Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 6218 ggr
Alex
0

Presentera era hundar

För er som har läst tråden "Sagan om hundarna i fokus" och skulle vilja ha med eran voffsing i historien, ja skriv då lite allmän information om den. Lite speciella egenskaper och så, gärna ras/raser och ålder också.. Och en bild vore inte helt fel. Men försök gärna fatta er kort. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Malin-A
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

svart schäfer som heter Lucifer, han kallas ibland för lusenbäver eller bara lusse, lusse är väldigt snäll men kan bli himla sur om han inte får som han vill. får han tex. inte sova i sin hörna på soffan så blir han lite putt, han älskar allt vad leksaker och godis heter.. o så har han en förkärlek för öl också, han springer gärna fram till andra hundar allt för att få leka.. ja kort o gott så består hela hans liv utav att leka.. =) 1½ år

Rubiinen
0

Har Gizmo en svart Flatcoated retriever hane som fyller 3 den 8 maj. Älskar att leka o mat är hans största passion. Ligger alltid där han inte får och är nästan jämt ivägen. Favorit sovplatsen är framför kylskåpet. Han är den dominantaste i sin kull o ska jämt vara ledare om han träffar någon ny.  Gizmo snarkar HÖGT och sover 3/4 av dygnet :P

SaraC
0

Eros, Japansk spets herre i sina bästa år. Livsnjutare som älskar sin mamma mest av allt, håller sig alltid i närheten av henne (mig). Älskar mat, gos, bus, promenader och barn! När han är glad eller ska fjäska åt sig något, så dansar han alltid.

Tar en bild där han kör sin dans

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Faxlin
0

Sacko, en mörk schäferhane på snart 15 år. han hatar andra hanar och grävlingar.
I sina glansdagar gjorde han mycket, nu har han dock varvat ner avsevärt. Men han blir fortfarande förbannad om han ser en grävling.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Rubiinen
0

#4 va e de som är så speciellt me grävlingar? Räcka ut tungan

[QueenTizzan]
0

Tyson

Spanks byracka som satte tassarna på svensk mark oktober 03
Min ögonsten.
Han är helt underbar.
Har har bra psyke. Tålamod och ett hjärta av guld.
Hela vår familj älskar honom HÖGT!

[QueenTizzan]
0

Tigra vet jag inte så möd om än.

Hon är en grand danois på 8 veckor.

sötast i min värld så klart. info komemr :D

Malin-A
0

putt

KarolinaNowak
0

Kiwi är en mycket glad och livlig dam med mycket egen vilja - vilket ibland kan vara till en stor plåga. Hon är hur fin som helst, sliter sig åt många blickar och kommentarer :) Hennes sätt att hälsa är att bitas, oftast kärleksfullt ;) Hon älskar barn, men hon förstår dessvärre inte att de blir rädda för en skällande hund. Hon skäller nämligen i protest mot att hon inte får hälsa på dem, och då blir barnen rädda. Hon smiter gärna ut när någon öppnar ytterdörren, och då är det näst intill omöjligt att fånga henne. Och då går det ens inte att locka fram henne med korv eller något annat mumsigt som hon för övrigt Älskar! Men hon har även sina goda egenskaper :) Kan tyvärr inte komma på någon nu, haha!

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

lena1
0

Snodden har fått sitt namn för det passar alldeles utmärkt till hans personligehet, finns inget i denna värld som matte kan som inte snodden också måste pröva, hämta telefonen plocka blåbär, lägga saker på bordet simma i sjön osv osv, försöker någon annan ge en godis så spottas det ut med besked, men kommer samma godis från matte så är det smaskens, älskar lydnad och massor av lek, det finns massor att berätta men jag stannar här med att det är en matte gris av stora mått :-))).

kerstinjoh
0

ANONYM HUND!!

Känns igen på de rosa lackskorna och den färgade pälsen. (Vill inte uppge färg) är ju anonym o jobbar som hemlig agennt.

Specialitet; försvunna saker.

Kodnamnet är Alex.

