Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 2202 ggr
gejsa
0

Hej då, gott folk!

Nu sticker gubben och jag till Kanarieöarna om några timmar. Vi ska åka hemifrån kl halvtre i natt. Flyget går 6.15. Vi ska vara borta i en vecka. Det är 19-21 grader där nu i skuggan och det är perfekt. Vi vill inte ha för varmt. Vi ska hyra bil i 3 dygn och se oss omkring också.

Gubben fyller 50 år och så passar vi på att fira vår 30-åriga bröllopsdag som eg infaller den 1 juli i år.

hej så länge, ska tänka på er i regnet och rusket. Synd bara att inte man kan ta med djuren. Synd om dom som går i leran på dagarna. Ja, nu tänkte jag på mina hästar. :)

[Vargnatt-]
0

Hoppas ni får det jättebra!

JoJos
0

hoppas ni får de underbart där nere =) Var rädda om er och ha en oförglömlig resa med mycke kärlek =)

gejsa
0

Haha ja, vi ska försöka jo-jo. Tackar!

ingann
0

Ha en underbar semester! Jag är inte ett dugg avundsjuk!!!! Absolut inte… Jag bara älskar regn o rusk!!! (Har du plats över för mig i resväskan kanske??? det räcker med en koffert eller så, jag tar inte så stor plats;p)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

SparklingTindra
0

Tss, här i Gällivare är det då inget regn och rusk - här är det snö! =P

Så jag är inte ALLS avundsjuk ;)

AnneN
0

Hoppas ni får en trevlig semester =)

Väntar på bilder =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

gejsa
0

Hihi det riktigt lyser om er avundsjuka. haha

Ska ta bilder så får vi se vad det blir. Om dom kan visas här. hihi

Liss
0

Ha de så jätte kul och skönt:) *vink vink*

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Manda29
0

Ha en skön semester Gejsa! Tänk inte på oss albyler  Skrattande

Nicka
0

ÅÅÅ..så skönt De har det i värmen, hos Mig har det snöat hela f.m.

Hoppas De FIRAR ordentligtFlört

kerstinjo
0

Strunta i gubben och ta med mig i stället!Cool

Kerstin 

LillMalin
0

Hihihi!, ha det bäst Gejsa! =)!! :D

#11, om du har så tråkigt Kerstin, så får du gärna låna Rico 1 vecka eller 2 :P

V-lang
0

Jaha ja nu missade jag dig allt Blää på dig då!!! Men jag hoppas ni får det skönt :)

SaraC
0

Orättvist!!!! Själv har jag legat i influensa hela veckan och skulle inte tacka nej till en liten resa för att hjälpa till att krya på mig lite ;) Är så avundsjuk på alla som är ute och flyger och far. Men allvarligt talat, hoppas ni får det kanon!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LillMalin
0

#14, håller inte med Eros! , inte är det mysigt att vara ute att flyga :O usch, skulle aldrig satt mig i ett flygplan, inte ens om jag fick en egen hund! xD det är så lääskigt.

V-lang
0

Pssst Eros jag ska åka till Spanien den 13 augusti med familjen…tror du jag längtar?

Liss
0

#16 Åh! får plastdottern följa me:P

V-lang
0

Lilla Lisette vi får inte plats i lilla huset, även om du gör dig pytteliten =)

Liss
0

jag behöver inte vara i de lilla huset^^ kan sova utanför:P

V-lang
0

Aha du tänkte så, ja då får vi väl knöla ner dig i resväskan och låta dig gå som bagage då *ASG*

SaraC
0

Lotta, SLUTA!!!! Mamma o pappa berättade idag att de beställt resa till Grekland, kul. Själv får jag väl vara glad om jag kommer ur Dalarna. Men dom säger iaf att det ska bli en fin sommar….

Liss
0

Pff.. vadå fin sommar eros? har du sett ut eller!:( De ska vara vår nu och är de ens de:P neeh!

SaraC
0

Men det är ju fortfarande vinter!

V-lang
0

Nääää det är ju sant….mina barn ska för första gången i sitt liv få flyga utomlands och jag för andra gången =)

Och jag har faktiskt också hört att det ska bli en kanonsommar, det kanske till och med blir så att när man ska till att åka så är man inte ens laddad för det, i spanien är det högsäsong när vi åker vilket innebär att det är svinigt hett =)

SaraC
0

Jag vill också ha det svinigt hett! Skrikandes

V-lang
0

Vill du också bli nerpackad i en resväska och bli slängd på ett band? =)

SaraC
0

Jaja, se till att packa ner lite smuggelgods tillsammans med mig bara ;)

V-lang
0

Hehe ska bli, vad duger åt damen då?

SaraC
0

Jag är inte den som. Godis, brännvin, en palmbladsviftare..

V-lang
0

Japp det blir som du önskar =)

Nu blir det sängen och drömma om spanien ;)

Natti natt

SaraC
0

Härligt ;) Dröm sött :)

LillMalin
0

Hahaha!!! :D jag ska till albanien nån gång i ….. Juni! :D hohihi. inte för att jag gillar värme men, usch, hatar värme! ^^

LimE-6
0

vilken av öarna är ni på?

Liss
0

Men vadå, ska jag dela väska med sara!:P pust! va trångt..

V-lang
0

Jag har en stoooooooooor väska ;)

Liss
0

haha, du får skippa kläderna och absolut inte köpa hem nått dårå:P

V-lang
0

Hehehe vi har ju för 17 4 stoooooora väskor med oss så nog får vi med oss två småtjejer i en av dom ;)

LillMalin
0

Jag vill också vara med! ;D jag är ju så liten ^^

gejsa
0

Haha den här tråden hade jag glömt att jag gjorde innan jag åkte. Vi kom hem sent i går kväll. Burr vad det var kallt.  Vi landade i Nyköping och det var -6 grader kom några snöflingor med. Vart tog våren vägen. Vi har en fjäril som vaknat som jag la in i sadelkammaren i kväll vi har värme på där. Han öppnade sina vingar direkt och alstrade värmen på sin lilla kropp. Stackaren han lär ju inte överleva våren. Vad äter dom tex?

