Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 941 ggr
Diezel
0

antiskäll halsband

hej jag har en hund som fyllde 1 år i februari, men nu de senatse 2 veckorna har han börjat skälla nåt så kopiöst mcyket när han blir ensam, dett ahar inte varit något problem tidigare… han har ju varit ensam tidigare, då han bara har lagt sg och vänta ppå att vi ska komma hem, men nu skäller han från dte tat vi stänger ytterdörren tills det vi kommer innan för den… bor i radhus, så grannarn ahar börjat klaga, vill inte gärna lämna honom, har inte gjort det så ofta heller, men ibland ska man nånstans där hunden inte kan följa med… jag har provat så gott som allt, sist nu testade jag ett antiskällhalsband med pipljud, vilket inte fungerade alls på honom. Men jag fick då nys om ett antiskällhalsband som sprutar citronvatten på dem när de skäller, alla som provat säger detta äe jättebra, så jag sker nu med ljus och lykta efter ett sådant.

Har du ett som du inte behöver längre, eller vet någon som har… snälla hör då av dig här till mig…. Tack på förhand, Therees med Diezel

AnneN
0

Om han just fyllt 1 år så kan han ha en trots period och då brukar det kunna fungera om man börjar om från början med ensamträningen precis som då han var valp.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Zebben
0

Efter könsmognad kan det uppstå problem med att lämna hunden ensam igen.Råder Er till att "börja om" lite med ensamhetsträningen.

tezzie
0

Jag har en hund som gnäller/skäller/ylar när han blir ensam. Skaffade ett sånt halsband men han skällde bara slut på det, det gav INGEN effekt alls!

Jag fick börja om från början med min hund, precis som Anne skriver. Valpträning. Nu funker det rätt okej att lämna honom, han skäller inte länge, kan däremot "gråta" lite, men det går över efter en liten stund!

*** Kärleken övervinner allt ***