Real
0

ehm.. aa Ecko är ju redan kändis så;) *erhm stolt*
men ändå

Ecko
Amstaff/dogo argentino
Han TROR han är älskad av varenda människa och hund på denna jord. Men så är ju inte fallet.. han ska iaf hälsa på allt och alla och ge alla en väldig puss! Men om de är en läskigt stor hund så måste man morra lite för att visa att han är "tuff"(vilket han inte är alls) Han är en riktig myspöl och kryper upp hos en jämt.. en knähund;) Som inte gör annat än letar efter pinnar ute. (matte blir sur, för hon vill inte att han ska ha massa smulor i magen och tandkötet. De räcker med plastleksakerna han har i magen) :P

ingen bild på den här datorn

dogs
0

har en rasren siberian husky tik & en rasren apbt

Milli
0

Linuz, 8 år i år. Lhasa apso och papillon korsning. Gillar att skälla, annars väldigt lugn hund. Och bollgalen :) rädd för småbarn… Ska jämt sova i sängen :P

Sudden, 7 år. Shetland sheepdog. Väldigt folskygg, tar ett tag innan han litar på en. Väldigt lugn, skäller aldrig. Gillar att gosa.

Chicko, ca 5 månader. amstaff/pitbull/schäfer korsning. Är allmänt vild och är inte stilla en sekund ;) Bor hos min moster just nu…

edit: bifogar en bild på Linuz

_Anna93
0

MELLANMÖLLAN IBIZA "TROJA" Troja är en riktig mall groda hon har blivit utställd många gånger och är ett cert ifrån att bli champion. Troja är i rasen dalmatiner och är rädd för  småhundar och afganer. Troja är jätte busig och älskar att  vara på äventyr och följa med ut på en härlig ridtur i skogen. Troja är en svart vit hund. Hon är snart 3 år och är galen i pipdjur. Troja sticker gärna ifrån Matte för att leka med jämnstora hundar gärna labradorer. det var det mesta om Troja. Kram Matte Anna

Maja
0

Nero har sprungit bort så jag kan inte presentera honom.. Jag litar på att Lusse och alla andra vovvar hittar honom.. XD Hahahahahahahahahahahaha..

Alex
0

Hahahaha stackars Juve. ;P

Tack för beskrivningarna, är ju mycket roligare om man lyckas få med hundarnas riktiga personligheter. :)

Har redan planer för några av dem..;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

haha ja lusse letar upp han… just ju skulle ju skriva att lusse är jätte kittlig undet tassarna också =)

Maja
0

Jag har en liten (?) valp på snart 5 månader - 75% labbe, 25% newfoundland (varför kunde han inte vara en Tax för? Det är lättare att skriva.. ;D)

Han älskar att äta sitt eget bajs, rulla i snön och springa efter pinnar som matte kastar.. Små barn är läskiga, de stirrar så mycket, men i övrigt gillar han alla människor (speciellt de som heter Stian).. :D

Lotta
0

Skorpan en 7 årig papillon. Hatar killar och golden skäller som en galning på dom. Älskar grönsaker och godis och att jävlas med katten Doris. Har på äldre dar blivit en grinig tant mot valpar. Men älskar att leka och göra konster =)

Tixy
0

Idelma, 5-årig blandrastik, 75% dobermann och 25% flatcoated retriever. En liten fegis, som verkligen hatar vatten (och kan heller inte simma Fundersam).

Har för övrigt halv svans (kuperad, slog sönder den som liten). Fungerar utmärkt med tikar, men är mer reserverad mot hanhundar. Tycker inte alls om studsiga valpar, men älskar kattungar (diade ett par sommaren -06).
Antagligen tror hon själv att hon är en draghund, och hon är nå jävla envis. Om hon får chansen så skäller hon gärna ut människor, speciellt ungdomar och män.

Hämtar även tidningen, men kräver godis för det. Räcka ut tungan
Har dessutom en förkärlek till pinnar.

TinaH
0

Tyson

En kille med lek och bus i, som gärna leker med voffingar och tränar när han vill.
Men fart och fläkt ska det vara.
Sova är störtskönt, när man inte gör något anat.
Korv, köttbullar och hemmagjort lever godis är mumms!
jag är en pointer/Vorsthe/Sibirean HUsky-blandis kastrerad, på 3½ år.

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Alex
0

Tina, han får bli en Tysse i sagan i så fall, för vi har en Tyson redan. ;) Bara så du, och alla andra vet det, om det dyker upp en Tysse. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Tysse lille Tysse nu blåser vi det onda BUUUU Skrattande

Cerrolyn
0

Ceasar - Ljus golden kille på 3 år. Han älskar att vara till lags och går gärna omkring och luktar på allt så han hinner inte att leka så mycket. Gillar alla hundar och redan börjat få den kända golden-"kloka" blicken.