Vi hade ca 27 grader varmt dagtid där nere. Men attans vad dyrt det var att äta mat ute eller köpa hem till vår bungalow. Det är ju dyrare än hemma.

Borta bra men hemma bäst. Skönt att få ligga i sin egna sköna säng. Den var så hård på Kanarieöarna så jag fick ont i ryggen.

Nej nu ska jag sova. natti natti

V-lang
0

Hej Gejsa välkommen hem till vårat jättetrevliga väder =)

Du är du dig lik, vilken tur att det var du som hittade fjärilen där inne och vad du ska mata den med vete katten Fundersam

Natti natt

LimE-6
0

vilken av öarna var ni på?

gejsa
0

#40# Tack, tack! Hi hi vad menar du med att jag är mig lik?

Då skulle du se vad gubben skämdes på Kanarieöarna då. Första gången vi åt på vår altan i bungalowen så kom det 3 duvor och tiggde bröd. Jag gick och köpte bröd som man rostar där och matade dom direkt i häcken. Sedan tog jag ett fat med färskt vatten som dom  hade hela tiden som vi bodde där. Klart dom ska ha vatten sa jag, Såg att en del gäster tittade lite extra men det bryr jag mig inte om.

När vi var uppe på berget fanns en gubbe som lät turister rida på en mula. Jag såg direkt att den haltade. Jag gick fram i protest och lyfte foten och visade gubben. Han hade ju inte verkat (klippt naglarna för er som inte förstår vad jag menar) på bra länge. Och då får ju djuren ont av det. Verkar man inte av så slutar det med att den får så defekta hovar så den måste avlivas. Vi msm:ade även till Fritidsresor och bad dom att prata med gubben dom som kan spanska. Man blir så arg när man ser att den hade så ont när det är så enkelt att fixa.

En hare i bergen (liten unge) var mitt på vägen och sprang fram och tillbaka. Jag bad gubben att stanna så jag fick fånga den för att lyfta upp den på muren så den kunde fortsätta uppåt som den ville.

Ja, det är nog jag i ett nötskal. Jag vill rädda alla djur. :)

#41# Kanarieöarna var jag på. Har du varit där?

V-lang
0

Hahaha du tar nog aldrig riktig semester du min vän =)

KallblodsLotten
0

Hoppas ni får en underbar semester! Ta med er solen hem sen.

gejsa
0

#43# Nej, när det gäller djur så finns inte ordet semester hos mig. :)

#44# Jag har redan varit borta. haha

KallblodsLotten
0

# 45 hahahaha hade ni det bra då? Räcka ut tungan

gejsa
0

#46# Ja då, det var ju varmt och skönt iaf. Ca 26 grader varmt dagtid medans ni hade snöstorm osv. Men det var ju dyr mat där. Mycket dyrare än här hemma. Och lite fick man att äta. Ca 13 bitar pommesfrittes. Helt sjukt alltså.

V-lang
0

Nej jag har märkt det….du är som du är du och det är bra det =)

gejsa
0

#48# Precis! Jag bryr mig inte vad folk säger. Jag känner mig nöjd. :)

Karmatarerskanise
0

gejsa; underbart med sanna djurvänner :)

gejsa
0

Tack Hera! :) Fast gubben tycker ibland att jag överdriver. Men vem bryr sig. hihi

LimE-6
0

Jo jag såg det, men kanarieöarna består av massa öar det är därför jag frågar vilken ni var på! Jag har nämligen vart på Gran Canaria…

gejsa
0

Ja, för mig är Kanarieöarna själva Gran Canaria. Dom andra heter väl Teneriffa och Mallorca osv? Har varit på dom två också för länge sedan.

Var var du på för ställe mer då? Laspalomas bodde vi i.

LimE-6
0

Kanarieöarna består av 7 större öar; Teneriffa, Gran Canaria, Lanzarote, La Palma, La Gomera, Fuerteventura och El Hierro. Och så finns det 6 mindre öar som bl.a är Mallorca, Ibiza och Menorca. (För att vara lite viktigpetterRäcka ut tungan)

Jadu, jag var där på studieresa i 3 ring och vi var lite överallt.. kommer inte ihåg alla ställen men Las Palmas, Mas Palomas, Palmitos Park m.m.Glad

gejsa
0

Palmitos park brann ner i somras.

Jag är inte så insatt i hur stora öarna är. Är inte intresserad ens. :)

LimE-6
0

mjo jag vet.. 65%..Ledsen

hehe okej, men jag är väldigt intresseradRäcka ut tungan

gejsa
0

Finns inga djur alls berättade dom för oss. Så hela parken är borta.

Ja, du verkar väldigt insatt. :)

LimE-6
0

Okej, vad hemskt =( sa dom något om återuppbyggnad eller liknande?

Hehe aa.. allt som har med spanska att göra intresserar mig =)

gejsa
0

#58# Nej, jag frågade inte heller. Gillar eg inte djurparker. Dom får sitta instängda och folk går och tittar på dom.

Det enda som jag vet var att någon berättade att alla ormar och sånt blev innebrända för dom hann dom inte rädda. Fåglar släppte dom bara ut så dom fick flyga iväg. Vet inte hur många som ändå blev innebrända. Dom pratade om en apa som var i bergen och vägrades bli tagen igen.

LimE-6
0

Okej.. vad hemskt.. aja, jag ska tillbaka dit såfort jag har pengar så jag får kolla upp saken mer då..