Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 703 ggr
Velepa
0

Varför morrar han?

Syrrans kille har en rottis som brukar vara här ganska ofta. Men när man klappar han så kan han börja morra. Han gör även så när hans husse klappar han. Är han arg när han gör de eller tycker han om de? Han visar vitögona ibland oxå och gör en häst så är den inte glad.. Jag litar inte på honom alls..

ingann
0

det låter som om han pratar o inte morrar=) min systers rottis gör så o min andra systers aussie oxå… ju mer de låter ju skönare tycker de att det är att bli klappade/kliade=)

viftar han på svansen eller trycker sig mot er samtidigt så vet du att han gör det av glädje.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Tezza
0

Här bor 3 hundar som morrar för jämnan, när det kommer folk, när de tycker jag borde vakna, när det klias extra skönt osv Å jag har världens 3 snällaste å gladaste hundar.

Vissa hundar morrpratar mycket, men det är lätt att se på deras kroppspråk om de är glada, osäkra osv.

[Malin3033]
0

Du kan nog inte bara lyssna utan se hela hundens kroppsspråk också, ser han arg/räd/osäker ut kan han ha ont någonstans, men viftar han på svansen och ser glad ut pratar han bara. :)

Mischa
0

Rottisar är ganska kända för att "morrprata" men man hör tydligt skillnad mellan prat och annat.

≧◔◡◔≦