**MVH Cerrolyn

skurken
0

SKURKEN - Långhårig schäfer på 7år, men ibland kan man tro han är en valp :P hehe. Han älskar barn och hundar men hanhundar är han inte så förtjust i, inte heller hundar som är större än han själv. Han är tokig i kakor. Han får följa med mig till skolan varje fredag :) går hund och fritids programmet i Partille :), så det tycker han om att göra, träffa massa andra hundar och träna agility och så :). Han Älskar att åka bil ! de är det bästa han vet ! Hans namn är ett namn som får folk att skratta. Han är ju en liten Skurk.

Lotta
0

Gaaaa…vilken gudomligt fin schäfer, jag ska bara ha en långhårig schäferhane när Skorpan har gått bort :)

Puzzel
0

Jag har två huskys Mulan renrasig Siberian och Nima alaskan de är draghundar, som jag även spårar med och tränar agility med Mulan som även skulle kunnat bli en sjuhelsikes jakt hund om det inte är för att hon är förbannat skott rädd, Nima tränas för att se om hon ev duger som service hund då hon reagerar på diabetiker. De älskar att leka, Nima är kill tokig, Mulan är mer en diva.

Puzzel
0

Glömde ju säga att jag är lite som extra eller vak mamma till sheltie valparna sambons syster föder upp just nu 13 st jätte söta charmiga ullbollar.

Lotta
0

Puzzel om du visar den där sötisen igen så finns risk att den lilla kidnappas ;)

Puzzel
0

#30 försök du bara då skickar jag mina vakt hundar på dig ( som typ bara viftar på svansen o ser glada ut , men det är det ju ingen som vet)

Lotta
0

Jo! jag nu Oskyldig

_Anna93
0

Puzzel. va lång den ena var jämfört med den andra sen vilka underbara valpar Kyss  (kollade på Sheltie innan)

Ellinor_ludde
0

Ludde heter min hund och är en riktig tuffing som älskar att springa,hoppa och ragga söta tikar ^^,
Han är en Dansk/svensk Gårdshund på 1 ½ år :D

Puzzel
0

#33 Ja Nima är inte renrasig utan en Alaskan husky hon är troligen en blandning siberian/greyhound men det kan även vara fler raser i henne, några tycker hon påminner lite om saluki eller GD hon är omplacering så jag vet tyvärr inte så jätte mycket om hennes släkt.

#32 hehe jag släpper mina sk jakt o vakt hundarn nu då , så passa dig fast du ser lite konstig ut påminner starkt om en hare , kanske har de dragit en repa över på kanin sidan när de skulle in på sheltie och kolla efter valparna.

CarolaC
0

Tanten Freja, 10 år i maj, liten dvärgpudel eller stor toy - ibland är hon 28 cm och ibland 29. Matte är det bästa som finns, resten av familjen får passa sig så hon inte hugger när dom kommer för nära. Gör sitt bästa för att sätta store Astor på plats. Drottning över matskålarna. Omplacerades hos oss när hon var drygt 6  år.

Astor, en schäfer som ser ut som dom gjorde förr. En snäll hund. Det är mer än en som trots "Schäfer-rädsla" tycker han är jättemysig. Lydig? Nja……. så länge det finns godis i närheten så fixar han en hel del, men ibland så är öronen fulla av fetvadd. Dessutom har han en sugpropp inbyggd i nosen. Den tar han hjälp av när han hittat en riktigt god "luktfläck", han sitter fast då. Astor kom till oss då han var 10 månader, nu är han 4 år.

Ingen av hundarna har stamtavla, Freja troligtvis på grund av att hon föddes med spaltgom och enligt Astors uppfödare så är en av föräldrarna inte heller reggad. Men - stamtavla är ju inte allt här i världen…….

Blev visst inte så kort det härGlad

/Carola

Lotta
0

#35 Jag har Skorpan som står här och skyddar mig, hon ser ut som en kamoflerad fladdermus. tror nog att dina "harar" springer åt andra hållet när dom se henne …så passa valpisarna för nu kommer jag Mohahaha

Puzzel
0

#37 ähhhh fladdermöss är kul att jaga äger Nima jag tycker om att hoppas efter dem, Mulan får vakta Valparna och jag jagar den fladdrande musen fnissar Nima…….

