Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1787 ggr
EmmaG
0

Förbjud tidelag!

Saxat ifrån Djurens rätt hemsida;

Den 9 april röstar riksdagen om ett antal djurfrågor. En av dem är ifall det ska bli förbjudet att utsätta djur för sexuella övergrepp. Vi kan redan nu avslöja hur alla riksdagsledamöter kommer att rösta. Inte en enda av dem kommer att säga nej till sex med djur.

I Sverige är det tillåtet att utnyttja djur sexuellt. Så länge som man inte utsätter djur för otillbörligt lidande.

I flera andra länder i Europa, t ex Holland och Tyskland, så har man redan infört förbud mot sexuella övergrepp på djur. I Norge är man i full färd med att göra det. Men när frågan kommer upp i den svenska riksdagen så har ingen ledamot ens någon möjlighet att rösta för ett förbud.

Läs hela texten härLänken öppnas i nytt fönster

**Vad kan jag göra?
**Klicka på denna länkLänken öppnas i nytt fönster, fyll i ditt namn och tryck på skicka. Det förskrivna mailet skickas till politiker som Mona Sahlin, Fredrik Reinfeldt och Lars Ohly.

Du kan även gå in på denna länkLänken öppnas i nytt fönster och skicka samma mail till jordbruksministern Eskil Erlandsson.

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

AnneN
0

Skrivit under och skickat båda

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Sara87
0

#1 Jag med.

VickiochTova
0

#3 samma här

lena1
0

påskrivet och klart

KerstinP
0

Har skrivit på båda naturligtvis.

nero
0

SJÄLVKLART SKRIVIT PÅ BÄGGE!!!!!

SaraC
0

Samma här!

OM det ska bli förbjudet att ha sex med djur, vadå om? Det är ju helt sjukt att det inte redan är förbjudet! Usch!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

nobsan
0

Under häxbränningarnas tid var det många unga grabbar som brändes på bål. Men det talas det inte så mycket om. Dom avrättades pga tidelag. Det var döds straff på samlag innan äktenskap och vänsterprassel och även tidelag. Och även hårda straff om dom tillfredställde sej själva. Hormonerna var väl på topp och dom behövde avreagera sej. Då behövdes det bara att man hade någon ovän som drog en vals om tidelag och sen var det kört.

Det blev ett litet sidospår, men ville berätta.

lena1
0

jag blir ju inte så förvånad…kommer ni ihåg att jag hade startat en sån insamling när jag började här, och det svaret jag fick från eskil sade mig att det kommer inte att tas på allvar då,jag lade in det svaret här med:-).

Thenightwof
0

skrev också på båda!

Gullan402
0

skrivit på båda

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

L1ll4n
0

Jag har skrivit på , de är ju helt sjukt att dom inte har förbjudit detta :O

AnneN
0

Det var förbjudet förut men då de tog bort den lag som sa att man inte fick vara homosexuell så togs även lagen om tidelag bort då det tydligen ingick i samma

_**/Mvh Anne

[lottaeriksson]
0

Jag har skickat till båda. Sjukt att sånt får förekomma!

rockyboy
0

Har skickat till båda!Sånt får inte hända!

KerstinP
0

#13 Bra Anne att du berättade, jag blev lite fundersam för jag trodde att vi fortfarande hade den lagen. Det ska absolut finnas en lag emot tidelag.

MickeZoo
0

Själv tycker jag att man skulle ordna till djurskyddslagen istället. Göra den lite hårdare när det kommer till tidelag… Tycker inte att tidelag borde förbjudas helt (då jag själv "gör det").

Allt sex med hundar är inte våldtäckt/övergrepp eller vad man nu kan kalla det.. Jag förnekar inte att det händer, det är dom jag också vill ha fast!

lena1
0

17, du får gärna förklara vad du menar med att du gör det själv?,och att du inte tycker att det är ett övergrepp/våldtäkt?

MickeZoo
0

#18 Jag är en zoofil, om du inte vet vad det är så är det en person som känner stark kärlek till djur, i mitt "fall" hundar. Kärleken kan ses som den mellan människor. Jag har själv en schäfer hane och älskar han till 100%. Han är alltid lycklig och lydig, även fast jag har ganska slappa "regler". När det kommer till tidelag, så ja, vi har kul på de sättet med. Han vill det också då det nästan oftast är han som ber om det. Kan inte se hur man kan klassa akten när han bestiger mig som övergrepp/våldtäkt.            
Han tar mig för att han vill det, och han älskar det.

nobsan
0

Jag tycker ju INTE det ska förekomma tidelag givetvis. Men vem skulle kunna veta det. Vem ska kunna ha koll på vad som sker bakom stängda dörrar. Lagar hit och dit. Det kommer inte att förändra ett dugg har jag en känsla av. Det är väl det sunda förnuftet som får råda. Det är en sak om det gällde misshandel av djuren. Men de här djuren blir oftasr väldigt väl omhändertagna som#19 säger även om det äcklar mej.

AnneN
0

#20 varje år så får veterinärerna in djur som starkt misstänks ha blivit utsatta för tidelag och om det då blir en lag mot det så kan de ju börja polisanmäla det

_**/Mvh Anne

MickeZoo
0

#21 Det ingår väll i djurskyddslagen? Har djuren tagit skada så spärra in dom jävlarna :)

Inte säker på hur "stark" den lagen är dock.. (därför jag skrev om att förnya den lite i ett tidigare inlägg)

AnneN
0

#22 jo men då måste man kunna bevisa att djuret tagit fysisk och/eller psykisk skada av det och psykisk skada kan vara svår att bevisa.

_**/Mvh Anne

lena1
0

19,nej jag visste inte vad det betydde, men som du beskriver det så tycker jag att du borde hålla dig till dina artfränder i stället för att låta din hund ha kul med dig,även om du tycker det är ok,skulle aldrig kunna förlika mig med en sådan grej,en hund ska i så fall göra det med en hund och inget annat,din hund har inte som du mål i munnen och kan således inte sätta ord på det han känner, och inbjuder du till sånt så tycker jag det är en form av övergrepp hunden kan ju inte rå för sina känslor,DET ÄR VAD JAG ANSER.Jag älskar mina hundar/hund lika mycket som mina övriga familje medlemmar dom är exakt lika mycket värda i mitt hem om inte mer ibland, men det finns olika sorters kärlek och olika sätt att visa det på, och ditt sätt vänder jag mig starkt emot.

AnneN
0

Håller helt och hållet med #24

_**/Mvh Anne

MickeZoo
0

#24 Övergrepp för att  jag låter honom göra nått som han njuter av för att han inte kan rå för sina kännslor?

lena1
0

26,barnslig tolkning av mitt inlägg tycker jag, så länge din hund får göra så med dig,och själv inte kan bärga sig alltså tala om vad den vill för dig som ägare,för naturligtvis vill din hund ha en annan hund och inte dig att göra så med,så anser jag att det är en form av övergrepp, det liknar jag med att en stum människa blir våldtagen tex den kan inte heller tala.

SaraC
0

Högst opassande inlägg i den här tråden har blivit borttagna av mig.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Vargnatt-]
0

Skrivit på

lothus1
0

Är emot tidelag. MÅSTE FÖRBJUDAS!!!

lena1
0

28,tack sara

lena1
0

men den måste skrivas under av flera puuutttt

AnneN
0

*putt*

_**/Mvh Anne

SparklingTindra
0

Jag har skrivit på