Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 641 ggr
xv-lang
0

Valparna är här!!!

Jippie!!!

Nu har Stian-Lisas valpar kommit. Åtta ljuvliga små troll. En del svarta och en del tigrerade! Underbart att få schäfervalpar igen!

[Malin3033]
0

Kan ju bara säga ett jättestort grattis och lycka till!

berätta, föräldrar, förstagångskull, och förstås massor med bilder och uppdateringar!

Sara87
0

Grattis! :)

Tezza
0

Grattis! Ser fram emot en bildbombning:)

danino
0

grattis!!

V-lang
0

Men kusin vart några tigrerade Fundersam Det såg då inte jag på overheadprojektorn Oskyldig

xv-lang
0

Tyvärr så blev det något fel på ultraljudet, eller rättare sagt apparaten. Så det var spännande när valparna kom, fastän vi inte hade ultraljudsundersökt dem. Jag trodde att man var tvungen att göra det för att få valpar.

xv-lang
0

Har alla nyfödda valpar krokiga svansar? Eller är det bara shaffervalpar som har det?

Min norska kusin tror att det beror på att de legat på svansarna, kan nog vara så. Kanske får vi spjälka dem lite, men vi får väl höra med Chianlong först.

V-lang
0

*fniss* Så där kan det gå om man inte läser på innan man ska skaffa kull efter så många år, sköter hon sina vildar som hon ska så för jag har hört att just shaffrar är jobbiga som valpar?

xv-lang
0

Stian-Lisa har allt koll på sina valpar, men hon ser lite fundersam ut när hon tittar på dem.

Men det verkar som om vi kommer att få problem med pappren igen! Chianlong vill absolut ha pappren på kinesiska. Jag tycker att det är att ta i lite, eftersom vi hade sådana problem med att få hanens papper översatta till norska.

V-lang
0

jag har en massa grillpinnar kvar sedan i somras som vi kan använda isf, men kolla med Chianlong först så vi inte gör något dumt. Men jag glömde fråga var det ingen som föddes halvnaken?

xv-lang
0

Hanarna är halvnaka, men ska inte kinesiska hanshaffervalpar vara så?

V-lang
0

Jag kan tänka mig att hon kollar konstigt på dom, vissa har väl snea ögon…Chianlong varnade för att vissa kunde få det.

Tänk att det ska vara sånt tjaffs varje gång det ska skrivas papper…och vem ska skriva på kinesiska, inte jag iaf Förvånad

xv-lang
0

Höörududu, dina översättningar fick inte godkänt varken av norska ambassaden, tullverket eller kinesiska kennelklubben.

V-lang
0

Mjooo nästan om jag inte hade gjort dundermissen på ett enda mening…..något friska och sunda valpar efter shaffer och en kinesisk schäfer, jag har väl aldrig sagt att jag är mästare på språk eller?Oskyldig

LillMalin
0

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!!!!!!!!!!!!!! Har gringoneserna kommit nu HELT PLÖTSLIGT kan säga att det tog VÄÄÄLDIGT lång tid för dom! ;)

Hundar_e_mitt_liv
0

Gratulerar :)

kerstinjo
0

Spännande!

Var är alla bilder?

Kerstin 

Em--ma
0

Längtar efter bilder :)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

kerstinjo
0

Svarta o tigrerade valpar? Förvånad

Kerstin 

Karmatarerskanise
0

haha

SaraC
0

Ny schaffer-färg!!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

V-lang
0

#11 Hur förklarar vi det…jag menar hur vanligt är det med halvnakna schaffervalpar med sneda ögon Fundersam

Hehe…bilder kommer så fort vi fått ordning på…hmmm…allt Oskyldig

Och LillMalin sluta döpa om oss stup i minuten, det är banne mig inte snällt Förvånad

Men Kerstin har du aldrig sett schaffrar som är svarta och tigrerade? Det är iof rätt ovanligt det var därför vi valde åka enda till kina och träffa uppfödaren Chianlong….en liten gul man med svart toffs på skallen, han hade en massa tigrerade nakenschaffrar springande på sin farm. Men jag måste säga att den kinesen var lite skuuuum man fattade inte ett jota vad han sa, och du och jag som gick kurs så länge förra året…konstigt Fundersam