Lotta
0

Den här fladdermusen har hiskligt med gaddar i truten, så passa dig Nima Cool

issabelle
0

Lizzy heter min hund och är en stor svart tik av rasen Flatcoated retriver. Hon är inte rädd för någonting, förutom matskålen, fast det har gått över nu x) Jag har yvärr ingen bild på henne på den här datorn, men ni får försöka föreställa er hur hon ser du ;)

Tazen
0

Pyttan en liten, svart, enögd, totalt orädd, pigg, bekväm, söt och orakad (rakas bara på sommaren) 10 årig dam med stor självkännsla av rasen Chinese Crested Dog (hairles) som älskar solen, att ligga bekvämt och allt ätbart (plockar gärna blåbär och krusbär direkt från busken) men som hatar regn, att bada, att rakas i ansiktet och att klippa klorna.

GladCool

Vintisen
0

"Ålermannen" "Sackis" är 10 år och 3 månader, en Borzoi, "adopterad av mig när han var 2,5 år gammal. Lillkillen Ricky, är 7, på det 8:de, fortfarande en liten busig "valp" hittar på massor av hyss, eftersom han har "en räv bakom varje öra. Sist men inte minst, snarare den största och kraftigaste av dem är "Sammie" en Borzoikille på 9,5 år. Han landade här när han var 7, på det 8:e året. En omplacering, precis som "åldermannen".

Kittentotts
0

Kajsa nu 9 veckor, en busig bestämd flicka av Rasen Lhasa Apso

Kittentotts
0

Kalle Schäferkille på 7år, en snäll kille som älskar alla inkl katterna.

Pomperipossa
0

Zinitha är en schäfer/dobber korsning på 13 år. En riktig tant. Folk som ser henne tror i regel att det är en schäfervalp. Har ett enormt tålamod och älskar allt som är litet. Barn, valpar och smådjur. Har kommit in med både grodor och fåglar som hon adopterat. Har en katt som hon är övertygad om att det är hennes valp, måste tvättas så fort han varit ute vilket inte uppskattas. Skäller aldrig så länge matte är vaken, men på natten är hon en stor och ruggig vakthund. Lyssnar även till namnen "Kärring" och "Tanten" (kärt barn har många namn)

yazper
0

Yasper är en blandning mellan Schäfer/Dobermann på 9månader, alltså fortfarande en busig unghund Glad
Han är i stort sett lugnet själv, otroligt trygg, tillgiven, kärleksfull, lättlärd och ja allt jag önskar i en hund.
Älskar allt och alla men vaktar gärna matte så ingen annan vovve eller människa kommer och tar henne, men så fort han fått hälsa har han bara bus i huvudet Skrattande

Yasper betyder skatt på Persiska vilket passar honom perfekt då han är mattes lilla skatt!

kerstinjoh
0

Vilka fina kort du har på honom. Är det du som fotograferar?

Lotta
0

Jättefina hundar, dom ser verkligen ut som schäfrar =)

Pomperipossa
0

Det är väldigt många som tror att min 13 åriga tik är en schäfervalp..Glad Min har schäferfärger men det syns på exteriören att hon inte är ren.. Rakare rygg och bred som faan över häcken…*s*…

Alex
0

#49 Äkta kvinna då. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Wikstr_m
0

Jack är en 1,6 år gammal Alaskan Husky som rent ut sagt hatar andra hanar.. Tikar går bra även om dom skulle snäsa av åt honom, han är så förbannat ihärdig att uppvakta tikar så det är inte sant. Han tycker om att jobba och arbeta, drar mer än gärna i hundspann. Att få springa lös är ett av dom bästa han vet, men då är det nästan omöjligt att fånga honom. När det är mjuk och flera meter snö så håller han sig i snön och gräver grottor. Busa tycker han om(kasta boll, hämta pinnar, gräva, springa i 300km/h runt runt runt).. Och jag får inte glömma bort SOVA, helst i sängen.

Pomperipossa
0

#50 Absolut…*s*

Shakie
0

KINESISK NAKENHUND, SÖT Å JÄTTEGLAD, DET ÄR PRECIS SOM ATT HA EN CLOWN I HUSET!

Faxlin
0

#5: de ska bara dö. Sedan en grävling dödade våran första katt så har han hämnas genom att döda alla grävlingar han ser. Han bara hatar dem helt enkelt.

