Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 5088 ggr
SaraC
0

Hundförarbälten

Vilka är bäst och vart hittar man till bra pris?

Det ska vara till en hund på 10 kg och han drar inte, så det behöver ju inte vara världens starkaste men ska ju självklart vara ett vettigt som håller, ni förstår hur jag menar :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[countess]
0

baggenbälte gillar jag =)

Tezza
0

Jag har oxå Baggen och är väldigt nöjd. Vet att det finns billigare alternativ oxå och kanske de räcker åt en liten hund, annars vet jag många som de pajjat för….

SaraC
0

Ja, de verkar ju bäst. Köper självklart hellre ett lite dyrare än ett billigare som går sönder.

Vattnadal
0

Vi köpte ett Björkis för många år sen. Vi har haft det till skidåkning och ibland vid promenader. Pappa har haft det mest, när han tolkar efter släden på hans och Kristers långa vinterturer. pappa önskar nog ibland att han hade ett eget hundspann, och kunde lämna skidorna hemma…

Nu har vi ett baggen, för 2 hundar eller en stor stark. Det är inbyggd expander, så det är en dröm att använda till bångstyriga huskysar som är dåliga på att gå i koppel!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
0

Kul att höra om lite olika!

Jag vill enbart ha det för att slippa hålla i kopplet under långa promenader osv. Men det vore även bra de gånger jag ska gå med två hundar.

Vattnadal
0

Ett riktigt billigt alternativ om man har snälla hundar är annars ett jaktkoppel. jag har specialbestält ett. Det är 3 koppeldelar på 120 cm, karbinhake i båda ändar och ring som håller ihop dem i mitten. Jag sätter en ände i hunden, och tar det sedan ett varv runt midjan på mig, så sitter vi ihop. Vill jag kan jag korta upp kopplet genom att koppla in nästa ring. Vill jag sätta in en till hund, tar jag bara ett vanligt koppel med ring i handtaget och sätter det i haken farmpå min mage.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
0

Jaså, kanske ska kika runt lite på sådana också då! Finns de lite överallt eller något särskilt ställe man ska kolla?

Eros är snäll för det mesta, och är han inte det är han ändå så liten. Den andra hunden är stor och starkare, men snällare o lugnare :)

Det behöver ju inte vara superbilligt. Det var mest det att jag inte har någon lust att lägga 500 spänn och uppåt för en halvonödig grej :)

nobsan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett bälte från Limex. Vet inte vad jag skulle göra utan det. Jag kan koppla fast 4 taxar. Eller flera andra hundar. Du sätter fast kopplen i bältet som är lite fjädrande. Tror det kostade 149 på Djurmagasinet. Men nu tror jag det kostar rund 199kr men det är det alla gånger värt. Jag använder det dagligen, och särskilt bra till långa promenader då man pendlar med armarna. Eller går med stavar.

SaraC
0

#8 Kollade faktiskt på det idag inne på Djurmagasinet! :) Men har inte bestämt mig än. Kändes lite klumpigt.

nobsan
0

Jag tycker den är stadig och bra mot ryggen om hunden skulle börja dra. Gubben ska ha den i skogen som hundförarbälte också. Om man kollar priserna på andra bälten så är dom läskigt höga jämfört med den här.

Hoppas att du hittar något som passar.

SaraC
0

Ja, jag kan tänka mig att de är väldigt bra :) Det ska väl vara rejält. Men jag vet inte, jag vill ju mest bara ha ett för att få händerna fria och Eros är ju så liten.