Dammsugningsfråga =)
Hur ofta dammsuger ni hemma hos er och hur många hundar har ni? Svara ärligt nu
. Skulle vara kul att se om man själv är dålig på att städa eller tvärtom.
1collie och jag dammsuger 2 ggr i veckan

Jag har en hund. Dammsuger alltför sällan, om jag är duktig varannan vecka, men det mesta av smutsen drar nog inte hunden in då hon är korthårig och liten i storleken.
Det blir nog värre när hennes softiskompisar är på besök. I deras päls följer halva skogen med hem… Att ha en kanin inomhus gör det ju inte mindre dammigt heller :)
En berner sennen, och dammsuger för sällan :P. Nu i veckan ska det dock bli storstädning när sambon är hemma och kan hjälpa 

3 huskatter o 2 hundar (schabradorer) som tappar otroligt mkt hår, samt 2 barn inkl. deras kompisar… hm, dammsuger för sällan. Kök + fd lekrum + hall minst 1 gång/ dag o resten av huset ca 1 ggn /vecka, men hittar ändå massor med hårtussar överallt
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
jag har två enga och dag matte åt en jämthund och jag damsuger aldeles för sällan :( iaf nu när damsugrn ha gåttsönder 

Oftast varje dag, beroende på vädret !
Har en hund och dammsuger en gång i halvåret ungefär ;) Haha eller nästan iaf.
Nä, men försöker en gång i veckan. Det hade dock behövts VAR dag.
1 gg i veckan, har en hund. (powder puff). Men har dock 2 katter som hårar som tusan (iaf gamlingen).
1 hund, labbe - Damsuger en gång om dagen.
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

jag har en engelsk springer spaniel och en sambo ;)
hunden är inget problem vad det gäller hår och damm, men däremot sambon min är en enda stor orkan med skit som han drar in. Så minst 2ggr i veckan dammsuger och svabbar jag golven. Där emellan så sopar jag golvet.

1 springer spaniel och en kisse och jag dammsuger OFTA…. Antagligen allt för ofta, men helt ärligt så blir det nog 2-3 ggr per dag. Inte enbart pga hunden, utan för att jag helt enkelt tycker att det är rätt trevligt =)
*** Kärleken övervinner allt ***
tezzie oj då, det var inte lite det!
#12 Oj att du orkar! =P
Jag dammsuger ungefär en gång i veckan vanligtvis, mer nu när valparna är här och sen har jag tänkt att det ska bli cirka 2 gånger i veckan när jag bara har 2 hundar.

Tezzie: Skönt att läsa att fler än jag dammsuger flera gånger om dagen. 
Jag dammsuger 1-4 ggr dag. 4 när de fäller och 1 ggr/dag när de inte fäller. Har 2 schäfrar och en dotter. Det är sen dottern kom som vi dammsuger så ofta. Hon ska ju leka på golvet och då är det trevligare om det är inte är så hårigt.
2 katter, 1 hund, 2 barn (15, 12)+ kompisar o en dammsugare som tyvärr inte får motion mer än 2gg i veckan *skäms lite*
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Jag dammsuger 1 eller 2 ggr i veckan. Mer behövs oftast inte. Förutom soffan, som säkert skulle behöva dammsugas varannan timme för att hållas hårfri o snygg ;)
Har 1 långhårig hund.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

