Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2135 ggr
Elna
0

Hundens tassavtryck

Vill väldigt gärna ha en inramad bild eller liknande på Naglis tassavtryck, älskar tassavtryck! ^^ Men någon som vet ett bra sätt hur man gör? Ska man ha fingerfärg, ngn lera, hur får man avtrycket jämt och fint? ^^

SaraC
0

Finns att köpa lera att göra bäbis/barn fot/hand avtryck. Det kanske kan funka för hundar med?

Annars kan man säkert fota, skära ut tassavtrycken och ev. redigera och sen skriva ut

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

AnneN
0

Har för mej att det brukar finnas att köpa så man kan göra det i lera, tror jag har sett det på nån djuraffär eller nått

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ninnii
0

Man kan ju göra det i lera som man sen torkar, vet inte om man torkar det i ugnen.

Elna
0

Vad tror ni är bäst? Lera eller färg?

SaraC
0

Jag tycker lera är snyggast. Kanske knepigt att få bort från tassarna sen? Men det kan väl hända samma sak med färg antar jag.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Ninnii
0

Lera är rätt fint när man har det till barn iallalfall. Har det i rosa lera till min dotter. Har faktiskt funderat på att göra ett tassvatryck på min hund Asta.

Elna
0

Okej! ;) Har knappt sett det i lera eller färg, men sysn det tydligt i leran?

Ninnii
0

Jag tycker det, men man får ju trycka ner handen, tassen så att det ska synas.

Misimurf
0

Jag fick en tvådelad ram i julklapp, i ena delen sätter man ett kort och i den andra gjuter man tassavtryck i leran som medföljer. Min syster hade köpt den på lidl, det står på att den är för både händer, fötter och tassar. Har inte provat den än men ska göra det när jag klippt Elviras tasshår.

Susan-J
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gjorde ju Albins tass avtryck med nån färg som gick att tvätta bort då jag skulle göra Albins tass till min första tatuering.