Det ser ut som....
Mojje kan stanna här trots allt. Från ingenstans dök det upp folk som kunde hjälpa mig så han kan få bo kvar. Dels kommer min mans bror att komma hit varje tisdag och vara hundvakt under kvällen och eftermiddagen så jag kan åka och träna, handla och ägna lite tid åt mig själv och illrarna. Sen har jag en kompis som bor hemma och där kan inte Mojje vara eftersom han och deras hund leker konstant och oavbrutet och blir rätt jättemycket uppe i varv. MEN hennes kille jobbar ett par dagar i veckan i Västerås, där har hans pappa en lägenhet till dom och dit får Mojje gärna följa med då min kompis pluggar på distans och inte känner en käft i Västerås. Dom dagarna kommer bli perfekt illertid!
Dessutom pratade jag med veternären om hurpass mycket man kan gå med en sexmånaders valp och hon sa att en hund av hans ras lätt kan gå en-två timmars promenader även om han inte vuxit färdigt eftersom det är en lätt och slank ras utan alltför mycket vanliga ledproblem. Det har hjälpt det med, eftersom jag får ge honom mer motion så är han tröttare när vi är hemma och kan sova lite mer så jag behöver inte konstant aktivera hans hjärna när vi är inne och då blir det genast mer tid för mig och illrarna. Dessutom äälskar jag att promenera=)
Så summan av det hela. Moje kan få stanna och jag är mer än lycklig eftersom han är en sån kanonhund och världens bästa sällskap!
Vad härligt att det löste sig :)
Men va kul!!! gud vad skönt de måste kännas:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

jaa det känns jätteskönt att dom här underbara människorna dök upp sådär=) just nu ligger finkillen och sover och jag sitter med en iller i knät, gosigt värre
Underbart!! :)
men vad skojigt för dig och hunden;-)
Å, va bra att höra!1 ;D

Vad kul, hoppas det fungerar bra i fortsättningen =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vad skönt att det ordnade sig.
**MVH Cerrolyn