Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1399 ggr
SpaderKrasse
0

Pälsen är borta ! :S

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här såg min hund ut när jag kom hem, nästan allt hår borta på sidan :O Hon hade varit ute, men hittade inge hår någonstans eller så…

Veterinären tyckte in att vi skulle åka dit heller, men jag blir ju lite orolig… Fundersam 

Vad kan jag göra? Är det farligt på nått sätt om jag tvättar av henne, eller irriterar det huden eller något sånt?

SpaderKrasse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är hon framifrån, hehe, en Bearded Collie är hon :)

Sara87
0

Oj, va har hänt :S Ingen som märkt nåt?? Det ser ju nästan ut som om det ryckts bort på nåt vis..

SparklingTindra
0

Jag skulle iallafall ha åkt till vetten för säkerhets skull. Dom kanske ändå kan se vad som har hänt.

mariatingsund
0

Kan hon ha fastnat någonstans och rev pälsen när hon skulle göra sig fri? Jag kan knappt tänka något annat. Om hon skulle slickat sig fördärvat, då är ju något fel på henne, men det ser mer ut som om hon var klämd nånstans iaf.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

ew
0

Ja de ser ut som hon fastnat och de rivits bort när hon tog sig fri. Du kanske skulle kunna smörja med tex vanlig helosan salva eller liknande. tror inte vet kan göra så mycket annat heller..

ew
0

Ska du tvätta så gör det med mild typ bäbistvål isåfall.

lena1
0

skulle hellre ta idomin för det svider garanterat inte

ew
0

När hästarna får skavsår eller liknande så använder vi helosan, är det inga öppnasår så svider det inte (är det öppna sår ska ingen salva hävas på utan vets råd) och helosan brukar vara lättare att stryka på då det inte är lika fast form.

lena1
0

8, men varför skulle man inte kunna sätta på en salva utan en vet,s råd? det har jag gjort flera ggr ocg det har funkat jättebra, och är det öppna sår kan man använda zinkpasta för det torkar ur och ger skorpa snabbt, och svider inte heller;-)

ew
0

Jag menar att man då ska veta vad det är man häver på, för att det inte ska irritera eller svida.

lena1
0

10, men det är det många som vet, man behöver inte vända sig till vet för det, en bra uppfödare duger bra  och nästan bättre ibland;-) ett bra forum är ju bra också:-)….helosan skulle jag undvika för det är parfym i det vilket kan svida….

ew
0

var jag de minsta osäker så skulle iaf jag ha ringt en veterinär då och fråga, de skadar aldrig! Helosan har alltid funkat utmärkt för mig iaf!

lena1
0

12, skulle du sätta på dig en salva om du misstänkte att det skulle kunna svida,jag sade inte att det var en dålig salva utan att det kan svida av parfymen i den, jag sade heller inte att det var dumt att ringa vet, men man behöver ofta inte göra det för en sån sak.

Idoola_
0

Gud va hemskt undra vad som har hänt…:/

Sara87
0

#11 Helosan innehåller inte parfym..

ew
0

#13 Behöver? Det är väl inte svårare än att fråga på ett forum eller en uppfödare eller vad som hellst! Och jag vet inte vad du har för helosan men den jag har är de inte parfym i.

SpaderKrasse
0

Hon har vart inne på strömsholm nu några dagar, och är där fortfarande, trodde inte detta var jätteallvarligt men fick nyss veta att hon har någon form av cancer Gråter Vet inte vad jag ska ta mig till!

hennes chanser att överleva var små. Och om hon klarar sig kommer hon aldrig bli hel frisk igen Gråter

SparklingTindra
0

#17 Åh, vad hemskt! *Sänder tröstkramar i massor. Gråter

kerstinjo
0

Sänder också tröstekramar!

Men hur kunde pälsen försvinna så fort?

Kerstin 

AnneN
0

sänder även jag töstekramar oct stärkande tankar

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Sara87
0

Nej så tråkigt att höra! :(

V-lang
0

Nej men usch din stackare….jag sänder också en massa tröstekramar.

Men gav veterinären någon förklaring hur hon kunde tappa pälsen på ett så stort område på en gång? Jättekonstigt…stackars liten Gråter

tezzie
0

Mera kramar kommer från oss Gråter

*** Kärleken övervinner allt ***

Liss
0

Jaa, massa kramar! jätte tråkigt ju:( Hoppas hon klarar av de ändå då..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

LillMalin
0

Måbnga kramar från mig och Rico! :(

Millan1971
0

Ush så hemskt för er!!!Men jag måste oxå fråga hur pälsen kunde lossna så fort? Skickar hur som helst tröstkramar till er!!!!

ew
0

Men gud!:( Hoppas de går bra!!