Minnessten till djur?
Skulle ni kunna tänka er att köpa en graverad minnessten till ert djur? Häst,hund, katt eller annan älskad vän från djurriket?
Jag överväger nämligen också att kunna erbjuda det då det inte verkar finnas något alternativ annat än handmålade stenar idag eller vanliga gravstenar vilka kostar oerhört mycket.
Hoppas att ingen tar illa vid sig för att jag ställer frågan.
Hittills har vi gjort egna kors och stenar till våra djurs gravar, men jag tycker att det låter som en bra idé. Skulle möjligen kunna tänka mig att köpa något sådant, beror självklart på utseende, pris och tillgängliget :)
Inte behöver någon ta illa upp för att du frågar om det!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vi har också gjort våra kors och stenar själv, men jag tycker också det låter som en bra idè. Och precis som Eros säger så beror det på pris, utseende och tillgänglighet =)
Vore det rätt pris, utseende och så, så skulle jag säkert köpa något sådant. Det låter som en jättebra idé.

Jag skulle absolut kunna tänka mig att köpa sådant om jag hade någonstans att begrava mina älskade och saknade djur
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Storleken kan man till stor del bestämma själv men tanken är en sten som är 25x30 cm och 30 mm tjock i vilken man kan gravera in namn, datum, ngn bild… Granit känns som det naturliga valet av sten. Priset ligger kring 1500kr inkl frakt för tidigare nämnda sten
. Priset varierar beroende på storlek och stensort. Vill man ha en mindre sten så blir det billigare.
Jag kommer även tillverka namnskyltar, loggaskyltar mm i sten, då med fördel i marmor och kalksten.
Har endast namnskyltar framtagna i datorprogram att visa idag, de är mindre och betydligt tunnare då de ska hängas upp på vägg.
Då möjligheten att begrava sina husdjur har ökat så vill jag kunna erbjuda även minnesstenar.
bifogar bild på namnskylt i marmor så kan man se hur gravyren blir på ett ungefär.

Det skulle jag köpa,till min älskade hund när den dagen kommer.
När jag tar bort ett djur kremerar jag och de hamnar på en minnesäng för djur (i regi av vet.kliniken i Enköping). Där får man inte sätta stenar, plaketter etc så jag skulle inte köpa.
Minnesängen är för mig det bästa då det dessutom är min syster som sköter om den genom sitt arbete på vet.kliniken och jag kan åka ut dit när jag vill…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner