Hundhus & Hundgårdar
Sitter och skissar på ett hundhus med hundgård.
För med lite tur ska det bli ett sådant framöver!
Jag tänkte skissa iallafall två modeller men har nu kört fast.
Så därför skulle jag bli jätte gald om någon kunde dela med sig
lite bilder på hundhus och hundgård så jag får lite insperation!
sök på google, vettja! ;)
Har gjort det…men hittade inte så mycket.
Vad har du för krav på funktion?
Medarbetare på jack russel terrier

Jag ska oxå försöka pula ihop något till våren, något emkelt som, e lätt oh ej allt för dyyyrt

Ett tips är att du lägger golv värme så det blir varmt och att vatten skålen inte fryser. Kolla upp med jordbruksverket och se om dom har mått på hur stor gården behöver vara. Dom räknar hundar per kvadratmeter tror jag.
Man behöver gräva ner stänslet lite så vovven inte ger sej ut på utflykt. Vi har grovt grus i de flesta av gårdarna, men lägger i cement plattor när vi lyckas få tag på några. det är mest hygieniskt. Kan man skura av ibland eller bara spola. Det var några tips. Huset hade vi redan. En gammal tvättstuga från början som vi isolerade och byggde 3 bås i.

Om jag vore Du skulle jag ta kontakt med Olofssons Djurcenter och be dem om hjälp. De är jätteduktiga på detta med hundgårdar.
Angående golvvärme, så skulle jag rekommendera att endast ha det på halva golvutrymmet, så att hunden själv kan välja om den vill ligga svalt eller varmt.

jag skulle bara vilja typ ha som stängsel typ 5*3 meter eller något så de kan va ute ibland om man tex gör något i trägården alltså utan golv;)