Ja det är säkert Sara! Du skulle bara se så snygg dom är Flört

LillMalin
0

Gringoneser, har ni ju varit hela tiden! ;)

V-lang
0

*fnyser* Skärpning snorvalp annars blir det öronhängning Skrikandes

*funderar så det knakar* undrar vart kusin tog vägen, kan det blivit problem med någon av valpisarna Fundersam

Liss
0

vad gör du uppe så här sent egentligen?^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

V-lang
0

Hehe..jag har blivit en riktig nattuggla igen fast bara vissa kvällar =)

SaraC
0

Ojooj, man kanske ska tinga en! En tigrerad svart schaffer, det vore nåt det.. Finns det några lediga?

V-lang
0

Hehe förmodligen så ingen tingad en, eller så är alla tingad…beror alldeles på vad xv-lang håller på med…antingen har hon fullt med folk som är intresserade eller så är hon ute och friar IGEN Förvånad

SaraC
0

Med vad sjutton.. En liten schafferstackare kan hon väl spara till mig!

V-lang
0

*vrålar* xv-lang!!!! Vad i hela h-vete håller du på med vi har ju en köpare på G!!!!

Ja nog ska jag kunna smyga undan en liten rackare åt dig vill du ha en liten tigrerad, naken snedögd schaffer eller en svart med krokig svans?

SaraC
0

Är den naken också? Men usch då, det vill jag inte ha. Nån rackarns fryslort. Nej, jag vill ha en tigrerad med päls, för det lät väldigt exotiskt tycker jag. En svart med krokig svans lär väl vara mindre ovanligt Fundersam

V-lang
0

Ja men dom tigrerade är halvnakna efter sin far men dom är väldigt fryståliga Skrattande Dom valparna lär man nämligen ha i kyligt rum för annars svettas dom och luktar pyton…och då menar jag PYTON!!!!

Men sedan ska du veta dom är enormt lättlärda det enda kruxet är att dom kan bara kinesiska och lite, lite norska Cool

[Malin3033]
0

men vart är bilderna?

LillMalin
0

#30,, man ska inte svära Lotta, det påvärkar barnen Oskyldig

nobsan
0

Kroksvans är en genetisk defekt. Vovvar med kroksvans sätter man avels förbud på. Men det förekommer ofta att uppfödaren ljuger och säger att valpen klämt sej i dörren. Skulle själv aldrig ljuga om en sån sak eftersom det är ärftligt. Svansen är ju slutet på ryggraden. Vem vet vad som döljer sej längre upp i ryggraden.

Liss
0

#35 Tänk bara på att den här tråden är så oseriös som de bara kan bli:)

V-lang
0

LillMalin jag har inte svurit så det så *korsar fingrarna*

Meeee Lisette!!! Påstår du att xv-lang och jag har startat en oseriös tråd??? Sånna är väl inte vi och har väl aldrig varit Oskyldig

Halvnakna, snedögda, tigrerade och kroksvansade schaffrar är en mycket sällsynt otroligt vacker ras…själv är jag otrooooligt glad att xv-lang hittade denna fina ras hos chianlong i Kina Räcka ut tungan

Liss
0

haha.. mjooo! de påstår jag faktist^^ vissa förstår inte eran humor och är så pass nya att dem heller inte förstår vad ni går för:P så jag bara varnar lite sisådär:P hehe

V-lang
0

Oskyldig *fnissar i mjugg*

xv-lang
0

Oskyldig*visslar*

Liss
0

humff.. Fundersam

nobsan
0

#36 Det såg jag från början. Finns ingenting som stämmer. Men det bryr jag mej inte om. Skrattande. Ville bara förklara om någon råkar ut för kroksvans. Fortsätt nu att ha kul.  / Nobsan

LillMalin
0

#37, men du sa att du svär på att…jag vet inte va du lovade, men strunt samma ;) du provade iallafall att svära xD

LillMalin
0

#37, men du sa att du svär på att…jag vet inte va du lovade, men strunt samma ;) du provade iallafall att svära xD

V-lang
0

*fniss* du är rolig du Lilla Malin

Tänk att jag visslar jag också, hör ni hur falskt det låter Oskyldig

Och bara så ni vet så har det varit stor efterfrågan på våra valpisar…så det så, med kroksvans och allt Skrattande

LillMalin
0

krokodil svans menar du väl ? Fundersam*kollar konstigt på Lotta* Skrattande

V-lang
0

*fnyser* Vadå kroko…*fnyser mer* Bannade unge akta dig nu Skrikandes

LillMalin
0

Schyst då! , ingen kan sätta band på mig, inte ens ett rock-band! :D för jag är snoriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis!!!!!! :'D som har ledigt imorgon, snacka om skönt ;)

V-lang
0

*fnys* alltså blir du här och jäklas hela kvällen…attans!!!