Audiatur et altera pars

liddis
0

Daisy är en Lancashire Heeler tik på snart 5år , en mycke matte kär hund som älskar att gossa i soffan . Folk som träffar hon tycker mest hon beter sig som en rottis , mycke vakt är det i hon . även fast det är en vallhund i grund och botten,,

muirab
0

"Bobbo" är en brun Newfoundlandshund på 15 månader. Fick honom som omplacering då han var 10 månader. Går tyvärr inte att lämna honom ensam utan att ha nosgrimma på honom Fundersam, därför har jag med mig nästan överallt. En otroligt tålig hund som älskar att vara ute mycket och tycker om uppmärksamhet. Vill gärna vara i centrum.

zeretki
0

Axl, tre år gammal, Kerry Blue Terrier. Han är GLAD, livlig, busig. Har en otrolig personlighet. Lite jobbigt att vara ensam, han älskar folk och skulle helst vilja ha en större flock än bara matte, tror jag. Han lyder rätt OK, fast inte perfekt. Jag ska skärpa mig och träna mera, speciellt på inkallning. Han hoppar en himla massa. Över bäckar och hinder och upp på stenar. Är väldigt studsig. Ska helst upplevas på riktigt. Hemlis

Här är en länk till videos på Axl. http://www.youtube.com/profile_videos?user=Nixenji

Matte filmar, en glad amatör. Flört

Matte är 33 och singel, bor i Vänersborg.

Wikstr_m
0

Nikita 9 veckor är en riktig jävel! Hon är glad och livlig, att busa är en av det bästa hon vet. Mest av allt så tycker hon om att ta en tugga av brorsan Jack och inte släppa taget. Hon kom åt hans "juveler" en gång och då blev det liv. Att tugga sönder leksakerna är ju en kanongrej, varje morgon så får man gå upp och plocka ihop ludd som hon rivit ur alla mjukisdjur. Får ju inte glömma att det är roligt att rycka lös tofsar ifrån bädden. När det är dags att sova så sover hon mer än gärna i sängen eller med näsan i Jacks rumpa. Toamattan har hon nyligen upptäckt och den är ganska mysig att sova på. När hon är ute så är det roligare att strunta i vad matte och husse säger, så hon springer iväg fortare än man kan ana. Lätt är hon inte att fånga.

När hon busar så morrar och skäller hon tills man blir tokig. och då får hon eld i baken och springer fram och tillbaks mellan köket och vardagsrummet. Om hon vill busa på nätterna så skriker hon tills man man tokig. Mat är en sak som hon måste svälja fort, många gånger har hon hållt på att ta med sig mattes fingrar.

På bilden är hon med storebror Jack

Seffyf
0

Två grand danoiskillar: Texas 2,5 år och Iblis 1 år, >125 kg hund i ständig "kamp". Den ene testar gränser och den andre sätter ribban men dessemellan är de världens goaste, älskar att ligga på rygg (i sängen) och bli kliade på magen.

Malin-A
0

#59 haha vilken härlig bild =)

Faxlin
0

#59: Du blir inte jätteledsen om jag kommer och stjäl dem va?
De är ju underbara.

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

tror att ja me vill kidnappa en =P hahaha

Lotta
0

Jag vill också ha..vi kan nog dela, dom verkar stora nog för det *ASG*

Seffyf
0

Det finns stunder när de är till salu med röd prislapp + 50% rabatt vid snabb affär, nä jag skojar… Glömde nämna att de ääälskar vatten.

lill-jarven
0

puttar upp den här och berättar samtidigt lite om

Joxa: En pigg och glad liten tös som älskar allt och alla. Hon pussas jämt vare sig man vill det eller inte och om man är lite ovaksam så vips har man en hund i famnen. Spelar ingen roll om man står upp eller sitter ner. ^^ Hon älskar att jävlas med sin mamma och kaninkompisen Hubert.
Träffar hon en annan hund så kan man räkna med att hon ligger och kravlar på marken, oavsett om den andra hunden är stor eller liten, och skriker "jag är snäll, jag är snäll!" sen är det buserier i full rulle. Pinngalen är hon också och bär gärna på både stockar och vedträn. :) Att bada är också helt galet kul, hon skulle kunna simma över öresund om hon fick. ^^

sen är hon även grym på att sova

lill-jarven
0

Indra: En ganska bestämd dam, lite tjurig ibland men ändå supersnäll. Låter sin dotter (Joxa) göra precis vad hon vill.. tugga på hennes öron, bita henne i halsen, slita henne i benen.. you name it. Skulle däremot nån annan fösöka sig på nåt sånt så kan dom räkna med en skitförbannad tant. Hon pratar mycket, spec. när hon är hungrig, dvs nästan jämt nu när hon har blivit kastrerad. ^^ Även denna dam är helt fantastiskt duktig på att sova.