jag dammsuger en gång i veckan… har en halv långhårighund? (på deltid) som inte hårar alls knappt och 5 kissar…..hos mej hamnar det mesta under trappen i hallen så övrig tid samlar i ihop högarna…
var hos mamma i helgen o hon hade en mekanisk grej som snurrar runt på golvet o samlar ihop…. såg frestande ut att låta den gå runt..
jag har varit väldigt städig…. ungarna tror det fortfarande men jag tror att det är för att jag städar när de är här…. hur trevlig mamma är då jag?….. *ser själv hur illa det ser ut*…. anledningen till det är att jag vill inte städa på helgen… så därför har jag städat idag…. varit duktig o slängt in alla påskprylar på ena dotterns säng för vidare peketering…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
En hund / labrador
En huskatt
Dammsuger varannan dag, och skurar 1-2 gånger i veckan..
Haha det är nästan så att man skäms lite över att man är så lat att man tycker att 2 gånger i veckan är mycket och jättejobbigt.. =P
Labrador - 2-3 gånger per dag XD
Ehm.. och vad ska jag säga som inte ägde en dammsugare ens, fören nu när jag fyllde år^^
Jag soppade ungefär .. ehm, när de behövdes enligt mig. :P Kanske en gång i månaden.
Men nu när jag har dammsugare kan jag minsan köra.. och hur ofta blir de då? ehm jaa .. en gång i månaden^^ hahaha!
har en amstaff/dogo med.. och fast han är korthårig fäller han som en hel jäkla arme!
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jag har ju Skorpan och en katt och ja hmmm… jag damsuger varannan dag och ibland blir det fler gånger det beror på hur mycket det släpats in och torkar golven 1 gång i veckan =)
Beror nog mest på hur pedant man är. Mina föräldrar har inga djur alls nu, men morsan dammsuger stup i kvarten ändå. Hon blir halvt hysterisk och tjatar om sanitära olägenheter om hon ser en dammråtta. Behöver jag tala om hur lycklig hon är när jag och Eros hälsar på nu när han fäller 
Oj Lisette.. Mori måste ju fälla något extremt! :/
Jag kollar på Rent Hus varje onsdag och efter det får jag alltid städpanik! :P
Men annars tror jag att man blir lite som man har det. Jag har ju hund och då blir det ju skitdrygt att försöka hålla allt i tipptopp hela tiden. Har man som morsan inga djur och inga småbarn, så är det lättare :)
haha.. orka kolla på de då^^ Men jag får gärna sånna ryck när jag gjort något innan.. Alltså om jag bara slappar orkar jag inte göra ett skit. Men om jag jobbat eller vart iväg och grejat ja då minsan kan jag städa som tusan, för då har jag redan pumpat upp energi:)
Fast egentligen är jag lite pedantisk.. hatar att ha de "fult" hemma.. men som sagt. När man har hund tar de EN dag så är de lika vitt me hår igen:)
Precis.. Jag vill absolut ha det rent och snyggt. Men det gör mig inget att det är lite hundhår i soffan t.ex :)

Hahaha ni är rolig ni….jag har alltid varit lite pedant…i överdrift förr faktiskt :) Men jag har faktiskt lugnat ner mig, nu kan jag åtminstonne låta tjejernas rum och övervåningen vara det kunde jag inte förr 
Neeh hår i soffan rör mig inte i ryggen. De är jag så van vid så.. men att ha de rent på borden och diskat och fint och golvet inte ser igendamat ut.. de är ett måste:P
Hålla rent i kök och badrum är viktigast. Så äckligt när man kommer hem till folk som inte gör det… Sen är det ju klart att man inte vill ha grus och hundbomull över golvet heller.

Vi har 6 hundar, dammsuger gör jag inte så ofta, en gång i veckan eller varannan vecka, utom nu då dammsugaren är paj. Fast jag har en mopp som är statisk och suger åt sig hundhår och damm, samt fungerar som sop gällande sand och annat skräp. Den fungerar bättre för mig, som dels har dåliga hundleder (dammsugare är jobbiga att släpa runt på) och så dammar det runt mindre åt min allergi. De minsta partiklarna går ju genom en dammsugare…
Moppen använder jag i princip alla lediga dagar, vilket är må-ti varannan fre, 2 av 3 lördagar och söndagar.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#32 Ja visst är de äckligt! toan MÅSTE vara ren! Hatar när de är långa hårstrån eller nått*ryser* :P
#33 Åh en sån mopp vill jag ha! låter jäkligt bra!
#34 Har en bekant som har det så. Ingen ordning nånstans. Men det värsta är badrum och kök *ryser*

Ja kommer man hem till folk som har skitigt på toaletten och i köket då har jag bara lust att vända i dörren, det finns inget värre *ryser*
haha, här sitter vi och ryser.. neeh fy! typ lite gulnad toaring:S aaahh! Och köket är med viktigt som sagt.. diskar alltid innan någon ska komma^^

Haha.. jadu.. några gånger i mån kanske
har 4 st stora långhåriga saker..

