Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 7854 ggr
SparklingTindra
2

Imodium åt hund?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tindra har varit dålig i magen sen valparna föddes (1/3) och det hjälper för stunden att ge Canikur, men sen blir hon dålig i magen igen. En bekant fick rådet att ge en halv imodium åt hennes hund när den var dålig i magen efter valpning, men vågar man verkligen ge det åt en hund - speciellt en som har diande valpar?

lena1
0

har du testat caroten?

tezzie
0

Du får ju inte ta imodium om du är gravid eller ammar så jag skulle avråda!

*** Kärleken övervinner allt ***

Jennieabramsson
0

Ring och fråga veterinären. Man ska aldrig ge mediciner som är gjorda för människor eller andra djur utan att ha pratat om detta med en veterinär.

SparklingTindra
1

Jag tror att det var en vet. som tipsade henne om det.. Jag frågade på apoteket och dom sa att dom inte visste.

nobsan
0

Prata med en veterinär. Tänk på att tiken ger di och även valparna får i sej det.

När tiken valpar äter hon ju upp efterbörden från alla valpar. Det blir i kraftigaste laget, så hon kan ha blivit dålig i magen pga det. Har själv gjort tabben. Hon blev dålig i magen så hon sinade. Hade som tur var en stövar tik som kunde vikariera ett tag.

nobsan
0

Gud så goa valpar. Jag bara längtar tills jag också har såna där goa varma mjuka valpar.

SparklingTindra
0

#5 Hade inte tänkt att hon skulle få äta mer än högst två, men den tredje valpen var det sånt jobb med för oss att vi inte hann ta bort efterbörden. Så hon åt 3 stycken.

nobsan
0

Ibland vill man liksom ge tiken riktigt kraftig närings rik mat att det blir för mycket av det goda. 3 efterbörder är alldeles lagom. Kolla med en veterinär så får du nog ett riktigt råd. Så du inte får problem och tiken sinar. Det är ett sabla jobb om du behöver nappa dom.

AnneN
0

Håller med de andra, rådfråga veterinär innan du medecinerar

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

V-lang
0

Kan man inte prova lite majsvälling det brukar man ju ge småbarn om dom blir lite dålig i magen eller morotspure som Lena1 brukar rekomendera.

SparklingTindra
0

Majsvälling har vi provat att ge henne, men hon vägrar äta det. Hon tyckte inte om det som valp heller. =P Men morotspuré kanske funkar.

V-lang
0

Testa det är ju lite sött också, sitter och funderar vad man mer brukar ge småttingar när dom är dålig i magen för det lär ju också funka på hennes dåliga mage. Lite ris som är kokt med lite för mycket vatten och kokt fisk kanske?

SparklingTindra
0

#12 Kokt fisk och kokt ris har vi gett henne, men det hjälper inte.

lena1
0

13, nej jag vet att just kokt ris och fisk oftast inte hjälper, men testa morotspure, och filmjölk kanske, snodden slukar en sån burk upp och ner om han får:-))),dygnet efter är han perfekt i magen om det varit nått;-)

SparklingTindra
0

#14 Ok, tack! Ska prova det. Börjar bli lite less på att inte få sova en hel natt. Har inte gjort det sen 28:e februari. =P

V-lang
0

Gav henne ditt recept på morotspurè för det sitter kvar i mitt huvud må du tro =)

lena1
0

16, haha ja det är ju om inte annat både lätt nyttigt och billigt med en sån burk;-)