LillMalin
0

Hahahaha!! ja, det är klart! :D men nu får du skärpa upp ditt språk Lotta!! :D det är inte alls bra,xD

V-lang
0

Blööööööööööö ;)

LillMalin
0

det heter " bläääääääää" inte " blööööööö" ännu ett bevis på att du är tantis!

Karmatarerskanise
0

Att ni orkar ;)

LillMalin
0

Men det var ju inte jag som börjar :P det var Lotta som började med sitt dåliga språk.. :P så därför var jag tvungen att rätta henne, hon värkar inte gått på gramatik språken i skolan..*fnyys*

Karmatarerskanise
0

Nu ska jag ta och lägga mig med en bok. Har lite sovmorgon imorgon :)

Natti på er

LillMalin
0

Jag har ledigt jag! hahahaha, sov så gott Hera! :)

Karmatarerskanise
0

Fastnade lite till här inne ;) Men nu ska jag nog dra. Sov gott du med LillMalin!

V-lang
0

Natti natt Hera!

Liss
0

Lotta, jag har något att fråga^^

Liss
0

Looooooottaaaa!? Du är aldrig på msn mera och då tänkte jag fråga här över. Men så är du inte här heller.. *grrrr!!*

Hur ska jag då berätta att vi ska till gävle i maj!?:P

LillMalin
0

hon är väl lute lat, håller med att hon aldrig är på msn *funderar* men hon kommer kl. 10 ikväll, det sa hon till mig igår iallafall, nu ska vi vänta och se om det stämmer! :)

Liss
0

#61 hehe men jag ska iväg om några minuter^^

LillMalin
0

hhiih! =) men kl. är ju långt från 10 än :P

Liss
0

Jo men jag ska vara borta ett bra tag.. iof kanske jag hinner hem lagom till hon kommer hit då:)

LillMalin
0

Hahaha, jepp! =)

Liss
0

Nu försvinner jag! passa ecko åt mig;)

V-lang
0

Liiiiiisetteeeee!!!!! Koooooom nu vill jag höra, KOMMER DU TILL GÄVLE!!!!! JIIIIIPPIIIIPPYYYYY!!!!

Liss
0

haha.. i MAJ!:)

Mamma ska dansa line dance i gävle då.. så antingen ska dem ta tåget eller bilen. Och beroende på de får vi se hur jag gör.. helst vill jag ha med mig ecko eftersom "husse!" inte är tillgänlig längre på de viset.
Men tänkte iaf om jag kunde få komma till er medans hon dansa under dagen och kvällen?:)

Beafer
0

weeeeiiiiiii :D fasen vad roligt! fast när i maj? jag ska göra en massa grejer i maj! så du får inte komma den 2/5 och inte den 11/5 och inte 30/5 ;D

V-lang
0

Ja visst ska det bli jättekul, man kan ju hoppas att du städar rummet då Fundersam

Liss
0

Jaa.. håll tummarna för att dem ska åka tåg nu då!:) Så ecko fjärt kan följa med och jag kan åka alls dessutom.

Haha.. jag har för mig att de var antingen 16:e eller 17:e eller nått sånt. Så är nog ingen fara emma:)

Vad ska vi hitta på då? Oskyldig är ju bara en dag/kväll som jag är där tyvärr.. synd de inte var som vanligt med hennes dans.. att dem åker och sover över och åker nästa dag. Men nepp.. nu skulle de bara vara under dag/kväll;)

Beafer
0

#70 luuuugn bah luuugn. jag ska städa… ;)

#71 vad bra :D hm, vet inte riktigt vad man kan hitt på. men vi kommer säkert på något bra :)