Zebben, vad skönt att jag inte är ensam 
LisetteS, tror knappast att det blir för rent av vår dammsugning. Det innebär ju inte att jag svabbar golven och decinfiserar dom varje gång… Skit i hörnen finns det kvar ändå ;)
*** Kärleken övervinner allt ***

Jag skulle behöva dammsuga flera gånger om dagen.
Moppa golvet också.
Schäfrar har ju en förmåga att fälla som få.
Och inte kan de dricka vatten ordentligt heller, hälften sölar de på golvet.
Och Arras tycker det är kul att lägga tassen i vattenskålen oxå *suck*

Typiskt schäfrar, kunde dom skulle dom rulla sig i vattnet också…och pälsen som är vidrig när dom fäller…men det kan det också vara värt jag skulle gärna damsuga 100 gånger om dagen bara jag fick ha en schäfer =)
vadå, labbar är ju sådär också Lotta1

Ja men jag vill ju ha en schaffer ju =)
ok..
#39 Du får gärna komma hem till mig och dammsuga hur mycket du vill. =P

#45 jasså du gillar inte damsugarn? ;)

Jag har 2 dammsugare, så jag söker 2 frivilliga som vill komma hem och dammsuga hos mig.
jag kan komma :D

Då fattas det bara en till 
och Syrran! :D

Snacka om frivillg…men jag kan också ställa upp när jag kommer, men på ett villkor och det är att jag ska sova i samma rum som shaffrarna ;)
tänk om dom äter upp dina fötter :O

Tss!
De sover ju på hallgolvet.
Tror du verkligen att jag skulle låta dig sova ihop med dem så nära ytterdörren.
Glöm det, den gick jag inte på
#50 Malin!
Skynda er och kom. Jag har precis bytt dammsugarpåsar
inte nu, har ont i benen och så är jag så trött att jag skrattar ihjäl mig xD

Har en hund och dammsuger när de behövs! ^^ Enligt mig behövs det typ aldrig, men mamma och jag tkr olika! ;)

#53 Kan bara säga….din misstänksamma människa vad tror du om mig igentligen????? 
Lotta, det är bara att erkänna att du tar alla Schaffrar du ser, du är den nya Pia Snelldam :D
#46 Nej, huuuga! Sen blir jag väldigt lättirriterad och sur när jag dammsuger (på grund av det hemska ljudet) så alla som känner mig har vett nog att hålla sig undan. =P

*ASG* Jag brukar ha radion på jättehögt också sjunger jag och jag kan lova det låter hellre en bra….då går det faktiskt lite bättre att damsuga 
Hahah! ,du och dina ideèr Lotta!
VARNING prova ALDRIG Lottas RÅd, dom är sämst, har provat en gång, ska aldrig prova igen ska jag säga! ;)

Joooo grannarna blir glada av det iaf =)
#59 Haha jag brukar ha iPoden på men snabeldraken överröstar den så då måste jag höja så högt att jag får ont i öronen isället. 
Och då har vi dessutom en sån där "tystgående" dammsugare.
vi har en schäfer. och min syster dammsugar varje dag :P

Jag har tre Schabradorer. Dammsuger varannan dag. Ibland blir det varje dag.
Dammsög igår kväll och nu ser det ut som stryk igen =P
Förstår inte vitsen med att dammsuga.. man får ont i huvudet av ljudet (ändå har jag en special som ska vara tyst för mina öron är totalallergiska mot dammsugarljud) hunden blir knäpp så inför varje rum får man säga åt henne att gå in i ett annat för att dammsugaren inte är en lekkompis, och råttorna tittar på mig som om jag förlorat vettet när jag tar fram snabeldraken.. När allt kolsvart novahår (labbe) hugger efter mig så tar jag till dammsugaren. om det ska komma folk så dammsuger jag upp det som syns. annars har jag ganska rent och städat, bara vardagsrumsbordet som ser ut som ett bombnedslag.. och hallen när nova varit ensam hemma..
Vi har 6 hundar. Vi dammsuger MINST en gång om dagen. Har just nu en samojed som fäller, så det blir väl att vi dammsuger 3 ggr per dag.

Jag tar det när det börjar bli för mycket hundhår.Vid regn är det hopplöst.
Jag försöker hinna med att damsuga varje dag annars så blir det minst 4 gånger per vecka minst. Men som sagt har ju 1 hund och 5 katter..