Blue_Merle_Collie
0

Leia, Collie.

1,5 år, lydig för sin ålder. Besatt av ekorrar. Älskar våran gamla griniga katt, som då och då tröttnar på leias försök att få honom att leka. Piper som en galning när någon kommer in (även okända människor), kommer en familje medlem hem så piperhon och hackar tänder av glädje. Inte så förtjust i vanligt hundfoder (OST ska det va).

Intressen: Springa i skogen, skrämmalivet ur ekorrar och fåglar, mysa i tv rummet samt gårdens övriga djur, främst katten nisse och kaninen snöflinga.

lena1
0

67 vad roligt med en collie till….vad fin hon var…jag har ju en trefärgad jag me

Blue_Merle_Collie
0

har du nån bild man kan få se? Leias 3 år äldre syster är trefärgad, jättefin! (leias mamma är 3-färgad och pappan blue merle, så det är lite olika färger i olika kullar Skrattande)

lena1
0

han finns på nr10 ovan men jag kan lägga in en till ;-)

Galadwen
0

Rosco och demon två Huskeybröder med 25procent Jämthund i blodet och 50procent Siberian Huskey pappan är renras 25procent Alaskan Huskey

Livliga blivande draghundspojkar.Demon den modige utfortskar gärna nya saker ledarhunden av dem två sann arbetsmyra,fullkomligt besatt i tomma toarullar o kartonger samt dricka vatten gärna liggandes,mammas lilla plutt,han valde mig.. självständig pojk som gillar o busa,harmonisk och pigg o allert pojk,…Rosco klarar sig inte utan sin bror o får panik sliter för o komma till sin bror,lite fegis av sig och höjdrädd,lite doofy el goofy av sig riktigt matvrak,försiktig stundtals,klumpig pojk som ofta dunkar i skallen någonstans vid lek inte lika snabb i fotfästet som sin bror,låter mkt mörkare i morrning o skall mysig kille som är en linslus.

Båda älskar att jaga och smyga på allt som de kan och att springa som galningar ju fortare destor roligare o bättre

Riktigt starka pojkar och duktiga

Freke
0

Våran Tzar:

Blandis: Ovcharka/Schäfer, Vaktig som f-n men snäll med en känsla för vad som är rätt och fel.

Lat, morgontrött men otroligt rolig att leka med.

Stor och ska bli större(hoppas vi)

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Emmahpemma
0

Hailee : 4år, schäfertik, långhårig. men just nu korthårig pga envisa fuktexem..

hon ääääälskar sin KONG och blir hysteriskt glad när hon vet att det är agility på gång.

Lydnad är hon en riktig hejare på. Stort tävlingsämne,….om INTE hon hade varit så svår med andra hundar. Men det blir bättre och bättre och någongång ska vi tävla!

Hailee är en riktig prinsessa på ärten, HATAR att sova på hårda golv eller för tunna filtar. Så hon sover i sängen. PÅ kuddarna. Hon HATAR regn, och går helst inte ut alls då. Men matte tycker att man visst ska vara ute då, så det är väl bara att följa med!

OBS bilden! 4 (FYRA!!) lager madrass ligger hon på där. :D

Hannna
0

Cissi, 10-årig Lancashire Heeler. Pigg på livet, alltid villig att leka! Det är extra kul att hjälpa till och sprida ut torven i boxarna åt hästarna. Älskar mat!

Kristall
0

Luna, blandrastik (50% Newfoundland, 50% långhårig Collie) på 2 busiga år Cool Mankhöjd cirka 62cm, vikten vet jag inte, men en liten tjockis är hon allt Oskyldig 
Hennes bästa kompisar är en belgisk vallhund och en jättestor vit lurvig hund av en ras med långt namn.. och matte förstås ;)
Luna är en busig tjej med mkt humör, men ändå världens snällaste och goaste <33 Hon är också väldigt matglad och äter typ allt.. Glad 
Hon älskar julafton för då får man hundgodis och mumsiga ben och så kan man ju ha roligt när man tuggar sönder julgransbollarna och äter upp katternas julmat.. hehe.
Gillar att lufsa runt i skogen, äta, springa på åkrarna med matte och att ligga framför kakelugnen efter en lång dag och mysa.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Sara87
0

#59 Underbar bild :)