fettmedkevlar
0

Våran äldre tik fick så pga bettfel, det uppstog när hon slog av en tand och hela bettet blev konstigt. Ingenting hon led av, men kika om din hund kan ha råkat ut för samma sak.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Susan-J
0

Vi ska nu till veterinären imorrn kl 14:15 då vi får reda på vad detta kan vara och eventuellt medicin..

Misimurf
0

Hoppas det går bra hos veterinären, du får rapportera hur det gick

Susan-J
0

Så nu har vi varit där och det är påväg att gå tillbaka ska ringa igen om det blossar upp men vad hon kunde se var det bara en inflamation i mungipan och inte så farligt.. :)

AnneN
0

Så skönt =)

_**/Mvh Anne

Susan-J
0

#14 Jag är så glad att det bara var det.. Allergi är inge kul varken för hund eller ägare..

Millan1971
0

Nej verkligen inte!!!!Min tiara fick ett sår ovanpå ögat(på ögonlocket) och eftr att jag smörjt henne tappade hon håret där! Ca en femöres (fast ej runt) ställe! kan det vara hotspots? Bytte foder med där i samma tillfället!

Vattnadal
0

#16 Hotspots kallas ju även fuktexem od. Det är inte en torr yta, utan röd, fuktig, kladdig. Dessutopm sprider det sig som löpeld.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter